Tweakers.net Sidebar voor netscape 6 en Mozilla

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 16:33
Voor iedereen die echt "informed" wil blijven, en Mozilla of Netscape gebruikt als browser heb ik de ideale oplossing...

De Tweakers.net Sidebar!

Om 'm te installeren ga naar:

http://home.student.utwente.nl/j.houwing/mozilla/sidebar/tweakerssidebar.html

Ik heb al een nieuwssubmit gedaan van dit feit, maar het schijnt niet "interressant" genoeg te zijn, daarom nu maar gewoon hier...

Jesse Houwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 20:46
Cool!

Mooi gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.digatech.net/~grimlord/sidebar.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat is feest 8-) . Bedankt joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nice work :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

hmm Jesse Houwing.... heb jij toevallig lang lang geleden in Groningen gewoond :? of zit ik er nu volledig naast?

Draai btw. geen Netschaap, maar ziet er wel kewl uit ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Op.Lijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 11:22
Misschien toch leuk om officieel uit te brengen op tweakers.net!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
Dat dacht ik dus ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlum
  • Laatst online: 01-09 20:46
* Redlum agrees.

Frontpage please ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Gooi het gewoon in de nieuws submit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
Eergister al gedaan... En tot nu toe niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:52
hoe install ik dat nu dan?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
Gewoon de bovenstaande URL openen in Mozilla, installt ie automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
of ik doe iets verkeerds of ik merk niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
het werkt al :) de 3e keer dat ik klikt op de link installde die.. ( mischien een buggie )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
Dan zou je me de data van javascript: even moeten sturen, dan kan ik ernaar kijken.... de minimaal 100 keer dat ik tot nu toe heb geprobeerd heeft ie het altijd gedaan.

Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
Nog een screenshot voor de liefhebber...

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.houwing/mozilla/sidebar/screenshot.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hij's cool :)

Nu nog een voor de search maken :) waar kan ik daar meer over vinden, mozilla.org?

Ghehe, heb het al: sidebars.org http://62.108.6.218:591/sidebars/ :)

Had ik zelf kunnen bedenken natuurlijk |:(

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 07 september 2001 10:51 schreef ToAoM het volgende:
Ik heb al een nieuwssubmit gedaan van dit feit, maar het schijnt niet "interressant" genoeg te zijn, daarom nu maar gewoon hier...
Komt omdat het dan bij de newsposters uitkomt, ik zal Floris even deze URL doorgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 17:54

Floor-is

5.2

Ik heb hem gehad, maar omdat ik beide Browsers niet gebruik, kan ik het niet zelf proberen.

Ik kan vragen of men er een short van wil maken :)

Even Wouter inschakelen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Lijkt me meer iets voor een .plan, veel langer zichtbaar, ik ga even kijken wat ik voor je kan doen :)

(dan jat ik wel een screenshot uit deze draad :P)

Update: http://www.tweakers.net/plan/120 :)

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 08 september 2001 00:50 schreef Floris Diemel het volgende:
Ik heb hem gehad, maar omdat ik beide Browsers niet gebruik, kan ik het niet zelf proberen.
Foei! :P
doe er wat aan, 't is niet moeilijk ;)

Lees anders ook http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=360163 even, misschien dat je daar wat mee kan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
Voor search ben ik ook bezig voor tweakers.net, maar dat duurt net even iets langer... onderstussen kan je wel al voor 4 andere searchengines de beodigde zooi installeren vanaf:

http://home.student.utwente.nl/j.houwing/mozilla/search/sherlock.html

Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableboy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kun je die popup die die geeft als je geen Mozilla hebt, verwijderen? Dan kan ik hem onder het Search-knopje van IE verstopppen, dan werkt ie namelijk ook. Ik krijg alleen iedere keer zo'n popup dat je naar Mozilla.org toe moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
Hmz... er zitten een aantal Mozilla specifieke Javascript functies in... Ik zou wel een versie kunnen maken die die niet gebruikt misschien, maar ja... Je kan ook gewoon Mozilla gebruiken :)~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
Voor de liefhebber heb ik het search feature dus toegevoed. Veder staat er op dit moment onderaan een link naar een ander project van me, de intergratie van Nederlandse searchengines in Mozilla. Ik heb ook voor Tweakers.net een search plug-in gemaakt.

