Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larko
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 08:18
Beste medetweakers,

Ik ben op zoek naar wat aankoopadvies aangezien ik al jaren niet meer in de laptop markt actief ben en het lastig oordelen vind over wat nu een voorkeur zou krijgen.
Hieronder de ingevulde default template

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal voor zakelijk gebruik worden ingezet, geven van demo's, lokale SQL Server installatie, development werk, etc.

Wat is je budget?
Qua budget zit ik ergens tussen de 1500 en 2000 euro te denken, incl. btw (nee, ik ben geen ZZP'er dus ik kan helaas geen BTW terug krijgen).

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja de laptop zal meegenomen worden, maar gewicht heeft voor mij niet de grootste impact. Uiteraard heeft een lichte laptop altijd de voorkeur, maar is niet per se een must.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben inmiddels zelf het e.e.a. gaan samenstellen bijv. bij Lenovo en ik moet zeggen dat dit me wel trekt. Minimale requirements voor mij zijn wel 32GB memory (wellicht uitbreidbaar naar 64GB op termijn). Sowieso één, maar indien mogelijk uitbreiding naar een tweede NVME drive.

Na wat config werk zelf twijfel ik vooral tussen een Thinkpad T16 Gen2 of een Thinkpad P16v Gen1. Waarbij de een over een intel processor beschikt en de ander een AMD config heeft. En ja, ik snap dat de P16v echt een workstation is waar de T16 dat in mindere mate is, maar daar zit natuurlijk ook het prijsverschil.

Enige feedback wordt zeer op prijs gesteld uiteraard. Alvast bedankt!