Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk45
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-06 17:49
Goedenavond Tweakers!

Zouden jullie willen meedenken richting in een nieuwe zakelijke laptop?

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga komend jaar voor mezelf starten als ZZP-er en ben op zoek naar goede zakelijke laptop. Ik ga als consultant aan de slag en zal de laptop gebruiken voor Zoom/Teams calls, aantekeningen maken, rapporten schrijven en online informatie opzoeken. De laptop ga ik gebruiken met twee beeldschermen op een thuiswerkplek. Wat is voor mij belangrijk:
- Goede webcam
- Goed geluid
- Aansluiting met bluetooth moet goed werken (vanwege draadloze koptelefoons tijdens vergaderingen)
- Mogelijkheden voor beveiligde opslag in een Cloudvorm
- Mooie afwerking
- Mooi beeld
- De mogelijkheid om twee beeldschermen op de laptop aan te sluiten om mee te werken.
- Allerbelangrijkste: hoge snelheid in opstarten en schakelen tussen programma's (ik erger me dood momenteel).

Ik heb grote handen en ik merk dat ik op 14inch laptops net niet lekker kan typen, terwijl ik graag de optie heb om ook op de bank of aan de keukentafel even iets kan typen. Ik neig daarom aan een 15,6 inch laptop.

Ik wil de laptop gebruiken met een Windows 11, en ik neig vooralsnog naar Windows Pro (zou betere beveiliging zijn?) maar sta open voor advies. Ik twijfel om een laptop te kopen met videokaart maar ik kan niet inschatten of dat voor mijn doelgebruik veel extra functie geeft. Veel extra gewicht? Mooier beeld bij gebruik van extra aangesloten beeldschermen? Sneller? Kan een CPU van nieuwe generaties ook een simpele game spelen, mocht ik dat ooit ambiëren?

Wat is je budget?
Schatting, ergens zo rond de 900-1300 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Helemaal in mijn eerste jaar zal ik 95% thuiswerken. Maar binnen thuis pak ik regelmatig de laptop vanuit mijn thuiskantoor om op de bank te gaan werken. Vandaar een 15.6 inch ipv 17inch. Een lichtgewicht zou ik daarom fijn vinden maar 'normaal' is waarschijnlijk prima.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee geen merkvoorkeur, alleen geen Apple IOS.

Ik heb wat voorbeelden gezien die ik vast voorleg. Eigenlijk concreet mijn vragen:
- Hebben jullie goede tips waar ik op moet letten? Type processor, wel of geen videokaart, bepaald model?

Ik hoor het graag! Alvast bedankt voor het meedenken en fijne feestdagen gewenst.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsASUS ROG Strix G16 G614JV-N3216W€ 0,-€ 0,-
1LaptopsASUS ZenBook 15 OLED UM3504DA-MA309W€ 1.269,-€ 1.269,-
1LaptopsLenovo Yoga Pro 7 14ARP8 (83AU0048MH)€ 799,-€ 799,-
Totaal€ 2.068,-

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:31
Mbt de webcam kun je je afvragen of je die op je laptop wilt hebben:

1: Je gaat met 2 beeldschermen werken, je laptop is (vermoed ik) niet je “main screen”. Zo is het bij mij althans. Dat maakt het irritant om te schakelen, je moet dan steeds je teams/zoom/etc op je laptop scherm zetten en daar naar kijken, als je dat niet doet kijk je niet richting de camera en dat ziet er vreemd uit.

2: je laptop staat mogelijk niet op de juiste hoogte tbv de camera, vaak te laag, waardoor mensen je ‘van onderaf’ zien. Ook dat ziet er raar uit.

3: Camera’s op laptops zijn over het algemeen niet de beste kwaliteit.

Om bovenstaande redenen heb ik een aparte webcam gekocht. Eentje die je heel makkelijk bovenop je scherm monteert/zet. Het voordeel is dat je dan naar je main screen kijkt, en als je een in hoogte verstelbaar scherm/bureau hebt, dan gaat je webcam meteen mee naar de juiste hoogte.

