Hey medetweakers,
Mijn huidige systeem dateert uit 2012/2015 en is verouderd. De afgelopen jaren heb ik een deeltijdopleiding gevolgd, en als beloning voor het succesvol afronden hiervan én met een kerstbonus op zak, wil ik een nieuwe pc aanschaffen. Na het doornemen van diverse topics en de best buy guides, heb ik besloten om een pc samen te stellen die gebaseerd is op het BBG 4k systeem. Bovendien ben ik op zoek naar een nieuwe monitor, aangezien ik momenteel gebruik maak van een TN-scherm (Vorige monitor is afgelopen zomer overleden).
Huidige pc:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt een gamepc. Momenteel speel ik voornamelijk PUBG en FM23, maar ik wil ook graag Triple-A games gaan spelen en het liefst op 144fps (zonder instellingen laag te zetten).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor mij is het belangrijk dat het bedrag zinnig is ten opzichte van de functionaliteit/performance. Zo vind ik zelf 1000 euro voor een grafische kaart te veel geld om hieraan uit te geven. Als richtbedrag zit ik te denken aan een bedrag rond de 2000. Dit is nog wel op te rekken tot 2500 als de pc daarmee een stuk beter kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, mijn huidige systeem wordt compleet door deze vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet nieuw systeem en een monitor. Ik twijfel over de tweede (kleine) SSD. Deze had ik bedacht om het OS op te zetten, maar als ik terugkijk naar hoevaak ik windows de laatste jaren opnieuw heb geinstalleerd is deze misschien wel overbodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De A-merken gaat mijn voorkeur eigenlijk altijd wel naar uit. Zo zou ik eerder een Asus kaart halen dan een Powercolor o.i.d. Mijn huidige pc zit in een Fractal Design R5 dit vind ik wel een fijne behuizing.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem komt in de woonkamer te staan, dus ik hecht wel waarde aan het geluidsniveau.Hoe lager hoe beter mijn inziens.
Ga je overklokken?
Nee hier heb ik geen interesse in.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik van jullie een laatste check willen en vragen om mee te denken.
Ik twijfel of het nodig is om een tweede (kleine) SSD te plaatsen voor het OS?
De Dell monitor is op dit moment vrij duur en een stuk duurder dan een paar maand geleden. Zouden jullie wachten op een pricedrop of toch een andere zoeken?
Hebben jullie op/aanmerkingen? Beter moederbord/geheugen of andere onderdelen?
Ik hoor ze graag van jullie!
Mijn huidige systeem dateert uit 2012/2015 en is verouderd. De afgelopen jaren heb ik een deeltijdopleiding gevolgd, en als beloning voor het succesvol afronden hiervan én met een kerstbonus op zak, wil ik een nieuwe pc aanschaffen. Na het doornemen van diverse topics en de best buy guides, heb ik besloten om een pc samen te stellen die gebaseerd is op het BBG 4k systeem. Bovendien ben ik op zoek naar een nieuwe monitor, aangezien ik momenteel gebruik maak van een TN-scherm (Vorige monitor is afgelopen zomer overleden).
Huidige pc:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i7-4790K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 95,- | € 95,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Zwart | € 113,86 | € 113,86 |
| 1 | Monitors | Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright True Spirit 140 Power | € 65,63 | € 65,63 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Intel 520 180GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Intel 520 240GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 349,49 | ||
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt een gamepc. Momenteel speel ik voornamelijk PUBG en FM23, maar ik wil ook graag Triple-A games gaan spelen en het liefst op 144fps (zonder instellingen laag te zetten).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor mij is het belangrijk dat het bedrag zinnig is ten opzichte van de functionaliteit/performance. Zo vind ik zelf 1000 euro voor een grafische kaart te veel geld om hieraan uit te geven. Als richtbedrag zit ik te denken aan een bedrag rond de 2000. Dit is nog wel op te rekken tot 2500 als de pc daarmee een stuk beter kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, mijn huidige systeem wordt compleet door deze vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet nieuw systeem en een monitor. Ik twijfel over de tweede (kleine) SSD. Deze had ik bedacht om het OS op te zetten, maar als ik terugkijk naar hoevaak ik windows de laatste jaren opnieuw heb geinstalleerd is deze misschien wel overbodig.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 394,- | € 394,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 197,- | € 197,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition 16GB GDDR6 | € 589,90 | € 589,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Compact Zwart | € 113,41 | € 113,41 |
| 1 | Monitors | Dell G2724D Zwart | € 320,26 | € 320,26 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 57,89 | € 57,89 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 114,72 | € 114,72 |
| 1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 750W - TT Premium Edition | € 102,90 | € 102,90 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 106,95 | € 106,95 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 512GB | € 47,90 | € 47,90 |
| Totaal | € 2.071,93 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De A-merken gaat mijn voorkeur eigenlijk altijd wel naar uit. Zo zou ik eerder een Asus kaart halen dan een Powercolor o.i.d. Mijn huidige pc zit in een Fractal Design R5 dit vind ik wel een fijne behuizing.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem komt in de woonkamer te staan, dus ik hecht wel waarde aan het geluidsniveau.Hoe lager hoe beter mijn inziens.
Ga je overklokken?
Nee hier heb ik geen interesse in.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik van jullie een laatste check willen en vragen om mee te denken.
Ik twijfel of het nodig is om een tweede (kleine) SSD te plaatsen voor het OS?
De Dell monitor is op dit moment vrij duur en een stuk duurder dan een paar maand geleden. Zouden jullie wachten op een pricedrop of toch een andere zoeken?
Hebben jullie op/aanmerkingen? Beter moederbord/geheugen of andere onderdelen?
Ik hoor ze graag van jullie!