Loze leidingen nieuwbouwwoning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwever
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 27-12-2023
Hallo,

Binnenkort gaat de installateur bezig in onze nieuwbouwwoning en daarna komt de afdekvloer. Wij gaan tussen die tijd of voor die tijd zelf een aantal loze leidingen leggen. Nu vroeg ik mij af wat jullie advies is; de loze leidingen onder of boven de vloerverwarming of de loze leidingen door de kruipruimte?

MVG!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:19

JustDutch

was ambtenaar :)

Als je ze onder of boven de vloerverwarming gaat aanbrengen, ga je dan een extra dekvloer maken alleen om die loze leidingen in te leggen? Dus zeg eens 4 cm extra anhydriet/ zandcement over de gehele vloer? Of zie ik dat niet goed. Een extra dekvloer alleen om een loze leiding in weg te werken lijkt mij een erg prijzige oplossing (en kost je vrije hoogte in de woonkamer).
Als je ze door de kruipruimte legt, dan zijn ze ook nog "bereikbaar".

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PotatoChip
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:40
cwever schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:51:
Hallo,

Binnenkort gaat de installateur bezig in onze nieuwbouwwoning en daarna komt de afdekvloer. Wij gaan tussen die tijd of voor die tijd zelf een aantal loze leidingen leggen. Nu vroeg ik mij af wat jullie advies is; de loze leidingen onder of boven de vloerverwarming of de loze leidingen door de kruipruimte?

MVG!
Hangt er een beetje vanaf wat de opbouw wordt van de vloer... als de vloerverwarming op netten komt dan is er onder niet zo'n ramp zolang je maar een beetje langs de kanten van de wanden werkt.

Als er vloerverwarming op tackerplaten komt dan zou ik de dekvloer sowieso vrij houden van leidingen.... De jongens van de vloerverwaming houden er niet zo van als ze vanalles in moeten snijden. deze zou je achteraf er nog wel overheen kunnen gooien afhankelijk van de vloerdikte.

Een buis naar beneden richting kruipruimte boren is natuurlijk altijd bereikbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door PotatoChip op 27-12-2023 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-05 07:37
Als je een bereikbare kruipruimte hebt dan zou ik absoluut de pijpen daar leggen.