Vreemd tegoed Apple Pay op credit card

Pagina: 1
Acties:
  • 3.842 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:19
Mijn vraag:

Ik heb per vandaag een credit boeking van 5 EUR met omschrijving "cadeautegoed Apple Pay" op mijn credit card. Ik heb werkelijk geen idee waarom dit is. Ik heb aan geen actie of zo meegedaan. Ik heb ook geen mails van Apple ontvangen dat dit eraan zat te komen.

Iemand anders dit ook gehad?

(Ik gebruik overigens Apple Pay al jaren, maar dit nog nooit gezien. Ik heb wel recentelijk ook mijn ICS credit card aan Apple Pay toegevoegd, zou dit het verklaren? Maar ook in de communicatie daarvan nergens een verwijziging dat als je dit doet je 5 EUR krijgt. Ik ben gewoon nieuwsgierig nu waar dit vandaan komt. Dus mijn vraag is: herkennen anderen dit?)

Beste antwoord (via SAICRJMPM op 27-12-2023 15:09)

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
ICS heeft dit in een mail gecommuniceerd, staat ook ergens in het creditcard topic hier op tweakers.

Dat geld heb je gekregen omdat de ICS kaart aan Apple Pay gekoppeld is.

Niet alles in één keer uitgeven hè :D

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +6 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
ICS heeft dit in een mail gecommuniceerd, staat ook ergens in het creditcard topic hier op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kan zijn dat je dit hebt gekregen toen je je ICS card hebt toegevoegd aan Apple Pay

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
graceful schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:31:

Ik vroeg me ook al af schamen die markering mensen zich niet zo een waardeloos bedrag te geven waar je werkelijk niks mee kunt? Doe dan niks zou ik zo zeggen. Ik kreeg eens van Bol.com een tegoedbon van 0.50 EUR. Ik denk markering mensen kennen het schaamtegevoel niet.

Overigens geen enkele mail van ICS over die 5 EUR

[ Voor 4% gewijzigd door SAICRJMPM op 27-12-2023 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Klopt inderdaad, hier is een mail over gestuurd.
Zat bij mij alleen wel in de spam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYXpAP2u62W0EgcQM-iiOXFXez4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y4XnHlmua6y3iGsFh1kuHwYq.jpg?f=fotoalbum_large

Niets aan de hand dus :)

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 27-12-2023 14:46 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 23:55

Klippy

Still Game

Geef die 5 Euro dan maar aan mij.
Wat een gezeik, krijg je gratis geld, als een beetje extra aanmoediging om nu alvast je kaart te koppelen, is het weer niet goed. En het is ook nog iets dat je toch al ging doen.
Hoeveel mensen zouden die kaart koppelen? 100K? Dan kan het een half miljoen voor ICS. Ik zou daar op mijn werk wel een paar deurtjes voor moeten openen. En me niet schamen.
Als er morgen iemand gratis friet met een frikandel uitdeelt, staan de mensen een uur in de rij, maar stel je voor je krijgt 5 Euro gestort zonder moeite, wat een schaamte.
Als ABN AMRO ICS kaart houder krijg ik niks. Blij dat ik daar zit, ABN AMRO marketing kan zijn hoofd hoog houden.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Klippy schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:43:
Als ABN AMRO ICS kaart houder krijg ik niks. Blij dat ik daar zit, ABN AMRO marketing kan zijn hoofd hoog houden.
Ik zit ook via de ABN AMRO bij ICS en dan geld de actie ook.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 23:55

Klippy

Still Game

Donstil schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:44:
[...]

Ik zit ook via de ABN AMRO bij ICS en dan geld de actie ook.
Oh shame dan :P Ik heb helemaal geen Apple ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
SAICRJMPM schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:33:
[...]

Ik vroeg me ook al af schamen die markering mensen zich niet zo een waardeloos bedrag te geven waar je werkelijk niks mee kunt? Doe dan niks zou ik zo zeggen. Ik kreeg eens van Bol.com een tegoedbon van 0.50 EUR. Ik denk markering mensen kennen het schaamtegevoel niet.

Overigens geen enkele mail van ICS over die 5 EUR
Het is tegen kaart diefstal, verlies en data-copy. Het levert veelvoudig op als iedereen enkel digitale kaart zal gebruiken.

Mooi dat het nu duidelijk is. Veel plezier ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke_lotje
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06-02-2024
Maak je maar geen zorgen SAICRJMP, je gaat vandaag een email van ICS ontvangen dat ze het netjes gaan terugvorderen.

"Oeps, we hebben een fout gemaakt! U heeft een cadeautegoed van € 5 ontvangen op uw Mastercard Black. Dat was niet de bedoeling. In deze e-mail leest u hoe we dit terugdraaien."

