Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens070
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 26-12-2023
Mijn vraag
maakt het uit welk moederbord je haalt.
ik snap dat je natuurlijk de juiste socket moet hebben etc maar maakt het uit hoe veel watt je moederbord kan geven aan je componenten? :?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Je hoeft bij het kiezen van een moederbord geen rekening te houden met hoeveel Watt het moederbord kan geven. Dat is iets wat je voeding doet, het moederbord stuurt alle componenten aan en zorgt ervoor dat het allemaal samenwerkt.

Bij het kiezen van een moederbord moet je, zoals je zelf aangeeft, o.a. opletten dat je de juiste socket hebt je voor je CPU. Let er daarnaast op dat het alle nodige aansluitingen heeft. Ik vermoed dat dit de eerste keer is dat je een PC samenstelt? Als je al je componenten bij elkaar hebt, zou ik eens een topic maken in Desktop koopadvies voor feedback. Let hierbij wel op dat je de template die je krijgt bij het maken van een post invult!! Eigen input is verplicht, en de informatie is nodig om te kunnen bepalen of de PC zal doen wat jij verwacht :)

[ Voor 7% gewijzigd door n9iels op 26-12-2023 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
n9iels schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 21:34:
Je hoeft bij het kiezen van een moederbord geen rekening te houden met hoeveel Watt het moederbord kan geven. Dat is iets wat je voeding doet, het moederbord stuurt alle componenten aan en zorgt ervoor dat het allemaal samenwerkt.
Da's niet helemaal waar. Er zitten grote verschillen in de VRM's die moederborden hebben. Dat de PSU voldoende vermogen kan leveren aan het moederbord betekend niet gelijk dat het moederbord het ook goed aan de CPU kan leveren. Vooral bij AM4 waren er genoeg borden die de zwaardere CPU's helemaal niet konden laten draaien door het gebrek aan voldoende VRM fases of VRM koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:24

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis eigen inzet en uitzoekwerk. Je mag alles vragen op het forum mits je maar aangeeft wat je zelf gevonden hebt en wat er onduidelijk is. Zie ook de Huisregels. en de standaard template die naar voren komt als je een topic opent.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Dicht bij gebrek aan eigen inzet. Het staat je natuurlijk vrij een nieuw topic te openen. Let daarbij op bovenstaande.

Dit topic is gesloten.