Top emulator console

Pagina: 1
Acties:
  • 1.442 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paramarenko
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-12-2024

Paramarenko

getriggity riggitywreckedson

Topicstarter
Hey hey,

Discussie vraagje:

Wat is tegenwoordig de go to console om te emulaten?
Wil ook games gaan emulaten en spelen. (Ps2 games voornamelijk)

Ik zie op amazon vaak van die kant en klare retroconsoles te koop staan zoals hier: https://www.amazon.com.be...onsole%2Caps%2C119&sr=8-4

Nu heb ik toch sterke twijfels over de input lags van de controllers en de stabiliteit van zo een ding.

Ik lees dat de xbox series s in dev mode een uistekende keuze is die de redberry pie met retropie de grond indrukt. Anderzijds lees ik van mensen die hun ps4 gejailbreakd hebben uistekende ervaringen op vlak van ps2 games.

Een wiiu blijkt de voorloper te zijn maar een beetje out of date.

Nu hebben we nog de computer. Al vind ik dit nogal een hassle om te spelen. Zo een dikke bak aan de tv dat moet opstarten... updates...
Dan alle instellingen goed zetten en per game gaan kijken. Kvind het nogal een gedoe en niet echt optimaal. Bovendien merk ik dat je hier toch behoorlijke specs voor moet hebben om alles lekker te laten draaien. Mijn 2 cores oude pc trekt het niet.

Wat zijn jullie ervaringen? Hoe gamen jullie retrogames tegenwoordig.

Wubba lubba dub dub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:31
Steam Deck :) kan uit eigen ervaring spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor ps2 kan je beste een ps2 console pakken.

Maar je zou ook voor een Wiiu kunnen kijken. Daar schijnen ook emulators voor te zijn om ps2 games op te kunnen spelen.
Wii spellen doet en Wiiu ook standaard en Gamecube games hoef je ook vrij weinig te doen om ze te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:56
De Playstation 4 pro met RetroArch. In begin lastig configureren maar als het werkt een topmachine voor emulatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 17:50
Idd RetroArch!, dit is de summun van Emulatie wat dat betreft, gezien het zowel een backend als een frontend is voor alle soorten retro emulaties.

Het draait zowat op alle platformen, zoals hier bovengenoemde PS4, maar ook op Android en Android TVs
https://www.androidtvtricks.com/retroarch-on-android-tv/
Of op bijvoorbeeld een Steam link of Raspberry Pi
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1709648756
https://gist.github.com/A...8a66ce57253e740ea75736805

Het scaled nagelange de performance van het platform waar je het op draait, om een voorbeeld te geven Dreamcast emulatie is nogal veeleisend ten opzichte van een 8/16 bit era console en zal enkel op krachtige hardware soepel draaien

[ Voor 26% gewijzigd door Turismo op 27-12-2023 09:09 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Poekie McPurrr

Mreoww~

Ik heb hier een simpele dell optiplex (mini formaat) waar Batocera op draait. In het begin even puzzelen waar en in welke vorm je de games opslaat maar met hun eigen uitleg is daar goed uit te komen.
Ook als een spel niet goed draait (of uberhaupt start) is eenvoudig te achterhalen wat er loos is en hoe op te lossen.
Het kastje valt zelf niet op (achterop de tv geschroeft) en het geheel is met de draadloze controllers te gebruiken.

Le Meow

• Paramarenko

Paramarenko

Topicstarter
MitchellHearth schreef op woensdag 27 december 2023 @ 08:37:
Steam Deck :) kan uit eigen ervaring spreken.
Ja dat ding werkt aardig goed. Maar ik ben eerder opzoek naar een multiplayer console. 1 waarbij je met 2 naast elkaar op het scherm kunt kijken.

Lijkt me niet echt mogelijk met de deck ofwel?

Wubba lubba dub dub

• Paramarenko

Paramarenko

Topicstarter
-knip- Dit topic is al randje van wat is toegestaan, maar we gaan zeker niet elkaar helpen met waar je warez en andere illegale content kan vinden. Lees onze Huisregels.

[ Voor 80% gewijzigd door Geronimous op 30-12-2023 12:48 ]

Wubba lubba dub dub

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

nvm verkeerd begrepen.

[ Voor 97% gewijzigd door MrMonkE op 28-12-2023 10:17 ]

★ What does that mean? ★

• Paramarenko

Paramarenko

Topicstarter
Turismo schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:05:
Idd RetroArch!, dit is de summun van Emulatie wat dat betreft, gezien het zowel een backend als een frontend is voor alle soorten retro emulaties.

Het draait zowat op alle platformen, zoals hier bovengenoemde PS4, maar ook op Android en Android TVs
https://www.androidtvtricks.com/retroarch-on-android-tv/
Of op bijvoorbeeld een Steam link of Raspberry Pi
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1709648756
https://gist.github.com/A...8a66ce57253e740ea75736805

Het scaled nagelange de performance van het platform waar je het op draait, om een voorbeeld te geven Dreamcast emulatie is nogal veeleisend ten opzichte van een 8/16 bit era console en zal enkel op krachtige hardware soepel draaien
Man knows his stuf! Bedankt voor deze reactie.

