Vraag

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:45
Beste,

Is er een mogelijkheid om de NFC/RFID reader/'zender' van een Android smartphone te gebruiken om kaarten te clonen?

Ik heb nu een RFID kaart voor het zwembad/voor een garagepoort/voor mijn elektrische auto laadpas. Kortom: een boel RFID kaarten;

Ik gebruik nu een iPhone en daarmee is dat onmogelijk: is dat mogelijk met een Android telefoon?

Ik wil dus mijn huidige RFID kaart 'inlezen' in de Android smartphone en dan vervolgens diezelfde Android phone gebruiken als RFID kaart.

Is dat mogelijk?

Ik lees heel veel verschillende meningen/dingen.

Tnx.
Pieter

Beste antwoord (via Pharos1985 op 28-12-2023 22:03)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-06 13:42
Het was ooit mogelijk, maar of het nog kan weet ik niet. Probleem is het chip id, net als het IMEI nummer van de telefoon heeft elke rfid chip ook zijn eigen unieke fysieke nummer, en die moet je dan " on the fly" aan kunnen passen voor elke pas op het moment nodig. De betreffende chip in de telefoon moet dat toestaan, en dan heb je nog software nodig die die wisseling faciliteert. Op Android heb je inderdaad meer vrijheid om dat te doen, maar de hardware moet het wel ondersteunen.

Mijn tip is hackerfora lezen. Heel veel lezen. En dan heel veel tijd besteden aan trial en error.

De makkelijkste weg is overigens om je telefoon toe te zien te voegen als ID voor toegang, al moet de beheerder daar wel aan meewerken.

Daarnaast voor een elektrische laadpas kan je ook apps gebruiken om een transactie te starten. Dus dat is nog een route om te gaan. Zo zijn er ook apps voor toegang systemen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-06 13:42
Het was ooit mogelijk, maar of het nog kan weet ik niet. Probleem is het chip id, net als het IMEI nummer van de telefoon heeft elke rfid chip ook zijn eigen unieke fysieke nummer, en die moet je dan " on the fly" aan kunnen passen voor elke pas op het moment nodig. De betreffende chip in de telefoon moet dat toestaan, en dan heb je nog software nodig die die wisseling faciliteert. Op Android heb je inderdaad meer vrijheid om dat te doen, maar de hardware moet het wel ondersteunen.

Mijn tip is hackerfora lezen. Heel veel lezen. En dan heel veel tijd besteden aan trial en error.

De makkelijkste weg is overigens om je telefoon toe te zien te voegen als ID voor toegang, al moet de beheerder daar wel aan meewerken.

Daarnaast voor een elektrische laadpas kan je ook apps gebruiken om een transactie te starten. Dus dat is nog een route om te gaan. Zo zijn er ook apps voor toegang systemen.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
Er is natuurlijk een (hele goede) reden waarom je deze niet eenvoudig kunt kopiëren...

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:45
Beste,

Bedankt allemaal. Ik ken Android totaal niet (werk al 12 jaar nietmeer met Android) en ik dacht dat daar de RFID chip eigenlijk gewoon 'open' was (itt tot Apple) en dat je met een eenvoudig appje een RFID kaart zou kunnen lezen en ze vervolgens weer 'presenteren'. Ik dacht iets te optimistisch ;-)
Indien het technisch mogelijk is; begrijp ik niet goed waarom men het blijft dichttimmeren (RFID cards die dan beter beveiligt zijn zullen nog steeds niet 'kopieerbaar' zijn dan natuurlijk > maar dat begrijp ik en is by design).

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:45

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik heb zo'n app gehad maar deze had root toegang nodig en bij het testen ging het dan toch niet met de gekopieerde kaarten.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:47
swhnld schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:43:

Er bestaan wel apps die RFID tags kunnen clonen. Juist het Chip ID zit vaak de crux. Die wordt in de fabriek geschreven en gelocked. Herschrijfbare Chip ID's bestaan "niet", het kan in principe wel herschreven worden maar alle leveranciers van RFID tags schrijven een Chip ID (UID) en zetten die dan op read-only.
Er worden wel zgn. Magic Tags verkocht maar alle pogingen die ik daarmee gewaagd heb liepen op niks uit.
Als je een toepassing hebt die het UID niet gebruikt, dan kun je geluk hebben- De rest is kansloos.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hoe goed bedoeld ook, maar dit komt uiteindelijk neer op het omzeilen van een beveiliging. Dat is iets waar we op Tweakers geen ruimte voor bieden. Daarom gaat dit draadje op slot

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.