Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CookieMonster
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-12-2023
Hi allemaal,

Ben zo dom geweest om een 65PML9008/12 (Philips Xtra) aan te schaffen EN de doos weg te gooien.

De app ondersteuning is er eigenlijk niet maar wat mij echt gek maakt is dat deze TV alleen 16:9 zonder zwarte balken kan weergeven.

En de menu optie om aan te geven wat je wilt bij een 21:9 of andere afwijkende formaten "Picture Format" is uitgegrijst. Ongeacht de bron.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gyWCiiHThL4i1lx7wY7ONpAJIgc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6mmKxuPqAOkAQ7wbSCRv5ehA.jpg?f=fotoalbum_large

Zowel Hello TV (zonder doos niet ruilen) als Philips (dat kan deze TV niet, misschien een streaming box) stellen zwaar teleur.

Een std Chrome Cast kan het niet voor mij schalen, de Nokia Streaming Box 8010 ook niet.

Kennen jullie een streaming box die in staat is een 21:9 film te tonen op een 16:9 'display' zonder zwarte balken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:59
Je wil dus dat de buitenste delen van het 21:9 wegvallen? Dus een zoom optie?
Werkt dat dus ook niet als je een laptop aansluit of zoiets. Die picture format zou toch echt zeker wel op een paar ingangssignalen het moeten doen (HDMI lijkt mij er 1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Dan accepteer je dat er kosten verbonden zijn aan het retour sturen van de tv naar winkel.

Geen idee hoeveel er in mindering gebracht zal worden bij een ontbrekende verpakking. Maar dat kan je vragen.

Daarna iets beter onderzoek doen en een tv zoeken die wel doet wat jij wilt.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Is de content niet gewoon 16:9 met zwarte balken, en niet 21:9 waar de TV de zwarte balken toevoegt? Dat zou verklaren waarom er geen zoomoptie is. Mocht die zoomoptie er wel zijn voor dit soort gevallen, krijg je issues met je ondertiteling. Die valt dan weg.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Laatst online: 22:59
De tv ondersteund het zo te zien prima zoals in de handleiding vermeld staat. Ik zou dan eerder verwachten dat je of een conflicterende setting hebt waardoor je het niet kan aanpassen of alleen maar streaming bronnen gebruikt?

• CookieMonster
FirePuma142 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 15:54:
Is de content niet gewoon 16:9 met zwarte balken, en niet 21:9 waar de TV de zwarte balken toevoegt? Dat zou verklaren waarom er geen zoomoptie is. Mocht die zoomoptie er wel zijn voor dit soort gevallen, krijg je issues met je ondertiteling. Die valt dan weg.
De content komt bijvoorbeeld direct vanaf de ingebouwde Netflix app bij de nieuwste films. Sluit niets uit maar het lijkt mij persoonlijk erg sterk.

Op werkelijk elke TV hiervoor kon je dan een keuze maken in het hoofdmenu, als je een afwijkend beeld formaat omtvangt dat zoom, schale of wat dan ook.

Hier gewoon NIET en Philips tech support geeft aan: Probeer het met een streaming box die als ik ze goed begrijp: 21:9 van bijvoorbeeld Netflix ontvangt en het als 16:9 doorstuurt naar de TV

Maar kan geen box vinden waarin die optie vooraf aangegeven wordt, hoopte even dat iemand anders zelf een streaming box bezit en kan aangeven: model X van merk Y heeft dat

• CookieMonster
KernelPanic schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:08:
De tv ondersteund het zo te zien prima zoals in de handleiding vermeld staat. Ik zou dan eerder verwachten dat je of een conflicterende setting hebt waardoor je het niet kan aanpassen of alleen maar streaming bronnen gebruikt?
Inderdaad, staat gewoon in de handleiding. Net zoals werkelijk elke andere TV in de afgelopen 20 jaar standaard is, zelfs op de goedkoopste modellen.

Maar dus niet bij de 65PMI9008, met hun laatste software versie.
Had ik dat vooraf moeten controleren (of wat in de handleiding staat ook echt werkt) in de winkel, tjee heb ik niet gedaan omdat het al zo lang zo standaard is. Maar heb ook niet gecontroleerd of ik het volume met de afstandbediening kon regelen, sommige settings zijn nou eenmaal zo standaard.

Maar volgens Philips gaat dat ook niet komen en moet als je daadwerkelijk van die zwarte balken afwil een extra apparaat tussen de bron en TV moet plaatsen om die bewerking (zoom/Scale) uit te voeren

• KernelPanic
  • Laatst online: 22:59
De optie is er standaard en hij zal ook gewoon werken op moment dat de tv in tv modus staat en dus gebruikt wordt voor tv content.

20 jaar geleden waren er geen apps met streaming dus dat is geen vergelijking.
Ga tv kijken in tv modus en je hebt gewoon de optie als "20 jaar geleden".

Dan blijft nog steeds dat als je gaat zoomen dit problemen oplevert omdat een gedeelte van je content wegvalt.

Dit is overigens niet anders als je een samsung of een bravia tv gekocht had.

Ik snap dat je iets gekocht hebt met een verwachting en dat dit nu tegen valt. Maar als ik de toon in je berichten zie zou ik niet teveel ondersteuning verwachten.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
CookieMonster schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 15:13:
Kennen jullie een streaming box die in staat is een 21:9 film te tonen op een 16:9 'display' zonder zwarte balken?
Nee, eerlijk gezegd niet. Maar ik snap ook niet waarom je dat zou willen. Ik kan me van lang geleden herinneren dat mijn ouders een Philips TV hadden iets soortgelijks kon van 4:3 naar 16:9. Wat jij wil, dan 21:9 naar 16:9 lijkt mij hetzelfde slechte resultaat geven. Door te zoomen ga je een deel van de content missen. Door op te rekken, ga je de content geweld aan doen. Welke het ook is, beiden leveren een pruts-resultaat op. Logisch dat dit niet meer kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1959
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik ben sinds kort ook in het bezit van de Xtra Philips PML9008/12. Begrijp echt niet wat er niet ondersteund wordt.
Zwarte randen?? Niet gezien.
Heb 'm getest met 4k opnames en eigen video's via USB stick en werkt perfect.
Zou best wel eens willen weten welke instellingen heb je aan/ uit gezet.
Is je mediakastje van ZIggo of KPN ook geschikt voor 4k UHD? Zo ja, heb je dat dan ook ingesteld op je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-06 12:02

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Ik snap echt niets van wat je wil. Het beste kan je van die jnstellingen afblijven. De tv past zich aan naar wat je kijkt.

Daarnaast zijn dingen als zwarte balken ook afhankelijk van het bronmateriaal. Sommige films gebruiken meerdere verhoudingen, afhankelijk van de scène. Daar wil je niet mee klooien want dat verpest de film.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Topicstarter is al meer dan een half jaar niet meer hier geweest. Dit weer oppakken, heeft dus geen zin. Bij deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.