Tegelwerk naden - acceptabel of niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkdkdk
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-10-2024
De tegelzetter heeft de wanden van de doucheruimte getegeld. De naden zijn erg groot geworden, op sommige plekken bijna 1 cm. Zie foto's.
Wat is denken julllie, is dit acceptabel? Is dit fatsoenlijk te kitten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5Qonn1X4vin3P37MtFHHtKjwk4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hgceMbJ6M1ioT9xMBE0BQT8c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCTXJHhFHt-LHKar1aL628i7nF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k0HSoVaZ7OaoamRFwcAYTWBR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Laat hem het afkitten en kom daarna eens terug naar hier.
Geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ja hoor, kan prima. Moet je het zelf afkitten, of gaat hij dat ook nog doen?

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Zie je niks meer van na het kitten, gok ik

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik denk dat je 1 mm bedoelt ipv 1 cm overdrijven is een vak.
Of maak een foto waar je een 1 cm naad ziet.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
GoT schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:08:
Ik denk dat je 1 mm bedoelt ipv 1 cm overdrijven is een vak.
Of maak een foto waar je een 1 cm naad ziet.
Ik denk dat je aardig in de buurt komt met 1cm.
Dat dit meer dan 1mm is ziet iedereen wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkdkdk
Inderdaad ongeveer 1 cm, de tegels zijn 30x60

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:20
dkdkdk schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:18:
Inderdaad ongeveer 1 cm, de tegels zijn 30x60
Je krijgt een kitnaad van rond de cm dik in de hoeken. Niks aan de hand dus.

En die naden zijn geen 10mm. Zeker niet als die tegels 30x60 zijn. Laat de vakman z’n werk doen. Kijkende naar de naden tussen de tegels en de vlakheid van de wand, heeft een vakman dit gedaan. Het zit er hardstikke strak in.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het ziet er uit alsof de tegels netjes recht en vlak zitten.
Lijkt meer alsof je muren vantevoren niet netjes recht waren :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:27
Ziet er voor het afkitten ernstiger uit dan het is. Zwarte sleuven vallen nu eenmaal beter op met die lichte wand en voegen.

Ziet er imho netjes uit. Ik vind de afstand meevallen als ik die vergelijk met de breedte van de tegelvoegen. Zie je na het kitten niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
@dkdkdk
Ik zou vooral controleren of de voegen netjes waterpas en recht zijn. In de hoek zo'n naad overbruggen met kit is geen enkel probleem.
Ik denk wel dat je tegels/muur niet 100% vlak zullen zijn, anders had je niet zo'n naad gezien.
Dus is het 100% netjes, waarschijnlijk niet. Zal je het later nog zien? Waarschijnlijk ook niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:57

Tazzios

..

Liever ongelijke naden in de hoek dan dat de tegels niet recht boven elkaar zitten, want dat zou dan de oplossing zijn. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:29
Ik vind 10mm wel echt te groot voor een kitnaad hoor... Max 5 en dat vind ik al aan de grote kant bij een naad op of onder ooghoogte (naad tegel plafond is een ander verhaal). Dit krijg je wel redelijk onopvallend gekit maar niet echt strak.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Tazzios schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 12:43:
Liever ongelijke naden in de hoek dan dat de tegels niet recht boven elkaar zitten, want dat zou dan de oplossing zijn. :P
Nou nee, je kan een tegel er gewoon schuin insnijden natuurlijk. Als je ziet dat een wand niet waterpas is moet je niet met een hele tegel beginnen in de hoek.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Makrolon schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 13:30:
Ik vind 10mm wel echt te groot voor een kitnaad hoor...
Ik ook als ik eerlijk ben. Heeft de tegelzetter gecontroleerd of de muur goed vlak en haaks was voor hij begon?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:01

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Mwah, hij had hier de lijm wel wat dikker op mogen smeren op de niet zo rechte wand. Dit is in mijn ogen gewoon niet zo goed.

Ik zou het over laten doen. Alles maar wegkitten is een brevet van onvermogen in het tegenwoordige vakwerk…

[ Voor 20% gewijzigd door Miezie op 26-12-2023 23:39 ]

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Miezie schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:38:
Mwah, hij had hier de lijm wel wat dikker op mogen smeren op de niet zo rechte wand. Dit is in mijn ogen gewoon niet zo goed.

