Bediening van Woning-app delen met partner lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BolleBibs
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-03 13:37
Een goedemorgen!

Als eerst wil ik jullie allen alsnog het beste toewensen; De dagen met kerst en een blik richting 2024!

Dan, waar ik (denk ik sinds een laatste update of die daarvoor) tegen aan loop is dat ik mijn 'woning' die op mijn iphone staat niet meer kan delen met mijn vrouw. Al onze verlichting zit hierin verwerkt en zij kan deze niet meer bedienen.
Voorheen kon ik via de betreffende woning --> meer --> Woninginstellingen --> bij personen op mijn naam klikken --> hier verscheen de naam van mijn vrouw --> op deze manier delen.

Echter wordt er sinds kort aangegeven dat ik hier een hub voor moet hebben.

Ik ben dan ook benieuwd of dit daadwerkelijk moet moet, of dat er een instelling (wellicht sinds een laatste update?) is gewijzigd.

Apple zal niet voor niks een groot en rijk bedrijf zijn geworden door liefdadigheid en lage prijzen, maar ik vertik het om een Homepod/iPad/AppleTV aan te schaffen omdat we gewend zijn niet naar de lichtknoppen te hoeven lopen.

Hopelijk kan iemand mij hier meer over vertellen!

Mvg,
Stijn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 14:39
Misschien iets meer info. Welk apparatuur zit er in je woning. Doet alles het wel op jouw telefoon? Of had je zelf al iets gevonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:08
Dit staat uitgewerkt op de Apple site en is inderdaad veranderd met een update met de nieuwe woningstructuur:
https://support.apple.com/nl-nl/HT208709

Lang verhaal kort: je hebt een hub nodig. Hier staan 2 homepod mini's om dat op te vangen. Is voor mij een eenvoudige manier om tijdens werk en in de ochtend snel ff radio op te zetten. Ik begrijp dat je niet staat te springen om zo'n ding te kopen, maar het is stiekum best een leuk ding. Tap om muziek van iPhone naar Homepod over te dragen enzo. Ik ben er eigenlijk heel tevreden mee :+

[ Voor 55% gewijzigd door Korvaag op 27-12-2023 08:26 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:38

The Chosen One

Zie signature!

Ik klik hier op vanuit de frontpage (lastig subforum te zien) en denk "mijn vrouw en ik gaan uit elkaar en ik zoek hulp/advies". Toch wat anders... gelukkig voor je. ;p

Totaal offtopic maar ok.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

The Chosen One schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:22:
Ik klik hier op vanuit de frontpage (lastig subforum te zien) en denk "mijn vrouw en ik gaan uit elkaar en ik zoek hulp/advies". Toch wat anders... gelukkig voor je. ;p

Totaal offtopic maar ok.
Dit was ook mijn gedachte, ik had de popcorn al klaar staan voor dit heftige emotionele topic...
Gelukkig zit het voor TS anders :)

@TS: Ik loop hier zelf ook tegenaan; ik heb een Mac Mini en ik dacht leuk, kan ik binnen Home Assistant ook meteen mijn HomeKit bridge regelen en apparaten die liever/beter via HomeKit werken daarmee aansturen. Maar toen bleek dat je überhaupt al een iPhone met de juiste Apple ID nodig hebt, en die iPhone zegt dan weer doodleuk dat je er niks mee kunt tot je een hub hebt.

Een HomePod Mini heb je regelmatig al voor een paar tientjes op V&A, dus lijkt me geen onoverkomelijk probleem, die aanschafprijs is verwaarloosbaar t.o.v. de prijs van een iPhone.

Als je al een Home hebt gemaakt en handig genoeg bent om Home Assistant op te zetten dan zou je die route nog kunnen proberen, dan kun je ook meteen allerlei apparaten koppelen die niet met HomeKit werken (maar bijv. alleen met Google Home of Amazon's Alexa ecosysteem).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Titel verduidelijkt om, zodat ramptoeristen niet meer zijn teleurgesteld :)

[ Voor 23% gewijzigd door Daedalus op 28-12-2023 10:19 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:09
BolleBibs schreef op woensdag 27 december 2023 @ 07:40:
Een goedemorgen!

