Ik heb gister mijn c geformat en geprobeerd om win xp er op te zetten..mara dat ging niet, hij heeft wel mijn c naar NTFS om gezet, Nu is mijn D ok mijn c geworden ofzo(ik snap er nix meer van) maar iig hoe kan ik mijn c nou weer terug zetten naar FAT 32...want mijn D,E,F zijn een partitie van c en ik kan m dus niet opnieuw gaan fdisken want dan zou ik alles kwijt zijn.
in een andere pc hangen die hd, copy maken.
later over netwerk overspoelen
fdisk uitvoeren op je eigen hd en verder met je install
later over netwerk overspoelen
fdisk uitvoeren op je eigen hd en verder met je install
ja, alleen beetje jammer dat het 45 gig is en helemaal vol zit
mijn andere pc is maar 60 gig en die zit voor de helft vol dus past het er niet op, en er kan geen had meer bij omdat het al 2hd's zijn.
is er geen proggie voor ofzo? win xp install kan m toch ook omzetten..dan kan het toch ook terug?
is er geen proggie voor ofzo? win xp install kan m toch ook omzetten..dan kan het toch ook terug?
ja..dan zou ik dus mijn hd ff in een andere pc moeten zetten, daar partition magic op draaien, maar blijven dan alle partities goed? want als ik het in een andere pc zet heeft ie toch ook al c enz, of schuift dat dan gewoon op?
Installeer gewoon Partition Magic op een andere pc en maak daar de rescue disks aan. Daar staat in feite het hele programma op. Werkt perfect, mits je floppies goed zijn natuurlijk
Was getekend, enz. | specs
Verwijderd
Zodra je die harddisk weer terug doet in pc waar die uit komt dan zullen de drive letters weer hetzelfde zijn.
Als ik me niet vergis kan je per partitie dingen wijzigen zonder dat andere partities daar last van hebben.
Zorg er gewoon voor dat je niet van harddisk gaat booten waar jij mee bezig wilt ivm hardware detectie van windows.
Als ik me niet vergis kan je per partitie dingen wijzigen zonder dat andere partities daar last van hebben.
Zorg er gewoon voor dat je niet van harddisk gaat booten waar jij mee bezig wilt ivm hardware detectie van windows.
Leg dit nog eens even uit btw..want mijn D,E,F zijn een partitie van c en ik kan m dus niet opnieuw gaan fdisken want dan zou ik alles kwijt zijn.
Yup, de eerste disk is de opstartflop.oh en dat werkt dus onder dos dan?
Kijk zat zo:Op vrijdag 07 september 2001 11:26 schreef Kris2904 het volgende:
[..]
Leg dit nog eens even uit btw..
1 e hd:
C
D,E,F
2e hd:
G
H
Nu is het zo:
1e hd
C (NTFS)
C D E (FAT32)
2e hd
F G
dus D is nu ook c geworden. en met die 2e c doet ie nix.
Dus D, E en F zijn logische stations binnen een extended partitie? Ok, als je dan niet ove Partition Magic oid beschikt, maar alleen FDISK, dan kun je dus de NTFS partitie gewoon verwijderen, er gebeurt dan verder niets met de andere partities. De oude C zie je niet meer omdat NTFS partities niet automatisch een letter krijgen toegewezen zoals FAT(32) partities.
Kan misschien iemand voor even die rescue disks maken? ik heb dat programma namelijk niet..en die demo werkt niet. thomasss@dds.nl
Lees dit maar ff door (geen PM nodig)
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q250/4/56.asp?id=Q250456&sd=GN&fr=0&ln=EN-US
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q250/4/56.asp?id=Q250456&sd=GN&fr=0&ln=EN-US
Darkhunter, hier komt het rescue scenario 
Download de Win98 bootdisk van www.bootdisk.com.
Doe die bootflop in je comp en ga FDISK draaien.
Dan ga je die NTFS-partitie verwijderen, deze wordt weergegeven als een "Large Disk" of zoiets.
Daarna maak je weer een nieuwe primaire partitie.
Opnieuw opstarten en die nieuwe formatteren.
Nu kun je er WinXP op zetten.
( Mochten er nog vragen zijn, je weet GoT te vinden... )
Download de Win98 bootdisk van www.bootdisk.com.
Doe die bootflop in je comp en ga FDISK draaien.
Dan ga je die NTFS-partitie verwijderen, deze wordt weergegeven als een "Large Disk" of zoiets.
Daarna maak je weer een nieuwe primaire partitie.
Opnieuw opstarten en die nieuwe formatteren.
Nu kun je er WinXP op zetten.
( Mochten er nog vragen zijn, je weet GoT te vinden... )
-
Download de win2k bootfloppen van www.bootdisk.com en start daar mee opOp vrijdag 07 september 2001 17:59 schreef DarKHunteR het volgende:
ja maar da ken nie he..want ik heb geen win2k cd...
Zegt wie?die moet je eerst weg halen..zegt ie..
De uitleg van Foxzman is perfekt, zo zou het moeten lukken.
Pagina: 1