Ipad probleem met id probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 700 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinysmit
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-12-2024
Mijn vraag

Hoi, ik heb mijn Ipad verkocht en vergeten mijn ID en wachtwoord te verwijderen. Kunnen jullie dat verhelpen want het wachtwoord ben ik kwijt
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Ipad air uit 2014
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik heb via Google aangeven dat ik mijn wachtwoord kwijt ben, dat kan hersteld worden op 7 Jan as. Mijn vraag: kan de koper dat op afstand doen of moet ik dat in mijn huis voor hem doen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 20:42
Google kan je niet helpen. Enige die je mogelijk kan helpen is Apple met een aankoopbon met een serienummer.
Als je je wachtwoord weer weet, kan je dat op afstand doen via iCloud.com. Heb je daar al geprobeerd om je wachtwoord aan te passen?
Andere opties zijn er niet. Dit is een beveiligingsmechanisme van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En mocht je het wachtwoord niet meer kunnen achterhalen dan is de iPad alleen de prijs van de onderdelen waard. In dat geval denk ik dat de koper niet akkoord gaat met het gekochte.
Mocht je het wachtwoord/Apple ID-account weer in kunnen dan kun je de iPad op afstand wissen en uit je iCloud verwijderen. Daarna is die in het geheel voor de nieuwe eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Je kan het apparaat uitloggen door het uit te loggen op een ander apparaat waarop hetzelfde AppleID is gebruikt, of je kan dit via iCloud doen.

Step 1. Go to iCloud.com and sign in with the Apple ID.

Step 2. Click on "Find My" after signing. Click "All Devices" and select the name of the iPad.

Step 3. Then click "Remove from Account" and click "Remove" to confirm. Then, the iPad can be activated and used by another person.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:50
Sinysmit schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 11:31:
Mijn vraag

Hoi, ik heb mijn Ipad verkocht en vergeten mijn ID en wachtwoord te verwijderen. Kunnen jullie dat verhelpen want het wachtwoord ben ik kwijt
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Ipad air uit 2014
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik heb via Google aangeven dat ik mijn wachtwoord kwijt ben, dat kan hersteld worden op 7 Jan as. Mijn vraag: kan de koper dat op afstand doen of moet ik dat in mijn huis voor hem doen
Je zult eerst de tijd uit moeten zitten tot 7 januari. Dan krijg je op het telefoonnummer wat je voor herstel hebt opgegeven een smsje dat je kunt herstellen met nieuw wachtwoord e.d.. Dan moet je wéér een week wachten, krijg je weer een smsje en dán kan je de procedure van MicGlou hierboven gaan volgen om hem op afstand te wipen. Die 2x wachttijd is erg vervelend, maar is een beveiliging dat niet iemand anders dit proces ongemerkt zou kunnen uitvoeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 27-12-2023 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLED
  • Laatst online: 14-03-2024
Dennisdn schreef op woensdag 27 december 2023 @ 06:37:
[...]

Je zult eerst de tijd uit moeten zitten tot 7 januari. Dan krijg je op het telefoonnummer wat je voor herstel hebt opgegeven een smsje dat je kunt herstellen met nieuw wachtwoord e.d.. Dan moet je wéér een week wachten, krijg je weer een smsje en dán kan je de procedure van MicGlou hierboven gaan volgen om hem op afstand te wipen. Die 2x wachttijd is erg vervelend, maar is een beveiliging dat niet iemand anders dit proces ongemerkt zou kunnen uitvoeren.
De eerste wachttijd is maximaal 48 uur, de wachttijd daarna is de definitieve wachttijd.

Overigens, zodra de TS via iCloud.com/find heeft kunnen inloggen en bij de iPad op “verwijder apparaat” klikken, is het activeringsslot weg.

De nieuwe eigenaar kan alvast het volgende artikel volgen:
https://support.apple.com/nl-nl/HT211078

Hiermee kan die het apparaat al wissen. Als jij dan op 7 januari het apparaat weggehaald hebt uit de lijst, dan zal hij gewoon de iPad als nieuw kunnen instellen

• Dennisdn
OLED schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:32:
[...]
De eerste wachttijd is maximaal 48 uur, de wachttijd daarna is de definitieve wachttijd.
Je moet alleen al 72 uur wachten op de eerste bevestigingsmail om het herstel-proces op te kunnen starten. Daarna begint de echte wachttijd.
OLED schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:32:
[...]