Ik kan alleen de banner er niet in opnemen, aangezien ik die niet zomaar uit de code kan vissen met de manier waarop Mozilla de data verwerkt... misschien iets voor Femme of iemand anders om daar eens naar te kijken, voor meer info hierover mail me maar even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableboy
  • Niet online
Hij werkt dus gewoon in de search-feature van Iexplore, maar er zit zo'n irritante popup in de weg dat ik Mozilla moet nemen, iets wat ik niet kan en wil.

Als je alleen die popup maar uitzet, is het al goed en kan een Internet Explorer gebruiker er ook gebruik van maken.
Is misschien wel beter voor de acceptatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 15:21
Weet iemand waar het search icoon, en de tekst eronder verstopt zit, dan kan die ook nog worden aan gepast, met het tweakers logo +tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 03-10 22:04
Ik heb dus net via de link op de t.net voorpagina de IE versie gedownload, reg. key gerund en de settingshtml pagina gebruikt, maar ik krijg met geen mogelijkheid de balk in beeld in IE. Doe ik nou wat heel doms of zo? Ik kan hem niet kiezen tussen de standaard explorer balken en vanzelf verschijnt ie ook niet. Hoe krijg ik deze t.net balk in beeld?

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 17 september 2001 15:09 schreef GoldieLox het volgende:
Ik heb dus net via de link op de t.net voorpagina de IE versie gedownload, reg. key gerund en de settingshtml pagina gebruikt, maar ik krijg met geen mogelijkheid de balk in beeld in IE. Doe ik nou wat heel doms of zo? Ik kan hem niet kiezen tussen de standaard explorer balken en vanzelf verschijnt ie ook niet. Hoe krijg ik deze t.net balk in beeld?
Dan moet je eens kijken in de reg.key en die dan veranderen naar de dir waar je alles hebt uitgepakt :7

Voor de rest is het een kewl 8-) ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Errata voor Internet Explorer / Netcaptor versie:

- tweakers.net.zip uitpakken naar C:
(of idd regfile editen)

- Ctrl-E om searchframe op te roepen:

Afbeeldingslocatie: http://130.161.36.97/jeff/tweakers.net/plan.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

welke eenheid heeft die refresh time? ik gok op seconden. maar ik zou het liever ff zeker willen weten

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableboy
  • Niet online
Ik moet zeggen: het werkt voortreffelijk!

Mijn dank is zeer groot... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-10 14:42
"Open in new window" lijkt bij mij niet te werken; hij opent altijd in een nieuw venster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 08:51
Cochrane: Dit lijkt een probleem van IE, want daar heb ik ook last van. Het lijkt in IE onmogelijk om de aangeklikte pagina in het hoofdscherm te openen (d.m.v. TARGET="_content", zoals dat bij mozilla wel werkt)

[UPDATE]
Net ff de search van MS uitgekleed, het lijkt erop dat IE het doet dmv. target="_main". Nu kan ToAoM dus een IE versie maken die niet het resultaat in een nieuw window opent!! :P
[/UPDATE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datwainer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

datwainer

#tweakers.net @ sorcery

Ik gebruik IE 5.0, en heb die tweakers.zip gedownload...unzipped en geinstalleerd, maar hij wil maar niet werken, heb de locatie ook in het register handmatig aangepast. Of ik heb gewoon een te ouwe versie van IE?

Under Construction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
Mart! >> vandaar :)

Ik heb in het script van JeFF ff alle _content's naar _main's veranderd, maar 't werkt nog niet op dit moment.

