Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Opvolger voor mijn iPhone die ik aan mijn moeder ga doneren nadat die van haar helemaal op is.

Wat is je budget?
€400-€500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Liefst een toestel met minimaal een uitbreidbare gebogen of minimaal 256GB aan opslag. Bij voorkeur ook een headphone jack en makkelijk repareerbaar

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de volgende shortlist. Motorola G84, Motorola Edge 40 Neo of de Fairphone 5. Absoluut geen Samsung. Oneplus is de overweging waard, maar liever niet iets zonder stock Android .

Welke vragen heb je hier nog over?
Waarom voor het een of ander gaan? Ideale toestel is verwisselbare accu, headphone jack en uitbreidbare geheugen. Maar die lijkt totaal niet te bestaan. De G84 heeft eigenlijk alles, maar de chip is natuurlijk een stuk anders dan de iPhone A-series. Is het dan de moeite waard om de wensenlijst in te dunnen en concessies te doen voor een wat sterker processor van de Neo of FP5? De Edge Neo is eigenlijk de mooiste, maar enorme concessie is denk ik weinig updates, geen headphone jack, geen uitbreidbare geheugen. Is er mogelijk iets anders wat ik over het hoofd zie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:12
Ik zou zeggen om eens naar Xiaomi toestellen te kijken, je zoekt veel hardware voor weinig geld.
Nu heeft dat merk wat uitdagingen met reclame in de software, maar als je goed leest tijdens de installatie en er geen toestemming voor geeft, heb je er ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 07:36

13art

Moderator Mobile
Als je zo dicht mogelijk bij stock Android wil blijven kijk dan naar de Pixel telefoons. Moet je wel je budget iets ophogen met 59 euro voor een Pixel 7 met 256gb en uiteraard geen headphone jack aansluiting maar misschien is er iets te bedenken als een usb c naar jack kabeltje. Maar als je daar mee gaat werken dan kan je wellicht net zo goed voor de Fairphone gaan die al op je shortlist staat.

Waar wil je je tefoon voor gaan gebruiken/inzetten? Dan kan men wellicht ook meedenken over welke chip/processor je minimaal nodig hebt.

Je zal ergens met je wensen denk ik

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
13art schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:19:
Als je zo dicht mogelijk bij stock Android wil blijven kijk dan naar de Pixel telefoons. Moet je wel je budget iets ophogen met 59 euro voor een Pixel 7 met 256gb en uiteraard geen headphone jack aansluiting maar misschien is er iets te bedenken als een usb c naar jack kabeltje. Maar als je daar mee gaat werken dan kan je wellicht net zo goed voor de Fairphone gaan die al op je shortlist staat.

Waar wil je je tefoon voor gaan gebruiken/inzetten? Dan kan men wellicht ook meedenken over welke chip/processor je minimaal nodig hebt.

Je zal ergens met je wensen denk ik
Excuus, was druk met een verhuizing en kwam niet meer aan reageren toe. Ik denk dat ik een “shortlist” heb. Stock Android wordt het. De Samsung en OnePlus (en in het verlengde daarvan ook anderen zoals Xiaomi) vind ik veel te druk. Te veel (zeker ook goede) functies.

Ik wil ook graag iets als CalyxOS of Graphene OS kunnen flashen en volgens mij kom ik dan uit op alleen de Google Pixel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Rhinosaur schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:38:
[...]

Excuus, was druk met een verhuizing en kwam niet meer aan reageren toe. Ik denk dat ik een “shortlist” heb. Stock Android wordt het. De Samsung en OnePlus (en in het verlengde daarvan ook anderen zoals Xiaomi) vind ik veel te druk. Te veel (zeker ook goede) functies.

Ik wil ook graag iets als CalyxOS of Graphene OS kunnen flashen en volgens mij kom ik dan uit op alleen de Google Pixel.
De Fairphone 5 voldoet dan ook. De Fairphone heeft een stock Android variant en de mogelijkheid om privacy gerichte custom ROMs te installeren. Er is zelfs een officiele Murena Fairphone 5 met /e/OS: https://murena.com/shop/s...d-new/murena-fairphone-5/
CalyxOS komt er ook aan: https://calyxos.org/news/2023/09/28/fp5-support-future/
Enkel Graphene OS is alleen beschikbaar op Pixel telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:09
Is een pixel 8 van murena met /e/OS een redelijk alternatief, (redelijk toestel helaas van google) maar geen tracking meer…wordt een stuk beter getest dan een fairphone 5?

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Pagina: 1