1: Foto's
/f/image/1sRFN1sbqCiIq7pbA0EZlHNh.png?f=fotoalbum_large)
2: Beschikbare dakruimte
Er is plaats voor 12 430wp panelen in landscape opstelling3: Schaduw
Momenteel staat er een boom voor het huis. Ik ben er mee bezig deze in te korten/ weg te halen. Dus voor het gemak ga ik er van uit dat er geen schaduw is.4: Jaarverbruik
Momenteel is dit nog onduidelijk. Het is ons eerste huis en we wonen er nog niet. We zijn momenteel met 2 personen. Het betreft een hoekwoning van ca 130m2. We hebben geen elektrische auto, wellicht dat die er ooit komt maar momenteel niet op de planning. Ik denk dat er in de toekomst wel 1/2 airco('s) geplaatst wordt(en). We gaan elektrisch koken en in de keuken wordt een quooker geplaatst. We wilde verder nog op het kantoor/ in de slaapkamer een infraroodpaneel ophangen als bijverwarming. Wellicht met een paar jaar als we de badkamer gaan doen dat we daar een elektrische vloerverwarming in leggen. Verder wordt het huis op gas verwarmd.5: Huidige energieaansluiting
1 fase. een variabel energiecontract bij nextenergy.6: Budget en doel
Doel is zo veel mogelijk zelf op wekken en dat te gebruiken. budget is tot €9000. Liever rond de €6000.7: Wie gaat het project uitvoeren?
Een zonnepanelen bedrijf.8: Bijhouden van data
Ik zou graag opbrengsten via HomeAssistant bekijken.9: Reeds verkregen offerte's
We hebben bij 1 bedrijf 3 offerte's gekregen voor verschillende samenstellingen. ik ben ook bezig met nog een paar bedrijven aanschrijven.1: - 12 zonnepanelen Sunrise SR-54M430NHLPro(2022-11) 430Wp.
- Solaredge SE-5000 omvormer met optimizers S550B.
- €6000 per Wp: €1,16
2: -12 zonnepanelen Sunrise SR-54M430NHLPro(2022-11) 430Wp.
- SAJ omvormer SAJ R5 1 Fase 4.0-5.0K 2MPPT.
- €4900 per Wp: €0,95.
3: -12 zonnepanelen Sunrise SR-54M430NHLPro(2022-11) 430Wp.
- SAJ omvormer SAJ R5 1 Fase 4.0-5.0K 2MPPT.
- Accu van 5kw SAJ B2-5.1-HV1
- €6500 per Wp: €1,26* hier zit dus een accu bij de prijs.
In het geval van de SAJ omvormers worden deze met 2 strings aangesloten (2x6 panelen)
10: Regio
We wonen in de provincie Utrecht.--
Doordat het laatste jaar de prijzen kelderen weet ik niet meer zo goed wat reële prijzen zijn. een thuisaccu klinkt natuurlijk verleidelijk en voor de meerprijs van €1600 is dit niet duur denk ik? Of zit ik er nu helemaal naast? Mijn vriendin werkt 2 dagen thuis per week maar verder zullen we veel in de namiddag/ avond/ nacht thuis zijn. dus overdag waar we het meeste opwekken zijn we er niet vaak.
Ik wil in de installatie geen micro omvormers. 12 panelen (5160Wp) lijkt me voor 2 personen wat veel ik vindt het ook lastig verbruik te schatten. in de toekomst willen we wel graag kinderen maar dit kan nog wel een paar jaar duren.
Ik hoor graag wat jullie denken waar ik goed aan doe. Alvast bedankt.
/f/image/7nQmog8IVsojYzzg8m2GANpC.png?f=fotoalbum_large)