Die source van de orginele search assistent (http://ie.search.msn.com/nl/srchasst/srchasst.htm) is bij de weg een enorme chaos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datwainer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

datwainer

#tweakers.net @ sorcery

Bij mij doet hij het nu wel, ik heb even in het register naar de naam gezocht gezocht van de pagina die geladen werd als ik op zoeken klikte (1 of andere vage pagina die van msn.com afkwam) en die verandert in de tweakerssidebar.html etc.. en toen deed hij het :)

Under Construction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 21:51
ej ik heb Mozilla ff gedownt en ge-instaleerd, kewle sidebar! moet alleen wel ff wennen aan mozilla maarja, das een ander verhaal :)

BTW: is Mozilla sneller / beter als IE (6.0 bij XP), zoja op welke punten?

• Mart!
Ben weer ff verder gaan kijken, en de search doet het wel goed. De resultaten worden netjes in het rechter 'frame' getoond. Dat moet dus ook gebeuren met het aanklikken van de links. Ga nog ff verder speuren... Als ik eruit ben, post ik dat hier.

• Mart!
Ik hebbum. Er waren 3 problemen:

1. In de body tag stond onload!="changelinks()". Dit moet je veranderen in onload="changelinks()"

2. IE gaat anders om met de document.links[n].host, hij geeft ook de poort weer. Hier komt dus als resultaat geen "www.tweakers.net" uit, maar "www.tweakers.net:80".

3. De frame _content kent IE niet? Ik heb er in ieder geval _main van gemaakt, dan werkt het zeker.

Ik heb de changelinks routine aangepast om de de laatste 2 problemen op te lossen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
   function changelinks(){
           for (i=0; i<document.links.length;i++){
            prot=document.links[i].protocol;
            host=document.links[i].host;
            if (!prot.indexOf("http")){
                if (!host.indexOf("www.tweakers.net")){
                    if (getCookie("newwindow")=="true"){
                        document.links[i].target="_blank";
                    }else{
                        document.links[i].target="_main";
                    }
                }
            }
        }
    }

Als ik hem zo aanpas, zou hij als het goed is in de andere browsers ook nog goed moeten werken.

• Drogo
Perfect, 't werkt.
tnks :)

• Mart!
ff nog een wijzigingetje:
code:
1
2
if (prot.indexOf("http")!=-1){
                if (host.indexOf("tweakers.net")!=-1){

Als je dit nog ff veranderd, kun je em zelf nog wijzigen zonder dat je weer problemen krijgt, alle links naar *.tweakers.net/* worden dan ook automatisch in het rechter venster getoond. Ik heb bijvoorbeeld links naar GoT erin gezet (favoriete fora).

• Mart!
Ben weer ff aan het stoeien geweest. Heb er flink wat onzin uitgesloopt (no offence voor de originele makers), vooral grafische zaken.
- search voor en links naar Google, T.net en GoT
- search bovenin geplaatst, zodat je niet hoeft te scrollen
- links naar favoriete fora GoT

Het bestand is het aangepaste tweakerssidebar.html, helaas kan ik geen pic laten zien, want ik kan hiero niet ftp-en (firewall werk) en dus ook de code niet uploaden naar de server. Als je interesse hebt moet je maar ff mailen, dan stuur ik het bestand op. (emailadres zie profile)

Verwijderd

Mail het anders even naar iemand @tweakers.net kan met niet voorstellen dat ik de enige ben die zoiets wil hebben ;)

Verwijderd

Ben eigenlijk heel erg IE-fan, maar hier heeft Netscape toch echt even iets heel wreeds. Betekend tegelijkertijd dat M$ het waarschijnlijk nog voor de kerst als add-on beschikbaar heeft :)

• Mart!
Ik zal asap dat filetje op de websurfer zetten, en dan post ik wel een link. Jullie horen nog van me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
Hierbij de beloofde mod voor de t.net sidebar voor IE5. Met o.a:
- search voor en links naar Google, T.net en GoT
- search bovenin geplaatst, zodat je niet hoeft te scrollen
- links naar favoriete fora GoT

Afbeeldingslocatie: http://www.atmosphere-events.nl/stuff/sidebar-mod.gif

Eerst even het origineel installeren, vervolgens onderstaande file in dezelfde dir kopieeren.

