Ik quote gewoon mezelf even. Wat een lelijke grafieken zijn die van Bloomberg zeg!
Maar goed, ik zie daar eigenlijk alleen lijngrafieken en area-grafieken. Die heb je ook in Excel, en Excel biedt best veel mogelijkheden om het uiterlijk aan te passen aan je eigen wensen.
Alleen wanneer je echt andere grafiektypes wilt hebben dan Excel standaard aankan zou ik naar plugins grijpen. Je hebt nu al logica die automatisch je grafieken exporteert. Als je naar een andere tool overgaat moet je dat dus ook opnieuw bouwen.
Mijn advies zou het zelfde zijn als van @
tritimee: investeer wat tijd in het leren omgaan met de opmaakmogelijkheden van grafieken in Excel.
Daarbij ben je niet beperkt tot de keuzes in het opmaak-scherm: vaak kan je door extra datareeksen toe te voegen en die transparant in je grafiek op te nemen de visual verder aanpassen. Zoals bijvoorbeeld de Graph 47 uit je bloomberg voorbeelden. Dat is een gecombineerde lijn- en gestapelde areagrafiek. In Excel zou je aan de areagrafiek een transparante area toevoegen zodat het blauwe gebied hoger komt te liggen.