🤦🏽‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-05 12:37

DaveFlash

Here's to the crazy ones

bizar. het is hun fout, hzo moet ik daarvoor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 14:24
DaveFlash schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:40:
bizar. het is hun fout, hzo moet ik daarvoor betalen?
jij betaalt niet, je hebt iets onrechtmatig ontvangen wat je terug moet geven.
Of zeg je dit ook tegen de belastingdienst als je teveel hebt ontvangen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:25
Vandaag in de mail:

Oeps, we hebben een fout gemaakt! U heeft een cadeautegoed van € 5 ontvangen op uw ABN AMRO Credit Card. Dat was niet de bedoeling. In deze e-mail leest u hoe we dit terugdraaien.

U ziet binnen een paar dagen een betaling van € 5 op uw ABN AMRO Credit Card
We hebben u eerder een e-mail gestuurd over Apple Pay. Als u binnen 7 dagen een Apple Pay betaling zou doen, dan kreeg u € 5 cadeau. Dit cadeautegoed heeft u helaas onterecht gekregen. Daarom draaien we dit binnen enkele dagen terug. Dat ziet eruit als een betaling op uw ABN AMRO Credit Card met de omschrijving CORRECTIE APPLE PAY TEGOED.

Wtf?
Ik wist niets van die 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
ASS-Ware schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 00:09:
Vandaag in de mail:

Oeps, we hebben een fout gemaakt! U heeft een cadeautegoed van € 5 ontvangen op uw ABN AMRO Credit Card. Dat was niet de bedoeling. In deze e-mail leest u hoe we dit terugdraaien.

We hebben u eerder een e-mail gestuurd over Apple Pay. Als u binnen 7 dagen een Apple Pay betaling zou doen, dan kreeg u € 5 cadeau. Dit cadeautegoed heeft u helaas onterecht gekregen. Daarom draaien we dit binnen enkele dagen terug. Dat ziet eruit als een betaling op uw ABN AMRO Credit Card met de omschrijving CORRECTIE APPLE PAY TEGOED.

Wtf?
Dit is wel écht heel erg gênant. Normaal wordt zoiets afgedaan met: mazzeltje voor de klant, u hoeft niet langs start. Dat ze dit kinderachtig proberen terug te halen betekend dat er een paar mensen daar heel zenuwachtig zijn geworden en het wellicht om hele grote aantallen gaan onder het mom van: we proberen het gewoon. Ik kan mij niet voorstellen dat een deurwaarder of rechter de casus serieus gaat nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:49

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik heb ook €5 ontvangen op mijn ABN Amro credit card. Op 5 januari 2024 onderstaande mail gekregen waarin niks staat over dat je een betaling moet doen met je kaart om voor die 5€ in aanmerking te komen. Als je de webpagina bekijkt met de voorwaarden, dan staat daar ook niks over een betaling verrichten: https://www.icscards.nl/i...arden-apple-pay-activeren

Overigens was het onderwerp van deze mail: Rond uw activatie van Apple Pay af. Op zich vreemd want daarvoor had ik al een mail gehad dat met de activatie code en dat het toevoegen van de cc aan Apple Pay gelukt was. Dit wat op 29 december 2023. Eigenlijk zou ik er geen recht op hebben omdat in de mail van 5 januari staat: Activeer Apple Pay binnen 48 uur nadat u deze e-mail heeft ontvangen. Ik had op 29 december 2023 mijn credit card al toegevoegd, dus al voor dat ik de mail van die 5€ ontvangen had.

In de mail van gisteren dat ze het bedrag van 5€ gaan terug vorderen, halen ze echter een reden aan die in voorgaande mails niet benoemd is en ook niet in de voorwaarden staat. Het vetgedrukte gedeelte staat in geen enkele mail en voorwaarden.
We hebben u eerder een e-mail gestuurd over Apple Pay. Als u binnen 7 dagen een Apple Pay betaling zou doen, dan kreeg u € 5 cadeau. Dit cadeautegoed heeft u helaas onterecht gekregen. Daarom draaien we dit binnen enkele dagen terug.
Activeer Apple Pay en ontvang € 5 cadeau

Beste meneer XXXXXXX,

U bent er bijna! Nog maar een paar stappen en u gebruikt uw iPhone of Apple Watch als World Card. Activeer Apple Pay binnen 48 uur en ontvang € 5 cadeau!

Activeer Apple Pay in de ICS Creditcard app
Voeg uw Card in een handomdraai toe aan uw Apple Wallet:
1. Open de app, ga naar 'Meer' en klik op 'Apple Pay'
2. Kies de Card die u voor Apple Pay wilt gebruiken
3. Ga akkoord met de voorwaarden

Gebruikt u onze app nog niet? Dan moet u deze eerst activeren. Lees op www.icscards.nl/app hoe u de app activeert.

Zo werkt Apple Pay
Betalen met Apple Pay gaat makkelijk, veilig en snel. Druk twee keer op de knop aan de zijkant van uw iPhone of Apple Watch. Kijk bij een iPhone naar uw scherm voor Face ID. Of plaats uw vinger op de thuisknop voor Touch ID of gebruik uw toegangscode. Houd het apparaat bij de lezer van de betaalautomaat om te betalen.