Sidebar Mod (rechtermuisknop-save as, anders krijg je een 404)

Have fun!

• ToAoM
Nog een paar opmerkingen over je modje :)~

51 navigator.appversion verwijderen
96-102 -> verwijderen
135 " na images
154 & -> &

Dan is ie ook helemaal correct...

Jesse

• Mart!
Thanx, zal binnenkort (morgenmiddag heb ik kabel ipv. nix, hoer-A) ff die aanpassingen maken..
M'n collega's zien nu zelfs mogelijkheden om dit in intranetten te gebruiken door aan de search aan asp-pagina te hangen.. hehe..

ps. zijn het echt javascriptfouten (=errors)? Nah, ja, is ook in korte tijd gemaakt, en het werkte voor mij :)

• Mart!
51> Zat er al in, dus heb ik het er niet uitgesloopt, maar beetje een zinloos scriptje, gaat eruit
96-102> kan eruit, true, maar dan zal ik het else-statement op r.103 en de } op r.107 er ook maar uit halen ;)
135> oeps, was ik op werk al achter gekomen...
154> bij mij wertut met &, maar zal er ff & van maken, wel zo netjes.

Zal wel ff melden als de file geupdate is. Da's dus donderdagavond denk ik...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mooi werk weer :)

[OT]
Kewle DangerGirl icon trouwens :P

• Mart!
En samen met de rechtermuisknop search mogelijkheid is het natuurlijk helemaal compleet. Had nog het idee om dit online aan te bieden. Kan iedereen zijn favo instellingen aanzetten (welke fora onder link, welke search, hoeveel items van GoT, evt bijv. ook webwereld, slashdot, etc), handig voor mensen die toch een 24/7 kabel verbinding hebben (en die heb ik morgen ook ;) ).
offtopic:
Dangergirl roelt echt wel. Is btw ook nog een rotating icon :9 - druk F5

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Nu nog eentje voor Konqueror? ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt het dat die sidebar nu ff offline is !?

ik krijg This tab is not available right now i.p.v. het laatste nieuws :'( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
Dat offline gebeuren lijkt te komen door een bugje in mozilla. Ik heb een bugreport ingestuurd en het is nu afwachten wat er gebeurt.

Het heeft te maken met het fei dat de sidebar pas begint te laden als de site in je hoofdvenster klaar is met laden. Echter als het dus erg lang duurt om die site te laden, dan timed de sidebar vast uit zonder ook maar te proberen of ie eigenlijk WEL beschiknbaar zou moeten zijn...

Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
Mozilla bugreport is te vinden hier:

http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=103585

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Mhh, ik heb nu Mozilla 0.9.5 (20011011117) en de mozilla sidebar erin gepropt...

Ik zie alleen geen nieuws :'(

Ik zie alleen maar: "Zaterdag 27 Oktober - 11:48"; en verder nix... ;(

Staat de tracker anders uit ofzo :?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie alleen maar: "Zaterdag 27 Oktober - 11:48"; en verder nix... ;(
Ik zie hetzelfde.. Alleen ook de newsitems van 27 Oktober

edit:

Het werkt alweer, er moesten nieuwe items komen, voordat hij zichzelf wilde updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Deze Sidebar werkt ook in Opera (6.0, 5.12 niet geprobeerd), zij het met een probleempje (zie hieronder). Installeren doe je door eerst naar http://home.student.utwente.nl/j.houwing/mozilla/sidebar/Tweakers.net/tweakerssettings.html te gaan, op cancel te klikken als de javascript popup over Mozilla komt, en de instellingen te doen. Klik op OK, en weer eens een keer op cancel als het Mozilla popupje komt.

