Je leest zelf net zo selectief

De boete is gewoon normaal voor Zwitserland.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat TS schrikt van een dergelijk bedrag. Ik wist zelf ook wel dat Zwitserland duur was, maar niet zó duur, eerlijk gezegd. Ik zou zelf ook gaan googlen of dit 'normaal' is en bij het niet kunnen vinden van een duidelijk uitsluitsel over wat normale boetebedragen zijn, zou ik ook een topic kunnen openen.
Er zit een "Tussen X en Y" boete systeem in. afhangend van waar je bent (bebouwde kom, tunnel etc etc) kan het zo duur uitvallen.
Dit blijkt dus niet eens het geval te zijn, op pagina 2 heeft TS gecomment dat hij dus 2 boetes heeft gekregen en dat ze gezamenlijk dus het gestelde bedrag zijn. De enige informatie in je post blijkt dus niet eens relevant te zijn.
Wat jij wel/niet van de wet daar vind? Dat is compleet irrelevant aan het topic. De feiten zijn:
TS heeft te hard gereden
TS heeft een vrij normale boete ontvangen
TS wil deze ontlopen
1. Dat is inderdaad een feit.
2. Daarom heeft TS dit topic geopend, omdat hij het een hogere boete vind dan wat 'ie had verwacht, en omdat er klaarblijkelijk op internet enigszins tegenstrijdige informatie wordt geschreven rondom het innen van verkeersboetes vanuit Zwitserland. Gelukkig geeft deze thread daar duidelijkheid over!
3. Dit staat nergens letterlijk, OP is wel degelijk multi-interpretabel op dat vlak in hoeverre het om letterlijk 'ontlopen' gaat. Kortom: kwestie van selectief lezen / een klein beetje de woorden verdraaien icm moraalriddersschap.
Sowieso doet het er niet toe wat jij wel/niet van [het willen ontlopen] vind. Dat is compleet irrelevant aan het topic. Als iets tegen de letter van de wet is, dan maak je een topic report aan, en dan grijpt er een mod in. Inmiddels heeft een mod ook al gereageerd en de strekking rondom dit onderwerp is volgens mij overduidelijk. Het is dan niet nodig om hetzelfde verhaal nogmaals te herhalen.
@
DannyBos los van de boete zelf en het verkeersdelict waar het om draait: moedig om dit topic te openen op Tweakers. Naar mijn mening voegt het (tussen de moral high ground zoekers door) wel degelijk wat toe om dergelijke informatie hier terug te kunnen vinden. Dank daarvoor
[
Voor 4% gewijzigd door
Richh op 27-12-2023 17:14
]