Kijk eens naar de Logitech c920 serie, erg fijne webcams met HD kwaliteit

Oh, en mbt de laptop zelf. Als je er veel mee op pad bent (vermoed van wel als consultant) dan zou ik gewicht bijna bovenaan het lijstje zetten.

Je kunt zelfs iets als een MS Surface (de tablet) met toetsenbord erbij overwegen.

Als je toch voor een wat zwaarder kaliber (en gewicht) laptop gaat: bij Lenovo kun je rechtstreeks direct bestellen, ook zakelijk. Vaak hebben ze goede kortingscodes ook.

Ben zelf uiteindelijk op een gaming laptop uitgekomen (legion 5 serie) die wat over gekwalificeerd is voor wat je zoekt, ook voor mij, maar ben er erg tevreden over. Gewoon altijd overcapaciteit en retesnel

Oh, en koop gewoon een fatsoenlijk keyboard om mee te werken. Je polsen gaan je dankbaar zijn

[ Voor 25% gewijzigd door Yorro op 25-12-2023 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-06 13:11
Binnen hoeveel jaar mag de afschrijving?
Twee refurbished model van de zelfde fabrikant.
Een als backup, maar wel update zodat u niet stilstaat?
Of een inrichten voor video calls met een extra micro en webcam.
Zou ook nog kijken naar een extern mechanisch toetsenbord van wegen handen.
Koptelefoon zou ik kijken naar iets met een draadje ipv blauwe tand omdat deze prijs kwaliteit beter zijn.
(zelf houd ik niet van dingen in mijn oren)

Als u in videosesies nog "achtergrond dingen" wilt doen verwijderen, alternatieve achtergrond dan kan een laptop met een tweede videokaart handig zijn.
De HP heeft hiervoor de Zbook serie.
Als werklaptop had ik ooit de 17" mooi beeld twee video kaarten maar niet "iets" om opschoot te hebben en of onderweg mee te werken vanwege die korte batterij duur max 15 min.
Onlangs een refurbish 15" gekocht en daar ben ik content mee vanwege de mogelijkheden zonder een desktop te hebben staan.

Of pro beter is dan de normale 11 geen idee zou daarvoor eerst kijken of "hardening" iets is om in te schakelen voor u. Voor wachtwoorden een set yubikey aanschaften.
Ik twijfel om een laptop te kopen met videokaart maar ik kan niet inschatten of dat voor mijn doelgebruik veel extra functie geeft.
Deze begrijp ik niet omdat elke standaard er een heeft, het is niet zo dat je een GeForce er in kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk45
onno oliver schreef op maandag 25 december 2023 @ 19:01:
Binnen hoeveel jaar mag de afschrijving?
Twee refurbished model van de zelfde fabrikant.
Een als backup, maar wel update zodat u niet stilstaat?
Of een inrichten voor video calls met een extra micro en webcam.
Zou ook nog kijken naar een extern mechanisch toetsenbord van wegen handen.
Koptelefoon zou ik kijken naar iets met een draadje ipv blauwe tand omdat deze prijs kwaliteit beter zijn.
(zelf houd ik niet van dingen in mijn oren)

Als u in videosesies nog "achtergrond dingen" wilt doen verwijderen, alternatieve achtergrond dan kan een laptop met een tweede videokaart handig zijn.
De HP heeft hiervoor de Zbook serie.
Als werklaptop had ik ooit de 17" mooi beeld twee video kaarten maar niet "iets" om opschoot te hebben en of onderweg mee te werken vanwege die korte batterij duur max 15 min.
Onlangs een refurbish 15" gekocht en daar ben ik content mee vanwege de mogelijkheden zonder een desktop te hebben staan.

Of pro beter is dan de normale 11 geen idee zou daarvoor eerst kijken of "hardening" iets is om in te schakelen voor u. Voor wachtwoorden een set yubikey aanschaften.

[...]