Ik zou het over laten doen. Alles maar wegkitten is een brevet van onvermogen in het tegenwoordige vakwerk…
Over mogen doen?
De bovenste tegels zijn waarschijnlijk degene met 1cm spel, want onderaan staan ze gewoon tegen elkaar. Hoe kan je dat oplossen door lijm dikker te smeren? Dan krijg je allemaal scheve tegels tov het geheel.
De muur is gewoonweg niet strak geweest, en daar moet de vloerder het er gewoonweg mee doen.
Na het kitten is dit volledig weg. Zelfs 1cm. Enige oplossing is beginnen met niet volledige tegels, maar of dat uiteindelijk er het beste zou uitzien, ik betwijfel het ten zeerste..

Ik gok dat jij een computermens bent, en amper zelf in huis klust.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:52

MLLL

Palm Treo 650

bottom line schreef op woensdag 27 december 2023 @ 01:45:
[...]

Een paar keer op Backspace drukken is een stuk makkelijker ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XOR
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online

XOR

Miezie schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:38:

Tegellijm is niet bedoeld om ongelijke muren te corrigeren. Op het moment dat je gaat tegelen hoort de muur al geschikt vlak te zijn. Een tegelzetter is geen stukadoor.

Ik kan op de foto's niet goed zien of de tegelzetter hier andere keuzes had kunnen maken, maar ik heb in het verleden wel badkamers gezien waarbij ik dacht oei! en die pakten na kitten prima uit. Als ik de reflecties en voegen zo zie zit het spul er prima netjes in, dat zie ik ook weleens anders.

[ Voor 5% gewijzigd door XOR op 27-12-2023 02:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
[...]

Over mogen doen?
De bovenste tegels zijn waarschijnlijk degene met 1cm spel, want onderaan staan ze gewoon tegen elkaar. Hoe kan je dat oplossen door lijm dikker te smeren? Dan krijg je allemaal scheve tegels tov het geheel.
De muur is gewoonweg niet strak geweest, en daar moet de vloerder het er gewoonweg mee doen.
Na het kitten is dit volledig weg. Zelfs 1cm. Enige oplossing is beginnen met niet volledige tegels, maar of dat uiteindelijk er het beste zou uitzien, ik betwijfel het ten zeerste..

Als de tegelzetter concludeert dat er een wand niet recht is voor dat ie begint (en dat ga je eerst meten als je met hele tegels begint) dan begin je of niet met hele tegels, of je overlegt met de klant wat het resultaat word als je wel met hele tegels begint.

Maar als hij van de onderste tegels 6mm had afgeslepen was hij boven met een acceptabele voeg uitgekomen.

Maar als je geen zin hebt om een stukje van de tegels af te halen en stug met hele tegels begint krijg je dit als resultaat ja.

Maar als ik de fotos zo bekijk betwijfel ik of t hele tegels zijn tegen de wand. In dat geval had ie gewoon sowieso strakker moeten meten, en niet de aanslag op zn tegelsnijder een keer instellen en de hele rits tegels in een keer moeten snijden.

[ Voor 9% gewijzigd door Makrolon op 27-12-2023 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:58

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik denk dat de tegelzetter prima werk geleverd heeft, ondanks de slecht voorbereidde wanden.
Maar ik zou die naad niet opvullen met kit: kit moet om de ca. 10 jaar vervangen worden (dan is de zuurgraad uitgewerkt, waardoor schimmels zullen optreden in de kit).
Daarom zou je daar beter bijvoorbeeld voegmiddel tussen kunnen doen, en daar overheen kitten (als t droog is).
Maar ik ben geen expert.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:01

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

[...]
Klopt… maar regel dit dan wel in overleg zodat het niet gebeurd… dus over doen. Heb niet gezegd wie zou moeten betalen hè…

Net nog mijn hele badkamer strak laten maken voor de volgende stap…

[ Voor 10% gewijzigd door Miezie op 27-12-2023 10:30 ]

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkdkdk
Het zijn 30x60 tegels (liggend), dus ze zijn op de eerste foto zeker gesneden. Het had netter gekund, maar zo te zien vinden de meesten dat kitten geen probleem zou moeten zijn.
Een ander probleem is dat het ventilatiegat te hoog zit (er komt een verlaagd plafond in), dus de bovenste twee tegels zullen in ieder geval opnieuw moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:20
10mm vind ik niet acceptabel. Zoals eerder aangehaald is de muur niet vlak. Ik snap dat de tegelzetter een gladde vlakke wand verwacht om te betegelen, dat dit hier niet het geval is zien we allemaal. Wel vind ik dat de tegelzetter dit had moeten bespreken met je, en aangeven wat de opties zijn om toch te tegelen (met dit als mogelijk resultaat) of nogmaals recht laten trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waneer zijn die foto's gemaakt? Een tegelzetter welke op eerste of tweede kerstdag nog tegels komt zetten mag sowieso al wel een 'lintje' krijgen, toch?

:9

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 27-12-2023 22:24 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1