In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Ik geef het toe, de titel is misschien wat cryptisch, maar wat die 16/512 inhoudt lees je op pagina 5. Het gaat om werkgeheugen en opslag in gigabytes, waarbij er steeds meer laptops met die configuratie worden aangeboden. Over de tgp's gaat het op pagina 3, ik heb daar de term 'tgp' nog even nader uitgelegd, hopelijk schept dat wat meer duidelijkheid!
pagina 5 is wel de laatste pagina van het artikeldeepvreezo schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 21:25:
Ik geef het toe, de titel is misschien wat cryptisch, maar wat die 16/512 inhoudt lees je op pagina 5.
Ik vind het vrij bizar dat je het blijkbaar prima vindt dat de titel pas op pagina 3 en 5 (!) duidelijk wordt voor mensen die niet bekend zijn met deze termen.deepvreezo schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 21:25:
Ik geef het toe, de titel is misschien wat cryptisch, maar wat die 16/512 inhoudt lees je op pagina 5. Het gaat om werkgeheugen en opslag in gigabytes, waarbij er steeds meer laptops met die configuratie worden aangeboden. Over de tgp's gaat het op pagina 3, ik heb daar de term 'tgp' nog even nader uitgelegd, hopelijk schept dat wat meer duidelijkheid!
Als je het mij vraagt zou dat minimaal in één van de eerste alinea's op pagina 1 toegelicht moeten worden, zo niet in de allereerste alinea.
The devil is in the details.
Dat staat gewoon in de inhoudsopgave. Daarnaast is de insteek van het artikel volgens mij niet om te vertellen over tgp's en 16/512, maar terugblikken op 2023, waarin tgp's en 16/512 blijkbaar interessant genoeg zijn om wat over te vertellen.Hahn schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:47:
[...]
Ik vind het vrij bizar dat je het blijkbaar prima vindt dat de titel pas op pagina 3 en 5 (!) duidelijk wordt voor mensen die niet bekend zijn met deze termen.
Als je het mij vraagt zou dat minimaal in één van de eerste alinea's op pagina 1 toegelicht moeten worden, zo niet in de allereerste alinea.
We zijn weer een beetje spijkers op laag water aan het zoeken.
Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack
Bij 16/512 had ik wel door dat het over werkgeheugen ging en opslag.
Maar TGP kon ik op dat moment niet terugvinden en als het dan in de titel staat en de daadwerkelijke betekenis is niet terug te vinden, dan is dat niet spijkers op laag water zoeken, dan maakt het een artikel moeilijker om te lezen. Een redacteur schrijft zijn artikelen niet om dingen onduidelijk te maken (evenzo: dit geldt ook voor iemand die een reactie/comment schrijft).
Ik ben in ieder geval blij met de aanpassing en zou nog willen meegeven: Leg altijd bij gebruik van een afkorting uit wat het betekent. Had Tweakers hier niet een mouse-over functie voor?
Maar TGP kon ik op dat moment niet terugvinden en als het dan in de titel staat en de daadwerkelijke betekenis is niet terug te vinden, dan is dat niet spijkers op laag water zoeken, dan maakt het een artikel moeilijker om te lezen. Een redacteur schrijft zijn artikelen niet om dingen onduidelijk te maken (evenzo: dit geldt ook voor iemand die een reactie/comment schrijft).
Ik ben in ieder geval blij met de aanpassing en zou nog willen meegeven: Leg altijd bij gebruik van een afkorting uit wat het betekent. Had Tweakers hier niet een mouse-over functie voor?
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Ah ja, de inhoudsopgave, die op mobiel niet eens direct zichtbaar is, als uitleg erbij moeten pakken is een prima work around.Fanta schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 15:40:
[...]
Dat staat gewoon in de inhoudsopgave. Daarnaast is de insteek van het artikel volgens mij niet om te vertellen over tgp's en 16/512, maar terugblikken op 2023, waarin tgp's en 16/512 blijkbaar interessant genoeg zijn om wat over te vertellen.
Mag je vinden, maar ben ik totaal niet met je eens. Jouw 'staat gewoon in de inhoudsopgave' vind ik eerder alles aangrijpen om maar te kunnen zeggen dat het prima is zo. Wat ik dus niet vind.We zijn weer een beetje spijkers op laag water aan het zoeken.
Wat is er precies mis met op de eerste pagina even een zinnetje toevoegen a la 'van overbodige Total Graphics Power (tgp) tot de opkomst van 16GB geheugen en 512GB, we blikken terug op 2023'?
The devil is in the details.
Ik ben zelfs niet aan de review begonnen, want ik begreep de titel niet. Dacht dat het niets voor mij zou zijn.
Helder, hier moeten we voor de toekomst beter op letten, want dat is niet de bedoeling natuurlijk. Dank voor jullie feedback.
Pagina: 1