Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:14
Mijn kind van 9 heefst sinds kort een smartphone. Hierop heeft ze haar eigen Google account welke via Family Link gekoppeld is aan mijn account. Op haar Google account is het verplicht een geboortedatum in te vullen (onder de 13) om Family Link te kunnen gebruiken.
Nu heeft ze Whatsapp geinstalleerd (uiteraard met toestemming van mij), maar is deze al vrij snel geblokkeerd omdat ze de service voorwaarden zou schenden. Ik heb hiervoor een beoordeling aangevraagd, maar deze is helaas negatief uitgevallen.

Ik gok dat het probleem haar leeftijd is (ze moet namelijk minimaal 16 jaar zijn in de EU om Whatsapp te mogen gebruiken), welke vermoedelijk uit haar Google account is gekomen.

Nu kan ik natuurlijk een nieuw nummer aanvragen en hopen dat het dan wel goed gaat, maar dat is geen garantie.

Klopt het dat Whatsapp deze informatie uit haar Google account kan aflezen en zijn er andere opties om haar ondanks haar leeftijd toch gebruik te laten maken van Whatsapp?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:42
Mwoah, dat vraag ik me af. Ik zit in precies dezelfde situatie met mijn 12 jarige dochter. Die heeft al 2 jaar WA i.c.m. Family Link.

Of ze zouden steekproefs gewijs moeten testen? Maar dat zou raar zijn, want ze hebben de criteria al. Geboortedatum i.c.m. een bepaalde app

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-04 12:04
Even voor de zekerheid; je kan volgens mij binnen Family Link leeftijdscategorie instellen. Ouder instellen heeft dus geen zin?

Google Play leeftijdscategorie bijv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebeast12
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:18
Wij gebruiken ook family link voor onze zoon van 5 jaar. Als hij van mij iets mag waar de leeftijdsgrens bijvoorbeeld 7 jaar is dan pas ik de store settings aan naar pegi 7. Als het programma vervolgens geïnstalleerd is zet ik deze terug naar de orginele settings. Nog nooit problemen mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
Onoffon schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:42:
Mwoah, dat vraag ik me af. Ik zit in precies dezelfde situatie met mijn 12 jarige dochter. Die heeft al 2 jaar WA i.c.m. Family Link.

Of ze zouden steekproefs gewijs moeten testen? Maar dat zou raar zijn, want ze hebben de criteria al. Geboortedatum i.c.m. een bepaalde app
Geboortedatum heb ik voor Whatsapp nooit ingevuld voor haar. Daar wordt volgens mij ook niet om gevraagd, aangezien dat in de voorwaarden is opgemomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
Lelletje schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:44:
Even voor de zekerheid; je kan volgens mij binnen Family Link leeftijdscategorie instellen. Ouder instellen heeft dus geen zin?

Google Play leeftijdscategorie bijv...
Daar heb ik geen restricties op ingesteld aangezien ze toch voor iets te kunnen installeren toestemming moet krijgen via Family Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
Iemand misschien nog een goeie tip hoe nu verder?

Nieuw nummer aanvragen acht ik de kans aanwezig dat deze binnen no-time hetzelfde resultaat gaat opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:37
Geven ze dan helemaal niet aan wat er geschonden zou zijn? Voor hetzelfde geld is er een andere regel overtreden🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
Woudtwe schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:01:
Geven ze dan helemaal niet aan wat er geschonden zou zijn? Voor hetzelfde geld is er een andere regel overtreden🙈
Nee ik heb geen reden gezien. Kan daar natuurlijk wel eens mee starten om te vragen wat de reden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Xilion schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:48:
Iemand misschien nog een goeie tip hoe nu verder?

Nieuw nummer aanvragen acht ik de kans aanwezig dat deze binnen no-time hetzelfde resultaat gaat opleveren.
Nieuw nummer nemen, en op nieuwe Google-account de leeftijd aanpassen naar meerderjarig.
Toen mijn neef minderjarig was, en een Google account had, kreeg hij ook al gedoe dat zijn account zou worden beperkt. En dus werd er in overleg met zijn ouders besloten om zijn leeftijd te reviseren naar meerderjarig met een nieuw account.

Uiteraard is het de taak van de ouders om ervoor te zorgen dat het kind zich netjes aan de regels houdt.

[ Voor 35% gewijzigd door AW_Bos op 27-12-2023 22:19 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• Xilion
AW_Bos schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:15:
[...]

Nieuw nummer nemen, en op nieuwe Google-account de leeftijd aanpassen naar meerderjarig.
Toen mijn neef minderjarig was, en een Google account had, kreeg hij ook al gedoe dat zijn account zou worden beperkt. En dus werd er in overleg met zijn ouders besloten om zijn leeftijd te reviseren naar meerderjarig met een nieuw account.

Uiteraard is het de taak van de ouders om ervoor te zorgen dat het kind zich netjes aan de regels houdt.
Nadeel aan die oplossing is dat ik Family Link niet meer kan gebruiken aangezien die maar tot 13 jaar gebruikt kan worden. Dat leek me net handig voor locatie, vergrendelen, schermtijd enz.

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:58
En dat diensten achteraf geblokkeerd kunnen worden en dan je hele geschiedenis verwijderd wordt. Je wil eigenlijk iets doen wat tegen de regels is Je kunt over leeftijd liegen maar dat is natuurlijk helemaal geen garantie dat het goed komt en ook niet de bedoeling.

https://nos.nl/artikel/22...-pakt-twitter-je-nu-terug
Pagina: 1