Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 12:54
Hoi!

Vandaag een nieuwe TV binnen gekregen.
De LG C3 55 inch. Top TV.
Er lijkt wel 1 compatibiliteitsprobleem te zijn met mijn NAD C338 versterker. Het is via een optische kabel aangesloten en in principe doet alles het. Gewone tv, youtube, geen probleem. Totdat ik via Netflix of Disney+ een video probeer te streamen. Dan hoor ik helemaal niks meer, noppes.
Ik heb het gevoel dat het ligt aan het niet juist doorsturen van dolby naar de versterker. Want als ik het geluid op interne luidspreker zet doet die het wel.
Ik zou zeggen dat ik iets met een geluidsinstelling moet doen, op PCM zetten ofzo, maar als je optische uitgang hebt geselecteerd staan verder alle andere geavanceerde geluidsinstellingen op de tv uit gegrijsd.

Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Sevenhunt op 27-12-2023 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:07

FeaR

In GoT we trust

Oplossing voor dit probleem heb ik niet, ik kan alleen zeggen dat je op de goede weg bent. Genoemde NAD heeft geen Dolby Digital codec, het geluid zal goed naar de NAD gaan maar die kan er simpelweg niets mee. Geluid op PCM zetten is inderdaad wat je wilt/moet doen. Max van S/PDIF met PCM is slechts twee kanalen maar met een stereoversterker maakt dit niets uit. Dat deze optie greyed out is kan ik niet verklaren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 12:54
Uiteindelijk gelukt. Eigenlijk geen idee hoe.
Het ging er inderdaad pur om om het geluid op PCM te zetten. Na 3 keer opnieuw naar fabrieksinstellingen was de optie opeens niet meer uitgegrijst.