De nieuwe eigenaar kan alvast het volgende artikel volgen:
https://support.apple.com/nl-nl/HT211078
Dat is de toegangscode, TS geeft aan dat hij het Apple-ID wachtwoord kwijt is.

• OLED
Dennisdn schreef op donderdag 28 december 2023 @ 06:11:
[...]

Je moet alleen al 72 uur wachten op de eerste bevestigingsmail om het herstel-proces op te kunnen starten. Daarna begint de echte wachttijd.

[...]

Dat is de toegangscode, TS geeft aan dat hij het Apple-ID wachtwoord kwijt is.
Hiermee kan die het apparaat al wissen
Vraag overigens maar aan de TS of hij binnen 48 uur de definitieve wachttijd kreeg
Dennisdn schreef op woensdag 27 december 2023 @ 06:37:
[...]

Van het bovenstaande klopt alleen deels het omslachtige “ de procedure van MicGlou”

[ Voor 37% gewijzigd door OLED op 28-12-2023 08:18 ]

• Dennisdn
OLED schreef op donderdag 28 december 2023 @ 08:15:
[...]

Van het bovenstaande klopt alleen deels het omslachtige “ de procedure van MicGlou”
Het zou netjes zijn als je dingen onderbouwd voordat je iets als waarheid verkondigd. Ik zou beginnen met naar de juiste procedure te kijken. Een iPad-pincode herstellen is echt iets anders als een Apple-ID wachtwoord herstellen.

Het grappige is, ik kan het wél onderbouwen omdat ik toevallig vorige maand een burner-AppleID heb moeten herstellen omdat ik het wachtwoord kwijt was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WW7C6TNcGZam6UgvT26N_2LwrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yranFTPBPqoFPmQCtFIduBfg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Dennisdn op 28-12-2023 08:40 ]

• OLED
Dennisdn schreef op donderdag 28 december 2023 @ 08:30:
[...]

Het zou netjes zijn als je dingen onderbouwd voordat je iets als waarheid verkondigd. Ik zou beginnen met naar de juiste procedure te kijken. Een iPad-pincode herstellen is echt iets anders als een Apple-ID wachtwoord herstellen.

Het grappige is, ik kan het wél onderbouwen omdat ik toevallig vorige maand een burner-AppleID heb moeten herstellen omdat ik het wachtwoord kwijt was.

[Afbeelding]
Ook dat heeft niets met het al wissen van een apparaat te maken

Plus je ontkracht hiermee zelf jouw eigen “dan moet je wéér een week wachten” bewering die je hierboven doet

[ Voor 6% gewijzigd door OLED op 28-12-2023 09:03 ]

• Dennisdn
OLED schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:01:
[...]
Ook dat heeft niets met het al wissen van een apparaat te maken
Plus je ontkracht hiermee zelf jouw eigen “dan moet je wéér een week wachten” bewering die je hierboven doet
Je kunt een iPad niet wissen zonder AppleID wachtwoord…
En hier het bewijs dat je nóg een week moet wachten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmprAQ_cRROCa3h5rtR3hMZgk1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xHHioHEWFLjmfgkrGxxph37i.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door Dennisdn op 28-12-2023 09:19 ]

• OLED
*snip* niet op de man

[ Voor 92% gewijzigd door Daedalus op 28-12-2023 10:27 ]

• Dennisdn
OLED schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:49:
[...]

Je weet het verschil tussen wissen en activeren niet wellicht?
Hoe zou jij een iPad wissen dan zonder AppleID-wachtwoord?
Een hoop dieven, helers en scriptkiddies wachten met smart op jouw antwoord want dan kunnen ze op afstand miljoenen devices wipen met emailadressen uit datalekken.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@OLED en @Dennisdn: kunnen jullie deze semantische discussie ergens anders gaan uitvechten?

Voor de rest; we gaan hier niet helpen met het omzeilen van een beveiliging, aangezien we niet kunnen controleren of je de legitieme eigenaar bent van het Apple ID. De enige die dit kan oplossen is Apple zelf. Dit topic gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.