Iemand ervaring met een Intel N440BX Server Board.

Pagina: 1
Acties:

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 17:02
Heeft er iemand ervaring met een Intel N440BX Server Board.
Ik kan er eentje op de kop tikken tesamen met twee PIII 500 MHz. Maar ik weet niet ofdat dit systeem ook geschikt zal zijn voor thuisgebruik (internet en file servertje). Voor de specs van het board zie http://developer.intel.com/design/servers/n440bx/index.htm .

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja natuurlijk zal het wel bruikbaar zijn voor thuisgebruik. Denk er wel aan om Windows NT, 2000 of XP Professional te installeren om volledig profijt te trekken van SMP.

Ik heb een vergelijkbaar systeempje (BX met Dual Intel) en ik ben er zeer tevreden mee.

suc6 :)

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 17:02
Ik ga zeker NT4 of win2K of linux gebruiken. Van win XP blijf ik voorlopig af en zeker als server besturingssysteem.

Het is enkel een echt server moederbord ik vraag me af ofdat ik hier misschien problemen zal mee krijgen. Zeker als ik het probeer in te bouwen in een normale ATX-kast. Een BP6 moederbord van Abit is een zeer mooi bordje, maar het is gemaakt voor een gewone PC (Het was indertijd een zeer interressant moederbord i.s.m met de toen goedkope SMP-capable Celerons) het was oorspronkelijk niet bedoeld als echt server systeem dacht ik.