Externe Toshiba HDD werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-06 12:21
Ik heb een externe Toshiba HDD 4TB die ik na enige tijd niet gebruikt te hebben weer eens aansloot. Het witte lampje knippert, maar verder doet het apparaat niks. Ik zie hem niet in verkenner. Als ik Schijfbeheer probeer te openen blijft ie hangen op VDS laden totdat ik de HDD ontkoppel. In Apparaatbeheer zie ik de schijf onder schijfstations, maar als ik het apparaat probeer te verwijderen krijg ik een eindeloze laadbalk tot ik de drive ontkoppel. In Diskpart kan ik de drive niet vinden. Twee verschillende USB kabels geprobeerd, PC geprobeerd, laptop geprobeerd, Macbook geprobeerd. Overal hetzelfde.

Is er nog iets dat ik kan doen om dit ding weer werkend te krijgen? Het maakt niet uit of de bestanden intact blijven of niet, heeft in het verleden enkel gediend als backup van een interne HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:37
Als er een probleem met de controller is kun je die omzeilen door de schijf uit de externe behuizing te halen en 'm rechtstreeks als interne schijf in een pc te prikken.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54
Is het een 2.5" schijf (gevoed via usb) of een 3.5" schijf (met eigen voeding)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
Het is een 2.5" zonder eigen voeding. Het probleem met eruit halen is enkel dat er haast geen kiertje te vinden is, ik kan er niks tussen wrikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Kalief schreef op maandag 25 december 2023 @ 23:21:
Als er een probleem met de controller is kun je die omzeilen door de schijf uit de externe behuizing te halen en 'm rechtstreeks als interne schijf in een pc te prikken.
Bij die Toshiba-schijfjes hoef je dat niet te proberen. De behuizing is helemaal dichtgeseald, en als je hem heel voorzichtig met een dremel opent, dan kom je er achter dat er geen standaard SATA-schijf in zit, maar een schijf die native op USB aangesloten is...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
Dus hij is dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:34
De vraag is wat je nog met die harddisk wil?
- als er data op staat die je nog wil hebben kom je waarschijnlijk al terecht bij Datarecovery en dat is heel prijzig
- als je hem nog wil gebruiken (zonder dat de data die er nu op staat belangrijk voor je is) en je krijgt deze problemen, vernietigde ik hem nu met een flinke hamer en ik kocht een nieuwe externe harddisk.

Wat je nog zou kunnen doen is de externe harddisk op een USB3-poort hangen (met een blauwe kleur erin), dan krijgt hij meer stroom geleverd dan op een USB2-poort (wit van binnen).
Of aansluiten via een bewezen goede actieve USB-hub (dus eentje met een eigen netvoeding), dat is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
Data interesseert me niet zoveel, maar 4TB komt altijd goed van pas dus had hem graag nog willen gebruiken. Wil eigenlijk over een tijdje upgraden naar een SSD, maar 4TB en hoger is nog altijd prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:34
Prima.
Maar bij een SSD voor dataopslag kun je kanttekeningen zetten (zoals in "minder recoverykansen dan een harddisk" en "van een externe SSD wordt het niet of maar beperkt sneller"), terwijl het in verhouding wel duur is.
Pagina: 1