Bedroevende snelheid OpenVPN op Proxmox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonkel Buck
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-01 12:46
Ik heb sinds enkele maanden een NUC waar ik proxmox op draai en ik ben hier zeer tevreden over. Hier draai ik Home Assistant, NextCloud, Nginx, ... op. Nu heb ik daar vandaag ook OpenVPN op geïnstalleerd en dat is uiteindelijk gelukt, maar de snelheid is niet vooruit te branden het gaat meestal over B/S heel soms over KB/S maar ik krijg geen enkele website open als OpenVPN draait. Iemand enig idee hoe ik die snelheid omhoog krijg zodat de websites opengaan.

Alvast Bedankt
Kris

Alle reacties

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-05 15:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe is eea geconfigureerd en welke troubleshoot stappen heb je zelf al doorlopen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Nonkel Buck
ik heb al wat aangepast in mijn configuratie na wat gegoogle, en ik heb ook alle containers in mijn proxmox even gestopt en de openvpn container een extra core (2) en wat extra memory gegeven (2048).
Dit is mijn huidige config (ovpn)

client
dev tun
proto udp
remote ----------------------
resolv-retry infinite
compress
nobind
cipher aes-128-cbc
persist-key
persist-tun
remote-cert-tls server
fast-io
comp-lzo no
tun-mtu 1500
mssfix
ignore-unknown-option block-outside-dns
verb 3

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-05 15:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Mijn eerste gok zou zijn dat je eens met je mtu size moet gaan stoeien. Zie ook:

https://www.thegeekpub.co...ing-the-correct-settings/

Let daarnaast even op je versleuteling. Dat is niet de meest veilige, daar zitten nl. wat vulnerability's in.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
is die container aangemaakt conform het boekje?

https://pve.proxmox.com/wiki/OpenVPN_in_LXC

er zijn nog wat stappen die je moet doen (config aanpassen van de container, en dat met het handje)

A wise man's life is based around fuck you

• Nonkel Buck
Die mtu size dat gaat me een beetje mijn petje te boven, de link van zwelgje heb ik net bekeken. Het enige verschil dat is hier zo dadelijk zie, is dat Ubuntu als basis heb gebruik en geen Debian, maar dat zou volgens mij het probleem van de snelheid van OpenVPN niet verklaren of ben ik hierin verkeerd?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:20

nelizmastr

Goed wies kapot

Vergeet ook niet dat een layer 7 oplossing als OpenVPN veel CPU cycles vraagt en single threaded is. Met een oude Celeron of Atom NUC kan dat een bottleneck vormen (niet zo erg, maar neem het mee in je optimalisatie).

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Nonkel Buck schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:51:
Die mtu size dat gaat me een beetje mijn petje te boven, de link van zwelgje heb ik net bekeken. Het enige verschil dat is hier zo dadelijk zie, is dat Ubuntu als basis heb gebruik en geen Debian, maar dat zou volgens mij het probleem van de snelheid van OpenVPN niet verklaren of ben ik hierin verkeerd?
klopt idealiter zou je een container willen op basis van Debian maar dat is zeker niet de oorzaak van je probleem. dit lijkt een networking ding te zijn.

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1