Geen enkel probleem
Steam/Epic: Deurstopper
... en gaat over tot de orde van de dag
Of maak een foto waar je een 1 cm naad ziet.
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
Ik denk dat je aardig in de buurt komt met 1cm.GoT schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:08:
Ik denk dat je 1 mm bedoelt ipv 1 cm overdrijven is een vak.
Of maak een foto waar je een 1 cm naad ziet.
Dat dit meer dan 1mm is ziet iedereen wel ;-)
Je krijgt een kitnaad van rond de cm dik in de hoeken. Niks aan de hand dus.dkdkdk schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:18:
Inderdaad ongeveer 1 cm, de tegels zijn 30x60
En die naden zijn geen 10mm. Zeker niet als die tegels 30x60 zijn. Laat de vakman z’n werk doen. Kijkende naar de naden tussen de tegels en de vlakheid van de wand, heeft een vakman dit gedaan. Het zit er hardstikke strak in.
Lijkt meer alsof je muren vantevoren niet netjes recht waren
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ziet er imho netjes uit. Ik vind de afstand meevallen als ik die vergelijk met de breedte van de tegelvoegen. Zie je na het kitten niets meer van.
Ik zou vooral controleren of de voegen netjes waterpas en recht zijn. In de hoek zo'n naad overbruggen met kit is geen enkel probleem.
Ik denk wel dat je tegels/muur niet 100% vlak zullen zijn, anders had je niet zo'n naad gezien.
Dus is het 100% netjes, waarschijnlijk niet. Zal je het later nog zien? Waarschijnlijk ook niet.
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Nou nee, je kan een tegel er gewoon schuin insnijden natuurlijk. Als je ziet dat een wand niet waterpas is moet je niet met een hele tegel beginnen in de hoek.Tazzios schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 12:43:
Liever ongelijke naden in de hoek dan dat de tegels niet recht boven elkaar zitten, want dat zou dan de oplossing zijn.
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Ik ook als ik eerlijk ben. Heeft de tegelzetter gecontroleerd of de muur goed vlak en haaks was voor hij begon?Makrolon schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 13:30:
Ik vind 10mm wel echt te groot voor een kitnaad hoor...
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik zou het over laten doen. Alles maar wegkitten is een brevet van onvermogen in het tegenwoordige vakwerk…
[ Voor 20% gewijzigd door Miezie op 26-12-2023 23:39 ]
Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron
Over mogen doen?Miezie schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:38:
Mwah, hij had hier de lijm wel wat dikker op mogen smeren op de niet zo rechte wand. Dit is in mijn ogen gewoon niet zo goed.
Ik zou het over laten doen. Alles maar wegkitten is een brevet van onvermogen in het tegenwoordige vakwerk…
De bovenste tegels zijn waarschijnlijk degene met 1cm spel, want onderaan staan ze gewoon tegen elkaar. Hoe kan je dat oplossen door lijm dikker te smeren? Dan krijg je allemaal scheve tegels tov het geheel.
De muur is gewoonweg niet strak geweest, en daar moet de vloerder het er gewoonweg mee doen.
Na het kitten is dit volledig weg. Zelfs 1cm. Enige oplossing is beginnen met niet volledige tegels, maar of dat uiteindelijk er het beste zou uitzien, ik betwijfel het ten zeerste..
Ik gok dat jij een computermens bent, en amper zelf in huis klust.
Een paar keer op Backspace drukken is een stuk makkelijkerbottom line schreef op woensdag 27 december 2023 @ 01:45:
[...]
Tegellijm is niet bedoeld om ongelijke muren te corrigeren. Op het moment dat je gaat tegelen hoort de muur al geschikt vlak te zijn. Een tegelzetter is geen stukadoor.Miezie schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:38:
Mwah, hij had hier de lijm wel wat dikker op mogen smeren op de niet zo rechte wand. Dit is in mijn ogen gewoon niet zo goed.
Ik kan op de foto's niet goed zien of de tegelzetter hier andere keuzes had kunnen maken, maar ik heb in het verleden wel badkamers gezien waarbij ik dacht oei! en die pakten na kitten prima uit. Als ik de reflecties en voegen zo zie zit het spul er prima netjes in, dat zie ik ook weleens anders.
[ Voor 5% gewijzigd door XOR op 27-12-2023 02:10 ]
Als de tegelzetter concludeert dat er een wand niet recht is voor dat ie begint (en dat ga je eerst meten als je met hele tegels begint) dan begin je of niet met hele tegels, of je overlegt met de klant wat het resultaat word als je wel met hele tegels begint.bottom line schreef op woensdag 27 december 2023 @ 01:45:
[...]
Over mogen doen?
De bovenste tegels zijn waarschijnlijk degene met 1cm spel, want onderaan staan ze gewoon tegen elkaar. Hoe kan je dat oplossen door lijm dikker te smeren? Dan krijg je allemaal scheve tegels tov het geheel.
De muur is gewoonweg niet strak geweest, en daar moet de vloerder het er gewoonweg mee doen.
Na het kitten is dit volledig weg. Zelfs 1cm. Enige oplossing is beginnen met niet volledige tegels, maar of dat uiteindelijk er het beste zou uitzien, ik betwijfel het ten zeerste..
Maar als hij van de onderste tegels 6mm had afgeslepen was hij boven met een acceptabele voeg uitgekomen.
Maar als je geen zin hebt om een stukje van de tegels af te halen en stug met hele tegels begint krijg je dit als resultaat ja.
Maar als ik de fotos zo bekijk betwijfel ik of t hele tegels zijn tegen de wand. In dat geval had ie gewoon sowieso strakker moeten meten, en niet de aanslag op zn tegelsnijder een keer instellen en de hele rits tegels in een keer moeten snijden.
[ Voor 9% gewijzigd door Makrolon op 27-12-2023 08:59 ]
Maar ik zou die naad niet opvullen met kit: kit moet om de ca. 10 jaar vervangen worden (dan is de zuurgraad uitgewerkt, waardoor schimmels zullen optreden in de kit).
Daarom zou je daar beter bijvoorbeeld voegmiddel tussen kunnen doen, en daar overheen kitten (als t droog is).
Maar ik ben geen expert.
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
Klopt… maar regel dit dan wel in overleg zodat het niet gebeurd… dus over doen. Heb niet gezegd wie zou moeten betalen hè…bottom line schreef op woensdag 27 december 2023 @ 01:45:
[...]
Net nog mijn hele badkamer strak laten maken voor de volgende stap…
[ Voor 10% gewijzigd door Miezie op 27-12-2023 10:30 ]
Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron
Een ander probleem is dat het ventilatiegat te hoog zit (er komt een verlaagd plafond in), dus de bovenste twee tegels zullen in ieder geval opnieuw moeten.
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 27-12-2023 22:24 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse