You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Geen idee, maar toen ik vanavond in de tuin naar boven keek viel het me ook al op. Een heel duidelijke ring rondom de maan. Heb ik nog niet eerder gezien. Tof gezicht wel
Ah juist, tuurlijk, je moet er net op komen. Thanks 👍
Wel mooi, heb het niet eerder zelf gezien.
Echt he? Meerdere ringen zelfs met overlap en kleur.Denman schreef op woensdag 27 december 2023 @ 00:22:
Geen idee, maar toen ik vanavond in de tuin naar boven keek viel het me ook al op. Een heel duidelijke ring rondom de maan. Heb ik nog niet eerder gezien. Tof gezicht wel
Super tof vond ik het.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2023 00:27 ]
Hier inderdaad ook gezien, helaas maar 1 ring. Zowel de vrouw als ik hadden het nog niet eerder gezien.
Toen ik de spiegelreflex wilde pakken was hij helaas al weg.
Toen ik de spiegelreflex wilde pakken was hij helaas al weg.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Aanvullend op de wiki pagina's:
Het 'kring om de zon' effect duidt op nadering van een warmtefront, wat zorgt voor een toename van ijskristallen in de lucht die dit effect mogelijk maken. Bij een goed verlichte maan krijg je hetzelfde effect maar omdat een (bijna) volle maan in combinatie met een naderend warmtefront niet zo frequent voorkomT zien we dit fenomeen niet zo heel vaak. Zeldzaam is het echter niet.
Bij het oude gezegde "kring om de zon, regen in de ton" kun je dus ook 'maan' lezen
Het 'kring om de zon' effect duidt op nadering van een warmtefront, wat zorgt voor een toename van ijskristallen in de lucht die dit effect mogelijk maken. Bij een goed verlichte maan krijg je hetzelfde effect maar omdat een (bijna) volle maan in combinatie met een naderend warmtefront niet zo frequent voorkomT zien we dit fenomeen niet zo heel vaak. Zeldzaam is het echter niet.
Bij het oude gezegde "kring om de zon, regen in de ton" kun je dus ook 'maan' lezen
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Pagina: 1