Thuisnetwerk stabieler maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koepol1991
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-03-2024
Hey beste tweakers ,

Ik ben op zoek naar een manier om mijn thuisnetwerk (wifi ) te versterken , momenteel zit ik met een telenet router type CH8568LG waar hieraan gekoppeld devolo magic 2 mesh powerline's om mijn wifi te versterken . Nu op het moment zit ik met veel wifi uitvallen waarbij mijn internet compleet wegvalt . Nu de vraag welk kan ik het beste doen om dit stabieler te maken , ik wil gerust UTP kabels trekken en via Poe werken want die powerline's zijn de daders denk ik ...
Alvast bedankt voor de hulp ,

Koepol

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 22:29
Ik heb alles van Unify (UAP-AC-Lite en ook de LR) in huis hangen en dat werkt perfect.
Het voordeel is ook dat je dit spul voor een paar tientjes koopt op marktplaats (een beetje in de gaten houden en bieden).
Ik de AP's wel bedraad aangesloten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:03
als je internet compleet wegvalt: is dat enkel op je werkplek of ook als je rechtstreeks aan ej telenetrouter hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koepol1991
Bedraad op de Telenet router werkt alles naar behoren dus ik denk dat echt het probleem bij de powerline's zit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:58
Powerline vervangen door netwerkkabel.

Daarna kijken naar goede mesh set.

Zelf heb ik tp-link Omada.
Maar unify is ook gewoon goed.

Dan ben je echt van heel veel gezeur af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

die powerline's zijn de daders denk ik
Eerst en vooral voordat je ook maar een Euro uitgeeft: controlleer of wat je denkt ook het geval is :o

Hoe? Door bedraad aan te sluiten op de remote Powerline adapter.

Probleem in de Powerline? Dan valt het daar bedraad net zo goed uit.
Probleem in de WiFi? Dan geen problemen bedraad via Powerline.

Vooroordeel is inderdaad dat Powerline onbetrouwbaar is, en dat kan goed het geval zijn - maar je hebt ook de snelste en vooral meest storings-ongevoelige product op de Powerline markt.

Wat ook interessant is: doe eens bedraad op de Powerline een speedtest. Net zoals bij WiFi geldt dat snelheid bij Powerline een redelijke maat is voor stabiliteit. Meet je een trage snelheid, dan zul je ook een instabiele verbinding hebben. Een hoge snelheid (>>100Mbps) is een goed teken, maar geen garantie, want verstoringen kunnen van tijdelijke aard zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 23:14
Als je de mogelijkheid hebt om kabels te trekken: sowieso doen. Dat zal altijd beter werken dan elke andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koepol1991
Vandaag bedraad de powerline eens getest en haalde max 60mbps . Dus het zal wrs wel aan de powerline liggen , als ik alles bedraad leg hoeveel Acces Point zou ik den moeten plaatsen om overal goed internet te hebben men grondoppervlakte is 300 m2 beneden verdieping en boven iets minder .

Alvast bedankt voor de hulp
Pagina: 1