Bang and Olufsen compatible voor AUX?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinke
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-12-2023
Mijn vraag
Kan ik deze B&O compatible maken voor aansluiting op Iphone en/of aux? Ik weet niet precies wat de naam van deze versie is, maar zeker 15 jaar oud. Zitten 2 staande speakers bij en een radio station die allemaal op deze hoofd aansluiting binnen komen.

Ik zou graag weten wat eventueel de mogelijkheden zijn en of het duur is. Voelt zonde om het systeem weg te gooien aangezien het geluid zelf nog fantastisch is.

Ik hoor graag of iemand hier iets vanaf weet!

Groet,

Rinke

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wP-JDlYjuVPr9s-FJKUZgt73qQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lkuUN9pbeZlz2vQAvjN9wQ6T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTqS3dliQO0_jLVoq2iFSRRZQJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xT8HtidUjIW2lf0iJ3pa6JNj.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Rinke op 26-12-2023 13:52)

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
B&O heeft gewoon een aux aansluiting alleen met afwijkende stekker (DIN). Met simpel verloopje sluit je iedere willekeurige speler erop aan.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
B&O heeft gewoon een aux aansluiting alleen met afwijkende stekker (DIN). Met simpel verloopje sluit je iedere willekeurige speler erop aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat is ie al, alleen heb je die nu ook al in gebruik. Dat is namelijk de kabel die van je TV kastje naar je b&o loopt :)

Je hebt een beocenter 2500 staan: https://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=394

Dat ding heeft maar 1 aux ingang, en zoals gezegd heb je die al in gebruik.
Wat je zou kunnen doen is iets van een schakelkastje of mengpaneel kopen, daar je TV kastje en evt BT voor de iPhone of een streamer op aansluiten en dan richting installatie.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinke
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-12-2023
Stel ik sluit er geen tv op aan maar alleen een aux, kan ik in dat geval die ene ingang voor de aux gebruiken en doet die het dan voor muziek afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja. sterker: je zou de zelfde tulpingangen kunnen gebruiken als je nu gebruikt. Je hebt daar een kabeltje met 4 female tulppluggen er aan dat naar je B&O loopt. Als je die pluggen los haalt sluit je er zo iets ander op aan.
Maar je hebt zoals gezegd maar 1 AUX aansluiting. Dus 1 apparaat tegelijk, tenzij je met een mengpaneel of selector oid gaat werken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)