[ProFTPd] Connecting ftp data socket

Pagina: 1
Acties:

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Ja ja daar heb je stealth weer met zo'n ProFTPd ik hoor het jullie denken..... >:)

Tweakers,

Ik zit met het volgende; Mijn Proftpd server doet het prima alleen tijdens het na het inloggen krijg ik deze melding (vrij normaal):

Connecting ftp data socket:10.0.0.50:4740

dit duurt nogal langer dan normaal gesproken gebruikelijk is. Ik denk zelf dat ik een service heb uitgeschakeld ofzo.

BTW: Is de proftpd site down? kan niet bij de TFM komen.
owja, ik heb nog steeds RH7.1 :)

/dev/null

Verwijderd

lees de FAQ even ;)
[topic=163843] (damn ik weet dat topic nummer voortaan uit mijn hoofd, das niet goed >:) )
Daar staat het precies in uitgelegd.

Verder draait proftpd toch niet via (x)inetd he? Dat is per definitie trager in het begin, dan standalone.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 16:15 schreef nelske het volgende:
lees de FAQ even ;)
[topic=163843] (damn ik weet dat topic nummer voortaan uit mijn hoofd, das niet goed >:) )
Daar staat het precies in uitgelegd.

Verder draait proftpd toch niet via (x)inetd he? Dat is per definitie trager in het begin, dan standalone.
welke header bedoel je? :?

#??

Ik heb hem al 3x doorgekeken, maar snap niet waar je het over hebt. Even toelichten s.v.p :)

/dev/null

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Nee, dat bedoel ik helaas niet, mijn hostst staan keurig ingesteld, en daar maak ik merkbaar gebruik van met m'n mail :)

Volgens mij heb ik een paar services uitgezet, portmap etc. Ik vrees dat ik een zeer noodzakelijke heb gedisabled. Maar ik weet niet welke :) En ik kom niet uit die services, welke het eventueel zou zijn. En de proftpd site ligt plat :(

/dev/null

Verwijderd

proftpd heeft niks met andere services te maken.
Weet je heel zeker dat de client in /etc/hosts op de server staat. Volledig met de goede naam?

Draait hu nu via (x)inetd of standalone?

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-08 11:36
Je zit vast in een netwerk, is het niet?

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 17:24 schreef Lampie het volgende:
Je zit vast in een netwerk, is het niet?
Hoe bedoel je :? Het is wel te hopen voor hem, anders heb je weinig aan een ftp-server he ;)

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
In de proftpd.conf staat standalone, maar xinetd draait wel

/dev/null

Verwijderd

Hmzz, das goed, want dan draait hij dus standalone en niet via xinetd.

Waarom dat het dan lang duurt is me eigenlijk een beetje een raadsel. Het enige kan de reverse lookup zijn eigenlijk.

Doe eens vanaf de server een dnslookup naar het IP van de client en een dnslookup naar de korte hostname en de volledige hostname (met domein erbij dus).
Dit moet uiteraard allemaal resultaat geven en de data moet ook nog eens met elkaar overeen komen.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
ik zal even kijken.

Maar ik heb ProFTPd opnieuw gestart en het probleem doet zich tot nu toe niet meer voor. Vaag he?

Het kan ook aan mijn CuteFTP liggen, want onder dos FTP-en doet ie volgens mij niet zo vreemd :)

/dev/null

Pagina: 1