Waterleiding nieuwe keuken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:25
Wij gaan onze keuken verbouwen in onze woning uit 1925, houten vloeren gaan eruit en daarvoor in de plaats komt een geïsoleerde betonvloer.
Het keukenblok komt op een andere plek in de ruimte dus ik moet daar een andere waterleiding heen leggen. de oude koperen leiding naar de huidige keuken loopt in de kruipruimte, die is er straks niet meer.
Kan/mag ik de waterleiding in een mantelbuis onder mijn geïsoleerde betonvloer leggen?
De leiding kan dan niet warm worden door de vloerverwarming maar is dan niet gebeugeld, ligt gewoon los in die mantelbuis. het wordt een 20mm Uponor over een lengte van circa 6 meter.

Als dat niet kan dan moet ook het plafond eruit om de leiding door doorheen te trekken, dat is niet ideaal.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:33

Nullifiel

╞═══════╡

Ben geen loodgieter, maar gaat die losliggende flexleiding niet 'klapperen' wanneer je de kraan aan/uit zet?

Nu heb je wel waterslagdempers, maar je kan je afvragen of dat dan voldoende remedie is voor een losliggende leiding...

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:25
Nullifiel schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:38:
Ben geen loodgieter, maar gaat die losliggende flexleiding niet 'klapperen' wanneer je de kraan aan/uit zet?

Nu heb je wel waterslagdempers, maar je kan je afvragen of dat dan voldoende remedie is voor een losliggende leiding...
Ja, vandaar mijn vraag dus :)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:33

Nullifiel

╞═══════╡

aah ja, natuurlijk, slim :+

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb hier onder de vloer 16mm meerlagenbuis naar de keuken liggen. Waarom zou je die buizen in je kruipruimte ook nog eens in een mantelbuis leggen?

Ik heb dat hier niet. Dan kan je ze gewoon beugelen. De oude koperen buizen die origineel uit de bouw waren gelegd zaten ook niet in een mantelbuis.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc