3 weken geleden ervaarde ik voor het eerst problemen toen ik mijn PC aanzette en constateerde dat mijn 2e monitor geen signaal meer ontving. Ik heb toen de twee HDMI poorten van mijn videokaart omgewisseld, waarna mijn andere scherm het ineens niet meer deed. Tevens ook nog een andere HDMI kabel geprobeerd, maar dat had geen effect. Als gevolg een Displayport kabel besteld, in de hoop dat het probleem gewoon een defecte HDMI poort op mijn videokaart was.
Kort erna die dag kwamen er steeds roze strepen in mijn scherm en vreesde ik het ergste. Maargoed, toch in alle hoop de drivers geüpdatet en de problemen zo nu en dan uit kunnen stellen. Wel paar keer gehad dat hij vastliep tijdens het gamen en ook een aantal keer weer de strepen terug.
Nu zit er nog garantie op mijn videokaart. Hij is 2.5 jaar oud, maar eigenlijk kan ik mijn PC niet missen, dus als het niet nodig is, stuur ik hem liever niet op. Bovendien ben ik verantwoordelijk voor de verzendkosten en een correcte verpakking (volgens Gigabyte), dus eigenlijk durf ik het ook niet helemaal aan.
Vandaar dat ik hier even wil checken of jullie hetzelfde vermoeden als ik (defecte videokaart) of dat ik nog dingen kan proberen qua software in de hoop dat het gewoon een software issue is.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
• Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti, 8GB, Gaming OC ProV2
Ik heb de kaart verder ook nooit overgeclocked (naar mijn weten).
Kort erna die dag kwamen er steeds roze strepen in mijn scherm en vreesde ik het ergste. Maargoed, toch in alle hoop de drivers geüpdatet en de problemen zo nu en dan uit kunnen stellen. Wel paar keer gehad dat hij vastliep tijdens het gamen en ook een aantal keer weer de strepen terug.
Nu zit er nog garantie op mijn videokaart. Hij is 2.5 jaar oud, maar eigenlijk kan ik mijn PC niet missen, dus als het niet nodig is, stuur ik hem liever niet op. Bovendien ben ik verantwoordelijk voor de verzendkosten en een correcte verpakking (volgens Gigabyte), dus eigenlijk durf ik het ook niet helemaal aan.
Vandaar dat ik hier even wil checken of jullie hetzelfde vermoeden als ik (defecte videokaart) of dat ik nog dingen kan proberen qua software in de hoop dat het gewoon een software issue is.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
• Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti, 8GB, Gaming OC ProV2
Ik heb de kaart verder ook nooit overgeclocked (naar mijn weten).