Nieuwe 50’’ tv voor onder de € 1000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie05
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 13-01-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Q-led of O-led tv van 50
Inch en minimaal 100hz.

Wat is je budget?
Max € 1000.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Een PS5 op te spelen (nu nog PS4), af en toe een serie, verder normale tv en Youtube voor de kleine man.

Wat heb je zelf al gevonden?
Te veel. We hebben nog een 10 jaar oude Samsung Led van 32 inch, dus alles word een hele verbetering, maar wil een goede degelijke tv die aan de muur kan. Wie kan me adviseren?

De wensen:
50 inch Oled of Qled
Min 100hz
3/4 Hmdi 2.1 aansluitingen
Is Dolby Vision een must?
Degelijk

Welke vragen heb je hier nog over?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie05
@HappyPinguin Dankjewel, ken het. Vond een 7,6 nog een nette score, maar de rest was schijnbaar niet best. Hoe zit het met de Sony Bravia en de Samsung Qled modellen waar ik hier best positief over lees?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 20:15
@Arie05
Als ik jou was zou ik naar een 55" model gaan kijken. Veel merken voeren namelijk geen 50" TV's en beginnen vaak bij 55". Dus veel meer keuze en vaak ook scherpere prijzen hierdoor.

Anders even een paar eisen in de pricewatch zetten en je kan al een hoop tv's wegfilteren:
categorie: Televisies
Staan genoeg reviews om een eerste indruk te krijgen. Als je tussen een paar modellen twijfelt kunnen we je beter helpen.

[ Voor 43% gewijzigd door chrisborst op 27-12-2023 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:14

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Spellen zijn je belangrijkste gebruiksscenario? Dan OLED C3 in 48". Het is de televisie met de beste prijs/kwaliteit en tevens de televisie die het beste voor spellen geoptimaliseerd is. Het is net boven de €1000, maar komt goed overeen met je budget. 55" zou je kunnen overwegen, doch is aanzienlijk duurder.
Alle andere vragen over wat of niet een must is, zijn dan ook afgedaan, want dat zit er allemaal op.

Het enige aandachtspuntje is de muurmontage: De C3 kan aan de muur, maar je moet er zelf een ophangbeugel bij kopen en hij kan niet strak tegen de muur, paneel zal enkele centimeters van de muur af staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie05
@chrisborst Dankjewel. Inmiddels zijn hier de LG C2, de LG (evo) C3 en de Philips 48OLED887 uitgekomen. Die moeten prijstechnisch net uitkomen. Is er bijvoorbeeld nog een goedkoper broertje van deze toestellen in Oled en 100hz, of ga je dan direct naar een Lcd scherm? Ik wilde de overige centen namelijk nog bijleggen bij een toekomstige PS5😬. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:14

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Er zijn nog de LG A-serie en de B-serie. Dan is er nog de CS. De LG CS was feitelijk een C2 met een traditioneel paneel (niet het nieuwere OLED EX-paneel) en was voor wie niet de maximale lichtopbrengst wilde een uitkomst, want hij kon verder alles wat de C2 kon. De CS is evenwel zowat uitverkocht, amper nog te krijgen.

Voor de B-serie zie ik de B3 momenteel bij Bol.com voor een hele scherpe prijs en dan koop je 55", geen 48". Hij heeft de Alpha7-processor i.p.v. de Alpa9-processor en doet daarom wat onder wat betreft beeldverwerking en wat spelfuncties zijn weggelaten, anderszins is de Alpha7 nog altijd een uitstekende processor die zijn mannetje staat tegen het Mediatek-spul wat de concurrentie gebruikt. Niet zo'n slechte deal zou ik zeggen, maar vraag wel even goed na, extra goedkoop kan ook verdacht zijn.

Dan is er de A-serie. Dat is de instap-OLED voor wie weinig budget heeft. 120Hz moet je laten varen, het antireflectiefilter is minder goed, sobere pootjes i.p.v. een voet, maar nog altijd OLED-beeldkwaliteit, het kwaliteitsverschil tussen een A-serie en een C-serie is niet schokkend. Omdat OLED zeer snelle reactietijden heeft, is de A-serie ondanks dat de spelfuncties er niet op zitten, nog altijd een zeer fijne televisie om spellen op te spelen. Een A3 wordt niet aangeboden (bestaat wel), maar de A2 is goed te vinden.
Pagina: 1