Heb je ervaring met zo een tv stick? Je moet toch aardig wat rekenkracht hebben neem ik aan? Ik lees dat de nieuwe redberry pie 5 net de grens op vlak van ps2 emulatie heeft voorbij gestreefd. De pie 4 was net niet krachtig genoeg om 3d games van de ps2 soepel te draaien.

Dan neem ik aan dat zo een tv stickje het nouwelijks trekt? Of zie ik zaken verkeerd?

Wubba lubba dub dub

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:44
Paramarenko schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:12:
[...]

Ja dat ding werkt aardig goed. Maar ik ben eerder opzoek naar een multiplayer console. 1 waarbij je met 2 naast elkaar op het scherm kunt kijken.

Lijkt me niet echt mogelijk met de deck ofwel?
Je kan je deck in een usb-c dock die stroominput ondersteunt en HDMI heeft aan je TV koppelen. Controllers kunnen via bluetooth verbonden worden. Ben je daarmee klaar of wil je solo gamen dan pak je je deck weer voor jezelf. Veelzijdig apparaat, maar wel natuurlijk duurder dan bijv. een oude kantoorpc/thin client.

[ Voor 15% gewijzigd door sigmundfreund op 28-12-2023 10:32 ]

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 17:50
Paramarenko schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:20:
[...]

Man knows his stuf! Bedankt voor deze reactie.

Heb je ervaring met zo een tv stick? Je moet toch aardig wat rekenkracht hebben neem ik aan? Ik lees dat de nieuwe redberry pie 5 net de grens op vlak van ps2 emulatie heeft voorbij gestreefd. De pie 4 was net niet krachtig genoeg om 3d games van de ps2 soepel te draaien.

Dan neem ik aan dat zo een tv stickje het nouwelijks trekt? Of zie ik zaken verkeerd?
Ik heb zelf geen ervaring met het draaien op TV sticks, geloof in de verste verte niet dat dat PS2 goed kan emuleren, gezien mijn custom Android handheld dat al niet trekt. Het beste wat ik je kan aanraden wat ook goed out of the box werkt is om te kijken naar een tweedehands Nvidia shield TV 2017 of nieuwer, zit dezelfde chip in als een Nintendo Switch.

Dreamcast is 1 van de moeilijkste platformen om goed performant te draaien, dus die neem ik altijd als benchmark
YouTube: Sega Dreamcast on your NVIDIA SHIELD TV - Keep the dream Alive!
PS2 gaat ook prima daarop, hou er rekening mee dat PS2 emulatie nog steeds een hit of miss is afhankelijk van de game, gezien PS2 technisch een ingewikkeld platform is vanwege zijn obscure architectuur. Al worden er nog steeds veel vorderingen in de emulatie gemaakt.
YouTube: Testing AetherSX2 On The Nvidia Shield Pro, Can The Tegra X1 Emulate...

Het fijne van een Shield is dat je genoeg "juice" overhoud, het een heel makkelijk platform is om mee te werken want native Android, en het daarnaast ook nog eens een hele goede Mediabox is, veel beter dan wat je van welke Smart TV gaat krijgen.
YouTube: Testing AetherSX2 On The Nvidia Shield Pro, Can The Tegra X1 Emulate...

[ Voor 20% gewijzigd door Turismo op 28-12-2023 11:35 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Paramarenko

Paramarenko

Topicstarter
sigmundfreund schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:31:
[...]

Je kan je deck in een usb-c dock die stroominput ondersteunt en HDMI heeft aan je TV koppelen. Controllers kunnen via bluetooth verbonden worden. Ben je daarmee klaar of wil je solo gamen dan pak je je deck weer voor jezelf. Veelzijdig apparaat, maar wel natuurlijk duurder dan bijv. een oude kantoorpc/thin client.
Ooh! Dat wist ik niet ! Thx!

Wubba lubba dub dub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
Heb zelf een MK2 ultimate arcade omgebouwd met hyperspin erin. https://www.youtube.com/watch?v=vuX344y8IoQ

heb nog 2 steamlinks liggen die blijken ook om te bouwen te zijn naar emulator met retroarch

voor nu is het de arcade of via de homeserver Retroarch streamen via de steamlink app (op de tv)
dan kun je gewoon met een controller spelen.

heb je een "oudere" pc staan of een homeserver draaien installeer steam + retroarch en heb je een samsung tv (onbekend met andere merken) dan kun je daar de steamlink app downloaden en zodoende gewoon op je tv spelen / streamen vanaf de pc. hoef je geen dure hardware oid aan te schaffen

[ Voor 4% gewijzigd door eehbiertje op 29-12-2023 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 20:29
Topic gesloten. De opzet is in strijd met onze huisregels: buiten dat OP zelf weinig moeite steekt om op onderzoek uit te gaan, gaat het hier met name om hulp bij het modificeren van consoles - wat hier niet is toegestaan.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.