300W 20A DC-DC Buck Converter modificatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-05 16:49
Best allemaal,
Sorry kan hier niet een topic vinden wat over de 300W 20A DC-DC Buck Converter Step Down Module Gaat..of modificatie hiervan.

Ik heb een vraag over de DC stepdown converter
Op YT zie je ming aanpassing waar de bestaande potmeters worden vervisselt voor meerslagen potmeters. Wat ik niet terug kan vinden is wat is de waarde van deze meerslagen potmeters (( CC & CV)
Ben hier met een Voeding bezig die ik wil aanpassen
Gaat om de 300W 20A DC-DC Buck Converter Step Down Module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:43

SA007

Moderator Tweaking
Afgesplitst naar eigen topic, dat er geen topic voor een onderwerp is betekend niet dat je een random vaag-gerelateerd topic moet gaan kapen.

De waarde van de potmeters moet je hetzelfde houden als de originele potmeters, dus kijk wat daarop staat en koop daar meerslagen potmeters voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:26

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Dezelfde waarde als de potmeters die er nu in zitten?

Als je beperkt bent met het spanningsbereik en je wilt de volle uitslag van een potmeter benutten moet je de datasheet van de gebruikte regelaar opzoeken, daarin kan je de formules vinden hoe de spanning te bepalen en bij een potmeter is dat tegelijk het regelbereik.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-05 16:49
Dank zover voor de replay's

Op de trimpot's CV CC staat, trimpot W104 13 blijkt 100K te zijn volgens de zoek tocht, trimpot W104 13
@memphis ben niet beperkt tot spannings bereik, alleen de 2 trimpots die ik wil vervangen voor meerslagen, Nu 1 milimeter draaien ben ik 3 volt verder... en terug.
Ga er vanuit dat het dan ook 100K is wat er nu inzit ( W104)...

[ Voor 3% gewijzigd door Jeroen hofman op 27-12-2023 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Het gaat om deze? https://www.temu.com/nl/3...or-g-601099513725429.html

Dit is inderdaad een 100k-meerslagen-potmeter.

Soms helpt het al even als je die potmeter een aantal keer van het begin naar het eind draait en terug. Daarna reageert hij wat nauwkeuriger.

Wil je het nog nauwkeuriger in kunnen stellen, dan helpt het niet om de potmeter te vervangen door een andere. Het enige wat nog kan is het toevoegen van een kleinere potmeter (4k7 bijvoorbeeld) waarmee je met deze potmeter de spanning nauwkeuriger kan instellen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Het helpt als je even de convertor stuurt en het YouTube filmpje waar je het over hebt. Dan weten wij wat jij weet.
Andere optie is als ongeveer weet welke weerstand je nodig hebt, een vaste weerstand nemen die net wat minder is en alleen het laatste stuk met een 4k potmeter regelen
Pagina: 1