Douchethermosstaatkraan geeft alleen warm of koud

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MartinvN
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 07-01-2024
Mijn vraag
Dag. Ik een novelini douchepaneel met een thermosstaatkraan. Die geeft alleen warm of koud. Calibreren lijkt niet te helpen. Koud is koud en warm is 47 graden, temperatuur van de aangesloten warmtepompboiler. Heb kraan al uit elkaar gehaald. Thermosstaatcartridge was schoon. Iemand een idee. Lijkt erop dat de termosstaat helemaal niets doet. Dwz warm en koud worden niet. Alvast dank voor het meedenken!

...

Alle reacties

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:46
Veel thermostaatkranen werken op basis van een waxcartridge.
Mogelijk is die van jou stuk en reageert deze dus niet meer op de watertemperatuur.

De Thermostaatcartridge is bij de meeste merken los verkrijgbaar, repareren lijkt me ook niet mogelijk.
Je kunt proberen de cartridge een tijdje in een ontkalkingsmiddel te laten weken, misschien zit er intern een stukje kalk in dat het mechaniek blokkeert?

Anders contact opnemen met de fabrikant of je zo'n cartridge los kunt bestellen, of wat het bestelnummer is voor je douchepaneel zodat je op internet kunt zoeken naar de juiste cartridge.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Sinds wanneer is dit zo? Heeft de kraan wel gewerkt?
Zo ja: cartridge
Zo nee: warm/koud omgedraaid?

Wise enough to play the fool

• Woody179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-01 13:05
Klinkt alsof hij inderdaad verkeerd om aangesloten zit

• MartinvN
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 07-01-2024
Hoi. Dank voor de reacties. Cartridge heb ik al eerder schoongemaakt en ontkalkt maar was nieuw. Nieuwe besteld maar die doet exact het zelfde als de vorige. Mogelijk idd warm en koud omgedraaid. Ga daar morgen naar kijken! Dank voor het meedenken! 😊