Tussen hoster en gmail 2 mails (met waardebon) verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Situatie: ik heb een domein voor mail, laten we zeggen mail.nl. Voor de @ gaan bij mij bedrijfsnamen, zoals mailvangamma@mail.nl et cetera. Werkt perfect. Kan bij de hoster Neostrada zien dat en hoe alles wordt doorgestuurd naar mijn Gmail.

In de familie is een kleintje geboren, met Kerst zit alles dicht. Dus ik koop een cadeau-kaart bij de Hema. De mail met de code komt echter niet binnen.
Ingelogd op de hosting manager. Daar is de mail van de Hema aangekomen & doorgestuurd. Rapport is hetzelfde als andere geslaagde doorsturingen. Een reclame-email van Ibood even later is ook doorgekomen (die staat ook in mijn gmail) maar juist 2 van de Hema niet. Er is niks aan de hand met het doorsturen, dat werkt. De hosting manager geeft aan dat ze afgeleverd zijn naar gmail, maar daar vind ik niks :? Ook niet in de spam.

Maar ze komen niet binnen.
Rapport 1, kant van Neostrada
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QwxxnaTrxxJq09X15WP3QAVP4l4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iJtHQWmLh7i3vEK6lZy7W1x0.png?f=fotoalbum_large

Overzicht bij Gmail, in:all, ook niks in Spam (ja, dan moet je in:spam doen)
Hema zou tussen de laatste 2 mails binnen gekomen moeten zijn.
Google Drive heeft nog een paar Gb aan ruimte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7YRTn-4EqQHjQnKDg4emcPhA2xA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iEEVpGvz0Fcm9sEPEOsvvufq.png?f=fotoalbum_large

Dus mijn vragen:
- waar kan ik tussen Neostrada en Gmail nog meer zoeken waar deze mail verdwenen is?
- suggesties om te zoeken?

Ik vind het maar een beetje raar dat alles aankomt, maar net deze met een waardebon niet.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

je kan een keer zoeken naar hema, kijken in all mail en in ongewenste email.

Kun je bij hema niet inloggen en het inzien?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:25:
je kan een keer zoeken naar hema, kijken in all mail en in ongewenste email.

Kun je bij hema niet inloggen en het inzien?
Nope, jongste mail is van 16 oktober

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Deze problemem had ik ook wel eens. Bij navraag zou het door het doorsturen kunnen komen, omdat Gmail dan een mail ziet afkomstig van bedrijf.nl maar verzonden vanaf een hoster.nl server ipv de bijbehorende bedrijf.nl server. Sindsdien laat ik Gmail de email ophalen met pop3. Daar heb je nu niets aan, maar wellicht voor de toekomst.

Zou Hema wellicht de mail opnieuw kunnen verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
erwn schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:14:
Deze problemem had ik ook wel eens. Bij navraag zou het door het doorsturen kunnen komen, omdat Gmail dan een mail ziet afkomstig van bedrijf.nl maar verzonden vanaf een hoster.nl server ipv de bijbehorende bedrijf.nl server. Sindsdien laat ik Gmail de email ophalen met pop3. Daar heb je nu niets aan, maar wellicht voor de toekomst.

Zou Hema wellicht de mail opnieuw kunnen verzenden?
Maar filtert gMail dan op zo'n manier dat sommige mails niet aankomen? Het lijkt me dat ze dan in de spam zouden terecht komen, niet geblockt.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Eusebius schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:17:
[...]

Maar filtert gMail dan op zo'n manier dat sommige mails niet aankomen? Het lijkt me dat ze dan in de spam zouden terecht komen, niet geblockt.
Zo begreep ik het wel; dat Gmail soms ook gewoon bouncet zonder in spam te laten komen. Juist omdat ik ze toen ook in spam verwachtte. (Maar er zijn vast tweakers met meer inhoudelijke kennis hierover. Lijkt me een SPF/DKIM ding?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Je hebt een beetje een nadelige combinatie. HEMA (vaag email adres) en KADOBON die word doorgestuurd naar je gmail. Het gaat vaak goed (constructie die jij toepast heb ik ook alleen dan eigen email opslag ipv gmail).

Laat daar nou net regelmatig SPAM van zijn Jumbo versie is een behoorlijk bekende (https://www.jumbo.com/acties/waarschuwing-phishing). Zoals erwn zegt met een beetje pech gaat het dan niet in de SPAM maar direct een bounce.

Enige manier om uit te sluiten is bericht door te sturen naar een niet gmail adres.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Neostrada kan in de logs van uitgaande mailservers zien waar de mail is gebleven. Zo te zien tonen ze dat ook aan gebruikers met als resultaat "accepted". Als het goed is moet de mail geaccepteerd zijn door gmail. Als hij daar op mysterieuze wijze verdwenen is, dan zou het zo kunnen zijn dat een onbevoegde toegang heeft tot je email. Check de gegevens van je account en wijzig als die goed staan de wachtwoorden. Gmail support is zo goed als niet bestaand, maar normaal gesproken zou je die route bewandelen om opheldering te krijgen.

Doorsturen van email is al jaren zonder meer een ongeschikte manier van email naar een ander account te kopiëren omdat de afzender gecontroleerd wordt of het mail mag versturen voor een bepaald domein via SPF/DKIM/DMARC.

Wat @erwn al aangeeft: pop3 (imap ook) is een methode om email op te laten halen. Dat wil zeggen dat gmail het initiatief neemt om de email op te halen vanaf je account bij je mail hoster. Dit kan wel complicaties geven bij spamfiltering stroomafwaarts omdat de ontvangende partij het verzender IP adres mist. Verder kan ten onrechte de IP van Neostrada op een blocklist terechtkomen omdat er spam wordt doorgestuurd.

Maar doorsturen is eigenlijk niet nodig. Je kan op je telefoon en laptop/PC van meerdere accounts mail ophalen. Met imap kun je de email laten staan zodat de mail vanaf verschillende devices kan worden opgehaald en ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:40
Wat zegt de beheerder van filter.totalhosting.nl waar die e-mail is gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
mrmrmr schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:57:
Neostrada kan in de logs van uitgaande mailservers zien waar de mail is gebleven.
-- knip --
De logs waar ik toegang tot heb, geeft 'Accepted' aan (zowel Hema als iBood en andere). Dan ga ik ervan uit dat het bij gMail binnen is.

Echter, ik lees hier dat accepted =/= delivered is .. hmm

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Eusebius schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:23:
De logs waar ik toegang tot heb, geeft 'Accepted' aan (zowel Hema als iBood en andere). Dan ga ik ervan uit dat het bij gMail binnen is.

Echter, ik lees hier dat accepted =/= delivered is .. hmm
Ik ga er van uit dat ze de log van de mail server parsen. Een originele mailserverlog is het echte bewijs dat het is afgeleverd. Wat er daarna mee gebeurt is aan de ontvangende partij (Gmail). Als het vervolgens nog eens door een mailfilter wordt gefilterd merkt de verzender (Neostrada) daar niets meer van. Gmail plaatst de eenmaal aangenomen normale als spam herkende email (zonder malware) in een spamfolder.

Bij geweigerde email tijdens een afleverpoging is er geen 'accepted' tijdens de SMTP sessie.
Pagina: 1