Hier kunt u betalen
U kunt in winkels, online of in uw favoriete app betalen als creditcards worden geaccepteerd én u een van de volgende symbolen ziet:

INTERNATIONAL CARD SERVICES

Ontvang € 5 cadeau op uw Card
Activeer Apple Pay binnen 48 uur nadat u deze e-mail heeft ontvangen. Dan ontvangt u binnen 30 dagen het cadeautegoed automatisch op uw World Card. Bekijk op www.icscards.nl/voorwaarden-activeren de actievoorwaarden. En op www.icscards.nl/applepay vindt u meer informatie en de voorwaarden van Apple Pay.

Met vriendelijke groet,
International Card Services BV

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Dennisdn schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 06:09:
[...]

Dit is wel écht heel erg gênant. Normaal wordt zoiets afgedaan met: mazzeltje voor de klant, u hoeft niet langs start. Dat ze dit kinderachtig proberen terug te halen betekend dat er een paar mensen daar heel zenuwachtig zijn geworden en het wellicht om hele grote aantallen gaan onder het mom van: we proberen het gewoon. Ik kan mij niet voorstellen dat een deurwaarder of rechter de casus serieus gaat nemen.
Een deurwaarder?
Ze halen het gewoon af van de credit card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-05 11:34
Wat een blamage. €5 terugvorderen.
Ik ga overstappen! Geloof alleen niet dat ASN andere creditcards aanbied, eens uit zoeken of zonder ASN link dan eentje halen.

Staat wel bij de voorwaarden: "ICS is gerechtigd deze actie te allen tijde te beëindigen of te verlengen en/of deze actievoorwaarden te wijzigen." - dus daar zullen ze zich wel achter schuilen.

[ Voor 37% gewijzigd door Locolau op 11-01-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Vandaag in de mail:

Wtf?
Ik ook niet. Vandaar mijn eerdere post. Die mail met die actie heb ik nooit ontvangen daarom was ik ook verbaasd over die 5 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hackus schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:32:
Kan zijn dat je dit hebt gekregen toen je je ICS card hebt toegevoegd aan Apple Pay
En als je binnen een aantal dagen het ook gebruikt hebt volgens de mail die mijn partner ontving.

edit: ik zie hierboven dat het een fout is, maar m'n partner ontving van ICS wel zo'n mail over die 5 euro terug. Zelf nog niet de 5 euro gehad trouwens ondanks het gebruik, maar dat zou volgens de actievoorwaarden binnen 30 dagen zijn. (Gold card via ICS, niet via een grootbank)

[ Voor 39% gewijzigd door Gunner op 12-01-2024 09:54 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AversusZ
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-05 15:33
Wel jammer, ik heb geen gebruik gemaakt van de actie toen ik de email ontving omdat er uiteindelijk al 5 euro was overgemaakt door ICS. Gisteren gebeld om te vragen of ik nu als nog 7 dagen heb om de actie uit te voeren, maar dat blijkt niet meer mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coneing
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-03-2024
Vandaag in de mail:

Wtf?
Ik wist niets van die 7 dagen. I've found it much more convenient to explore alternative options, like checking out free spins no deposit nederland offers. They tend to have better bonuses and fewer complications.
Het lijkt erop dat er wat miscommunicatie was. Ik zou zeker contact met ze hebben opgenomen om te laten weten dat je niet op de hoogte was van die aanbieding en dat je het cadeautegoed onterecht had ontvangen. Hopelijk hebben ze het snel voor je opgelost en de situatie rechtgezet.

[ Voor 15% gewijzigd door Coneing op 27-03-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Coneing schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:30:
[...]

Het lijkt erop dat er wat miscommunicatie was. Ik zou zeker contact met ze hebben opgenomen om te laten weten dat je niet op de hoogte was van die aanbieding en dat je het cadeautegoed onterecht had ontvangen. Hopelijk hebben ze het snel voor je opgelost en de situatie rechtgezet.
Voor die 5 euro ga ik geen moeite doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coneing
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-03-2024
ASS-Ware schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:39:
[...]

Voor die 5 euro ga ik geen moeite doen hoor.
€5 is inderdaad niet de moeite waard. Toch is het goed om te bedenken dat dit soort foutjes later nog vervelende gevolgen kunnen hebben. Misschien is het toch handig om even contact op te nemen met de klantenservice om het op te helderen, zeker omdat het hun fout is. Maar ja, uiteindelijk is de beslissing natuurlijk aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClaudeMayer
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 06-06-2024
Dat is wel apart! Het lijkt erop dat je een tegoed van Apple Pay hebt ontvangen zonder dat je precies weet waarom. Het zou kunnen dat het een promotie of actie is waarvan je niet op de hoogte was, of misschien een compensatie. Het toevoegen van je ICS creditcard aan Apple Pay zou het ook kunnen verklaren, zelfs als er geen specifieke melding van was. Zijn er anderen die dit ook hebben gehad? Deel je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Goed, aangezien de TS z'n antwoord heeft, en er verder weinig discussiewaarde aan dit topic zit, gaat deze op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.