Vervolgens klik je met de rechtermuisknop op één van de tabbladtitels van je hotlist (hotlist tover je eventueel tevoorschijn met F4) en klik je 'Add panel'. Als het goed is zijn de gegevens al ingevuld, klik op OK en hij staat er bij!

Alleen erg jammer dat die Mozilla popup ('this page is enhanced for Mozilla. Would you like to know more?) tevoorschijn komt elke keer als je de hotlist opent, Opera afsluit en weer opstart met de hotlist open of bij een refresh. Kan iemand daar iets op maken?

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spil
  • Laatst online: 06-09 18:54
Op woensdag 21 november 2001 15:09 schreef AVL het volgende:
Deze Sidebar werkt ook in Opera (6.0, 5.12 niet geprobeerd), zij het met een probleempje (zie hieronder). Installeren doe je door eerst naar http://home.student.utwente.nl/j.houwing/mozilla/sidebar/Tweakers.net/tweakerssettings.html te gaan, op cancel te klikken als de javascript popup over Mozilla komt, en de instellingen te doen. Klik op OK, en weer eens een keer op cancel als het Mozilla popupje komt.

Vervolgens klik je met de rechtermuisknop op één van de tabbladtitels van je hotlist (hotlist tover je eventueel tevoorschijn met F4) en klik je 'Add panel'. Als het goed is zijn de gegevens al ingevuld, klik op OK en hij staat er bij!

Alleen erg jammer dat die Mozilla popup ('this page is enhanced for Mozilla. Would you like to know more?) tevoorschijn komt elke keer als je de hotlist opent, Opera afsluit en weer opstart met de hotlist open of bij een refresh. Kan iemand daar iets op maken?
Heb geen popup gezien. Werkt prima in Opera 6!!!!

Homeserver specs: Dell Latitude D400 / 1GB mem / 160GB Seagate 5400.3 2.5" / 3Com 3c575 Cardbus NIC / Atheros AR5413 hostapd WLAN / FreeBSD 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

is dit er ook voor Fok ?? lijkt me niet echt moeilijk als Tweakers.net al gedaan is, maar ik weet niet hoe t moet!

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• ToAoM
Luitjes, ik heb me eens flink lopen uitslove, en zoals het er nu uitziet kan ik de nieuwe sidebar binnenkort echt live zetten. De sidebar is te vinden op mijn development bakkie op dit moment. Die staat echter nog niet 24/7 aan.

het adres is:
http://toaom.student.utwe...weakersnetadv/sidebar.cfm

Groeten,

Jesse

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
Ziet er leuk uit :)

Trouwens, Jesse, je hoeft niet de hele tijd te groeten/je naam onder een post te zetten

The devil is in the details.

• ToAoM
Ach vind ik leuk :) Anders is het allemaal zo annoniem, heb je in veel nieuwsgroep postings ook, allemaal vragen waarop men verwacht meteen 4x antwoord op te krijgen, maar nergens laten zien dat je je ook maar een beetje interesseert in een ander. tsja... Jesse

• ToAoM
En voor de liefhebbers nu ook een Fokzine sidebar (dat was makkelijk, had de helft van de code al liggen :)

http://toaom.student.utwe...ar/fokzineadv/sidebar.cfm

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm, op zich denk ik dat je dat beter op het forum aldaar kan melden :?

=[edit]=

Is het trouwens geen leuk idee om de sidebar aan de nieuwe lay-out aan te passen? :)

• ToAoM
Dat is wel de bedoeling, maar dat moet nog heel even wachten tot na het weekend.

Ben nu eerst een functie aan het bouwen die van crap XML probeert fatsoenlijke XML te maken, die XML file van Fokzine is namelijk niet altijd helemaal zoals het hoort :(
Pagina: 1