Synology & Plex, voeg media toe vanaf tweede Synology

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterqeek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 11:16
Ik heb een Synology (laten we het Syn1 noemen) met Plex.
Ik heb ook een tweede Synology (laten we hem Syn2 noemen) met mappen met films erin.
Nu wil ik een library toevoegen in Plex die verwijst naar de mappen op Syn2.

Het is mij gelukt om de mappen van Syn2 (als NFS of CIFS) op de Syn1 te mounten.
Vervolgens heb ik de libraries in Plex toegevoegd om naar de gekoppelde mappen te verwijzen.
Maar wanneer je in Plex wilt scannen naar nieuwe library files worden de mediabestanden niet gevonden.

Ik weet dat het probleem is dat Plex geen toestemming heeft voor die mappen op Syn2.
Op Syn1 staan ook mappen met mediabestanden en heb die mappen rechten gegeven voor Plex. Bij permissions, dan System Internal Users, user PlexMediaServer, allow write/read.

Maar hoe zorg ik er voor dat de PlexMediaServer van Syn1 ook rechten geeft op de mediamappen op Syn2?

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
- Stel NFS-machtigingen in op Syn2 voor de gedeelde mappen. Hostnaam is IP van die van Syn1. Squash is Map all users to Admin.

Weet iemand de oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:52
Allereerst zou ik geen nfs gebruiken maar gewoon smb (cifs dus).
Verder kun je een 'system internal user" alleen rechten op een share geven.
Dus moet je van die remote gemounted folder van Syn2 een share maken en daarop die "system internal user" rechten geven.

Nu heeft alleen de user waar je de mount mee gemaakt hebt die rechten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterqeek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 11:16
Dank voor je reactie.

Als ik op de Syn1 naar de gemounte Syn2 folder ga en daar naar permissions en dan de PlexMediaServer rechten geef dan komt er een melding "The mounted folder does not support Windows ACL".

Althans als jij dit bedoeld