Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solo-nl
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20-09 16:41
Hallo, ik heb een tijdje onderzoek gedaan naar bestaande oplossingen, maar er lijkt vooral in nederland niet echt veel te vinden hierover.

Mijn doel is: Ik wil een 2e telefoonnummer (gsm nummer), om privacy redenen. Dus ik geef dit nummer aan webshops en kan het gebruiken om mn echte telefoonnummer af te schermen. In de VS is dit beschikbaar bijv onder de naam Hushed, maar die bieden dan weer geen Nederlandse GSM nummers. Ik wil dit nummer gewoon instellen dat het een callback doet naar mijn server met bijv. een voicemail bericht of een sms bericht.

Nu kom ik tot de volgende conclusies:

1. Een VOIP telefoonnummer wordt niet geaccepteerd als zijnde een normaal telefoonnummer en kan bijv. geen whatsapp short codes ontvangen (bijv. Twilio valt af, helaas)

2. Het is niet mogelijk een normaal GSM nummer virtueel aan te vragen ergens (laat staan te koppelen middels een API)

Nu dacht ik het beste af te zijn in Nederland door gewoon een AH mobiel simkaartje te kopen, in een oude Android telefoon te stoppen en dan bijv. SMS notificaties te synchroniseren naar een server. Dit heb ik al werkend, echter nu loop ik er tegenaan dat ik geen voicemail berichten via een api of een soort koppeling kan aanspreken.

Zijn er mensen die een idee hiervoor hebben? Als ik deze 2e mobiel gewoon aan het stopcontact moet laten thuis waarbij automatisch bestanden/ berichten gesynct worden naar de server, dan is dat geen probleem.
Maar het mooist is natuurlijk dit: een virtueel (maar geaccepteerde) GSM nummer met een API mogelijkheid zoals Twilio, immers een betere api heb ik vooralsnog niet gevonden, maar helaas worden deze nummers vaak geblokkeerd of niet herkend.

Maar als iemand een provider weet die ook API mogelijkheden bied, waarbij ik een simkaartje kan kopen, dan ook top. Immers we leven in 2023, maar er is mij geen provider bekend die dit aanbiedt (helaas). Dus als alternatief kan dan een android telefoon gebruikt worden voor het synchroniseren van berichten, maar dan moet eigenlijk ook het volgende mogelijk zijn:

- Voicemailbericht doorsturen naar server of ergens ophalen (als bijv. mp3)
- Telefoneren vanaf het nummer zou ook mooi zijn (maar is niet noodzakelijk)
- Eigenlijk alles wat een normaal nummer ook kan, zonder dat ik dus die mobiel de hele tijd bij me moet dragen, maar wel op zon manier dat ik geinformeerd wordt bij een gebeurtenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solo-nl
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20-09 16:41
Natuurlijk is dualsim een mogelijke oplossing, maar zou graag weten of er nog meer mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:06
Je kunt de voicemail toch gewoon bellen na ontvangst SMS bericht dat er een voicemail is achtergelaten?

• Overdrive97
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 10:55
Wat je zoekt is een Vast-Mobiel oplossing, waarbij je verkeer voor het nieuwe mobiele nummer laat afleveren op je telefooncentrale. Op je centrale kan je vervolgens bepalen wat er met een oproep gebeurt.
Er bestaan tevens oplossingen om sms'jes door te sturen naar iets anders dan een mobiel toestel, bijvoorbeeld naar Telegram/e-mail/webhook.

Zowel Vast-Mobiel achtige oplossingen als sms doorstuurmogelijkheden zijn voor consumenten niet (standaard) beschikbaar. Je zoekt dus naar een zakelijke aanbieder waarbij je moet informeren of jouw wensen mogelijk zijn.