Zoals je ziet aan mijn specs heb ik nu een pentium proc. die 450 MHz is en op het moment 558mhz draai (d.m.v. een goeie airflow door mijn kast). Ik heb tot nu toe altijd een intel proc. gehad vanwege hun kwaliteit. Ik wil op een korte termijn nieuwe onderdelen kopen in mijn kast en daarbij wil ik graag jullie mening/hulp hebben. Tips en/of opmerkingen zijn welkom. Ik wil liever deze onderdelen in een winkel kopen omdat het toch om geld gaat geef ff een winkel op of waar ik hem kan bestellen (eventueel ervaring).
1.Mobo : Asus A7V266
Ik heb voor asus gekozen omdat het een goeie/stabiele mobo is die toch leuk over te clocken is.
2.Amd Athlon (Thunderbird) 1400 MHz Socket A 266Mhz
Amd omdat deze proc. Vrij goedkoop zijn en op veel punten sneller/beter is dan de intel chip op gelijke snelheid en sneller.
Nu moet ik bij aanschaf opletten op deze code A**A (het liefts AZIA of AXIA) toch??
Mijn vraag is dan ook meteen zou ik moeten wachten op de Athlon4 (Palomino)? Is het resultaat van deze proc. zoveel beter als de huidige?
3.Kingstron Valueram 256 MB DDR PC266 DIMM (2x dus 512mb)
Dit is geheugen met levenslange garantie en is dus meerdere malen in de fabriek getest.
4.
SPIRE EXTREME-ORB Copper Based Duron/Thunderbird (Extreme I)
THERMALTAKE Volcano II, (AMD-DUO462)
THERMALTAKE Pure Copper Base-ORB, Turbo Fan
THERMALTAKE Super-ORB, Double Turbo Fan (du0462-8 ??? denk ik)
Ik heb gekozen voor deze koelers omdat ik er vrij makkelijk aan kan komen.
Mijn vraag is wat kan ik beter nemen een Orb of niet en dan bedoel ik qua overclocken??
Nog even een ander vraagje ik heb nu 3 80mm fans in mijn kast en 2 40mm fans ik heb hier echter niet overal bescherm roostertjes (of hoe ze ook heten) tegen zitten maar wil dit wel graag vooral voor bescherming van bedrading. Waar kan ik deze kopen in een winkel of op het web voor een goedkope prijs? En eventueel 120mm fans en roosters.
Nog even iets anders ik was laatst op zoek naar nfo om je bios logo te veranderen. Nou bij mij is het gelukt maar ik kan me voorstellen dat het bij andere mensen juist niet lukt daarom heb ik een soort handleiding gemaakt
1.Mobo : Asus A7V266
Ik heb voor asus gekozen omdat het een goeie/stabiele mobo is die toch leuk over te clocken is.
2.Amd Athlon (Thunderbird) 1400 MHz Socket A 266Mhz
Amd omdat deze proc. Vrij goedkoop zijn en op veel punten sneller/beter is dan de intel chip op gelijke snelheid en sneller.
Nu moet ik bij aanschaf opletten op deze code A**A (het liefts AZIA of AXIA) toch??
Mijn vraag is dan ook meteen zou ik moeten wachten op de Athlon4 (Palomino)? Is het resultaat van deze proc. zoveel beter als de huidige?
3.Kingstron Valueram 256 MB DDR PC266 DIMM (2x dus 512mb)
Dit is geheugen met levenslange garantie en is dus meerdere malen in de fabriek getest.
4.
SPIRE EXTREME-ORB Copper Based Duron/Thunderbird (Extreme I)
THERMALTAKE Volcano II, (AMD-DUO462)
THERMALTAKE Pure Copper Base-ORB, Turbo Fan
THERMALTAKE Super-ORB, Double Turbo Fan (du0462-8 ??? denk ik)
Ik heb gekozen voor deze koelers omdat ik er vrij makkelijk aan kan komen.
Mijn vraag is wat kan ik beter nemen een Orb of niet en dan bedoel ik qua overclocken??
Nog even een ander vraagje ik heb nu 3 80mm fans in mijn kast en 2 40mm fans ik heb hier echter niet overal bescherm roostertjes (of hoe ze ook heten) tegen zitten maar wil dit wel graag vooral voor bescherming van bedrading. Waar kan ik deze kopen in een winkel of op het web voor een goedkope prijs? En eventueel 120mm fans en roosters.
Nog even iets anders ik was laatst op zoek naar nfo om je bios logo te veranderen. Nou bij mij is het gelukt maar ik kan me voorstellen dat het bij andere mensen juist niet lukt daarom heb ik een soort handleiding gemaakt
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.