Overstappen op Honeywell Evohome

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhoubie
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik wil graag de warmte in mijn huis per ruimte kunnen reguleren, en ben aan het kijken naar het Evohome systeem.

- Ik heb nu Honeywell Total Connect Comfort.
- De thermostaat, control module en internet-gateway die ik nu heb zien er identiek uit aan die uit het Evohome pakket.

Mijn vragen:
- Als ik wil overstappen op Evohome, moet ik dan toch het volledige Evohome pakket kopen, en alle reeds geïnstalleerde Honeywell apparatuur vervangen? Of zijn alleen de radiatorknoppen voldoende?
- Is het noodzakelijk om het touchscreen erbij te nemen? Ik zou het liefst uitsluitend de iPhone app gebruiken om warmte te reguleren.

Bij voorbaat dank :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 01:05
Ik begrijp de vraag niet. Evohome bestaat uit 3 onderdelen: de radiatorknoppen, de controlemodule met touch screen (die ook op je WiFi connect) en een ketelmodule die je op je ketel aansluit. Je hebt alledrie onderdelen nodig. Wat bedoel je precies met 'touch screen'? De controlemodule is meer dan alleen bediening, het bestuurt alle onderdelen en daar kun je niet zonder. Evohome heeft geen internet-gateway, dat zit ingebouwd in de controlemodule.

Als je alles hebt geinstalleerd kun je de app gebruiken om je temperaturen in te stellen, maar dat is geen vervanging van de module.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:06
Je geeft wel wat weinig info over welke apparaten je nu gebruikt.
Het lijkt erop dat je een oude RFG100 gebruikt?

• jhoubie
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 29-12-2023
Thanks voor de info. RFG100, dat is 'm idd denk ik. Ik zie die steeds op tutorial videos en foto's staan, maar die hoort dus niet bij het Evohome systeem begrijp ik.

Ik heb ook dit doosje die verbonden is aan de CV ketel, maar die moet dan ook vervangen worden denk ik?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGZQCoOzgVXJN-HNy9ROLJntdLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OAqGFBwL2FglNL2Ylu0lCGVd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:06
Dit setje denk ik? https://www.technim.nl/in...eless-onoff-bdr91-gateway

Dan moet je de gateway vervangen door dat touchscreen en kun je met bijv. HR91 of HR92 termostaatknoppen de ruimtes regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadvs
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-07 15:19
Nee,die kan je gewoon gebruiken
Pagina: 1