Kan een klokthermostaat op stadsverwarming?

Pagina: 1
Acties:

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:57
Mijn vriendin heeft een huurwoning in Breda, deze wordt verwarmd door stadsverwarming.

Er hangt nu zo,n handmatige Honeywell thermostaat maar ze wil er een programmeerbare thermostaat voor in de plaats, ze heeft de woningbouw vereniging gebeld maar die kon geen antwoord geven..... 8)7

Weet iemand of dit zo maar vervangen kan worden, zo ja nog bepaalde types wel of juist niet?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

In de meeste gevallen wel. Je zal wel moeten onderzoeken wat er nu exact hangt, zodat je een juiste vervangende klokthermostaat kan kopen. Schakelt de huidige bijv op aan/uit? of is het een 12v of 220v systeem? Er zijn verschillende soorten. Kan je anders eens foto's van de huidige thermostaat maken? Kan je het huidige typenr achterhalen?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• ramrodwillem
Ben net weer thuis, dus niet bij haar maar het is zo,n ronde Honeywell die je naar links en recht kan draaien. Verder geen info op dit moment, lijkt me 12v maar ook dit niet zeker. zal vragen of ze een foto stuurt.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:29
Heb je Google al geraadpleegd op : stadsverwarming en slimme thermostaat?
Als er al een thermostaat zit dan is deze (meestal) verbonden met een CV-klep in de meterkast.
Je kan dan (meestal) de bestaande thermostaat vervangen door een 'slimme' thermostaat.
Voorbeeldje van Vattenfall

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-01 13:11
ramrodwillem schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:38:
Ben net weer thuis, dus niet bij haar maar het is zo,n ronde Honeywell die je naar links en recht kan draaien. Verder geen info op dit moment, lijkt me 12v maar ook dit niet zeker. zal vragen of ze een foto stuurt.
Je hebt die in DC en AC, dat is toch wel redelijk belangrijk om te weten.

Maar je kan er zeer waarschijnlijk gewoon een andere thermostaat aan knopen.

Zelf zou ik er een nemen die per app in te stellen is.

• ramrodwillem
FRANQ schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:12:
[...]

Je hebt die in DC en AC, dat is toch wel redelijk belangrijk om te weten.

Maar je kan er zeer waarschijnlijk gewoon een andere thermostaat aan knopen.

Zelf zou ik er een nemen die per app in te stellen is.
Ja dat lijkt me het meest voor de hand liggend.

Nog aanbevelingen vooral qua handigheid/betrouwbaarheid App?

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:17
Even kijken wat voor klep je heb. Ik heb op mijn stadsverwarming een Honeywell MT4-024-NC 24V open/dicht klep zitten en heb daar een Google Nest aangehangen. Werkt prima.

• Raoul.TLS
  • Laatst online: 25-01 09:30
Hier in Papendrecht hebben we nog Eneco gaat over in Hvc
Maat heb een nest aangesloten die werkt
Je kan energi bedrijf bellen mailen welke het op hun systeem doet

<GOT>DrOPje #2516

Pagina: 1