Hoe stel ik port forwarding in voor Plex op de Nokia XS-2426

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets97
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-06 21:28
Geachte,

Ik heb 2 weken terug glasvezel geïnstalleerd gekregen van Caiway/Deltafiber. Ik probeer hier nu al een week de port forwarding in te stellen voor Plex, dus poort 32400 zowel extern (WAN) als intern (LAN), als ik het goed begrijp. Dit wilt niet werken. Tussen het modem en de Plex server heb ik een TP-Link stekker, en een 'schotel' wifi-versterker van KPN zitten. Ik dacht eerst dat deze beiden moeilijk deden, maar dan zou het modem de server niet meteen herkennen op IP adres.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPXvqVmbSQ1SayQKOAr5utJRyDU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xEkUd4cVEwxbTpmHeQdI7GUA.png?f=fotoalbum_large
Als ik de regel toevoeg bij port-forwarding voor Plex, dan zie ik in Plex in eerste instantie dat deze remote access heeft, en als ik dan weg klik naar een andere pagina verandert die stiekem weer naar geen remote access. Als ik via de browser navigeer naar mijn externe IP + de poort van Plex, krijg ik een ERR:CONNECTION-TIMED-OUT.

Ik snap het niet zo goed meer. Ik heb me helemaal scheel gezocht op google naar fora met soortgelijke posts, maar daar beschrijven ze vooral problemen die ik juist weer niet heb. Ik zit niet achter dubbele NAT

[kleine correctie: ik zat wel achter een dubbele NAT met CG-NAT, wat bjusterbaarlik zei].

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ES-gPiBObnNtiXTocwDJiwvgF5s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/you2HdpJhVtKReuDiHITE2ZS.png?f=fotoalbum_large
Als ik via https://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2 de poort test, dan zegt niet 'open' of 'closed', maar 'stealth', omdat de site geen data terugkrijgt van de poort maar deze wel kan vinden.

Wat gaat er hier fout, waarom krijgt plex geen remote access terwijl de correcte poorten geforward zijn?

Beste antwoord (via Fiets97 op 27-12-2023 13:47)

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Hoe zeker ben er van dat je niet achter een dubbele NAT zit? Port forward lijkt goed, dus ik zou zeggen dat je achter CG-NAT zit. Dit kun je ook in de Nokia router zien. Je extern IP adres begint daar dan met 100.x.x.x en als je op een website opzoekt wat je ip adres is staat daar 62.x.x.x. CG-NAT kun je uitzetten bij Delta.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Hoe zeker ben er van dat je niet achter een dubbele NAT zit? Port forward lijkt goed, dus ik zou zeggen dat je achter CG-NAT zit. Dit kun je ook in de Nokia router zien. Je extern IP adres begint daar dan met 100.x.x.x en als je op een website opzoekt wat je ip adres is staat daar 62.x.x.x. CG-NAT kun je uitzetten bij Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Doe je deze instelling in Plex of in de webconfig van je router? Je moet deze poortforwarding ook in je router zetten grote kans dat deze upnp uitheeft staan of dat het niet werkt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 11:50
Kan je met een ander toestel op jouw eigen netwerk wel connectie maken met de Plex server? Ik zou daarmee beginnen om uit te sluiten dat het geen firewall issue is of een issue met de software zelf.

Probeer je connectie te maken naar het publiek IP vanaf jouw eigen netwerk? Het kan zijn dat hairpin NAT niet aan staat, dus probeer ook een keer vanaf een mobiel toestel (via 4G) te connecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Frogmen schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:18:
Doe je deze instelling in Plex of in de webconfig van je router? Je moet deze poortforwarding ook in je router zetten grote kans dat deze upnp uitheeft staan of dat het niet werkt.
UPNP wil je liever ook uit hebben, veel veiliger. De tweede afbeelding in de eerste post laat port forward zien in zijn Nokia router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:00

nelizmastr

Goed wies kapot

De Nokia ondersteunt geen NAT loopback / hairpinning. Je moet het testen buiten je thuisnetwerk (bijv. via 4G/5G). Intern gebruik je te allen tijde het interne IP om Plex te benaderen.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1