Als eerst wil ik jullie allen alsnog het beste toewensen; De dagen met kerst en een blik richting 2024!

Dan, waar ik (denk ik sinds een laatste update of die daarvoor) tegen aan loop is dat ik mijn 'woning' die op mijn iphone staat niet meer kan delen met mijn vrouw. Al onze verlichting zit hierin verwerkt en zij kan deze niet meer bedienen.
Voorheen kon ik via de betreffende woning --> meer --> Woninginstellingen --> bij personen op mijn naam klikken --> hier verscheen de naam van mijn vrouw --> op deze manier delen.

Echter wordt er sinds kort aangegeven dat ik hier een hub voor moet hebben.

Ik ben dan ook benieuwd of dit daadwerkelijk moet moet, of dat er een instelling (wellicht sinds een laatste update?) is gewijzigd.

Apple zal niet voor niks een groot en rijk bedrijf zijn geworden door liefdadigheid en lage prijzen, maar ik vertik het om een Homepod/iPad/AppleTV aan te schaffen omdat we gewend zijn niet naar de lichtknoppen te hoeven lopen.

Hopelijk kan iemand mij hier meer over vertellen!

Mvg,
Stijn
Misschien heb je hier iets aan:

Heel toevallig kwam een paar weken geleden dezelfde vraag voorbij in het iOS17-topic. Daar attendeerde een collega-Tweaker op deze procedure om de Homekit-structuur terug te zetten op de oude. Als antwoord gaf de vraagsteller aan dat het is gelukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01:34

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Dennisdn schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 06:51:
[...]

Misschien heb je hier iets aan:

Heel toevallig kwam een paar weken geleden dezelfde vraag voorbij in het iOS17-topic. Daar attendeerde een collega-Tweaker op deze procedure om de Homekit-structuur terug te zetten op de oude. Als antwoord gaf de vraagsteller aan dat het is gelukt.
Het was een heel gedoe maar het is uiteindelijk gelukt. Belangrijk is om dit op beide telefoon uit te voeren. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BolleBibs
Ohhh zo had ik de titel nog niet eens gelezen!
Nee ik blijf graag bij m'm vrouw, ze is te lief om er bij weg te gaan. Sorry voor de valse hoop, stelletje popcorn vreters!
Maar allemaal bedankt voor de tips! Had mijzelf niet verdiept in wat de Homepod is. Thuis heb ik al een sonos beam staan dus een 2e speaker van een ander merk zie ik niet zitten, wetende dat ik hem alleen zou gebruiken voor 'woning'. Maar als er een mini versie beschikbaar is voor een paar tientjes is dat altijd de moeite waard als laatste optie.
Eerst ga ik eens even kijken wat Dennisdn heeft getipt, wie weet ga ik eruit komen.
Wordt vervolgd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BolleBibs
Update:
Het is gelukt! De link die Denisdn stuurde heeft gewerkt, dus hartelijk bedankt daarvoor.

Wel ben ik benieuwd of dat iemand weet dat wanneer er een nieuwe iOS uitkomt, hij de woning ook mee neemt in het updaten zodat ik het geintje weer opnieuw moet uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:57
BolleBibs schreef op zondag 31 december 2023 @ 08:10:
Update:
Het is gelukt! De link die Denisdn stuurde heeft gewerkt, dus hartelijk bedankt daarvoor.

Wel ben ik benieuwd of dat iemand weet dat wanneer er een nieuwe iOS uitkomt, hij de woning ook mee neemt in het updaten zodat ik het geintje weer opnieuw moet uithalen?
Dat is glazen bol kijken. Je zou wat nieuws rondom beta testers kunnen volgen wat er gebeurt.

Anders zou ik de oplossing van @Oon volgen en Home Assistant gaan opzetten zodat je vrijheid hebt in de toekomst met andere apparatuur.
Pagina: 1