Deze begrijp ik niet omdat elke standaard er een heeft, het is niet zo dat je een GeForce er in kan zetten.
Hi Onno,

De laptop kan in 5 jaar worden afgeschreven. Ik zat inderdaad ook te denken aan een refurbished model mits de prijs daarnaar is. Een werkplek met aparte beeldschermen, toetsenbord en muis is al ingesteld. Welk model heb je nu refurbished gekocht? Ik doelde inderdaad op een extra aparte videokaart in een laptop, bijvoorbeeld een Geforce 4050. Soms zie ik modellen interne graphics gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk45
Yorro schreef op maandag 25 december 2023 @ 18:21:
Mbt de webcam kun je je afvragen of je die op je laptop wilt hebben:

1: Je gaat met 2 beeldschermen werken, je laptop is (vermoed ik) niet je “main screen”. Zo is het bij mij althans. Dat maakt het irritant om te schakelen, je moet dan steeds je teams/zoom/etc op je laptop scherm zetten en daar naar kijken, als je dat niet doet kijk je niet richting de camera en dat ziet er vreemd uit.

2: je laptop staat mogelijk niet op de juiste hoogte tbv de camera, vaak te laag, waardoor mensen je ‘van onderaf’ zien. Ook dat ziet er raar uit.

3: Camera’s op laptops zijn over het algemeen niet de beste kwaliteit.

Om bovenstaande redenen heb ik een aparte webcam gekocht. Eentje die je heel makkelijk bovenop je scherm monteert/zet. Het voordeel is dat je dan naar je main screen kijkt, en als je een in hoogte verstelbaar scherm/bureau hebt, dan gaat je webcam meteen mee naar de juiste hoogte.

Kijk eens naar de Logitech c920 serie, erg fijne webcams met HD kwaliteit

Oh, en mbt de laptop zelf. Als je er veel mee op pad bent (vermoed van wel als consultant) dan zou ik gewicht bijna bovenaan het lijstje zetten.

Je kunt zelfs iets als een MS Surface (de tablet) met toetsenbord erbij overwegen.

Als je toch voor een wat zwaarder kaliber (en gewicht) laptop gaat: bij Lenovo kun je rechtstreeks direct bestellen, ook zakelijk. Vaak hebben ze goede kortingscodes ook.

Ben zelf uiteindelijk op een gaming laptop uitgekomen (legion 5 serie) die wat over gekwalificeerd is voor wat je zoekt, ook voor mij, maar ben er erg tevreden over. Gewoon altijd overcapaciteit en retesnel

Oh, en koop gewoon een fatsoenlijk keyboard om mee te werken. Je polsen gaan je dankbaar zijn
Goede tips Yorro dankje! Zo te horen ben ik dezelfde opzet als jou van plan, een dockinstation voor mijn dichtgeklapte laptop en dan twee schermen aansluiten voor gebruik. En dit aan een electrisch zit/sta bureau met apart toetsenbord en muis. Een aparte webcam kopen voor een van de twee beeldschermen vind ik een goed idee.

Ik zit nu naar die legion5 te kijken, inderdaad best leuke aanbiedingen, dank!

Weet jij toevallig of een dikkere videokaart, bijvoorbeeld van geforce 4050 naar 4060, de investering waard is voor mijn/ons gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:57
Weet jij toevallig of een dikkere videokaart, bijvoorbeeld van geforce 4050 naar 4060, de investering waard is voor mijn/ons gebruik?
Hoeveel extra betaal je daarvoor? Als dat € 100 of minder is kun je dat overwegen, als het duidelijk meer is, lijkt het mij niet de moeite waard. Je wint immers slechts 20%, misschien 25% aan prestaties.

Ik zou geneigd zijn om het zonder aparte videokaart te doen, want een videokaart genereert een hoop warmte en geluid, twee dingen die je liever niet hebt in een zakelijke laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:31
Dirk45 schreef op maandag 25 december 2023 @ 19:49:
[...]

Goede tips Yorro dankje! Zo te horen ben ik dezelfde opzet als jou van plan, een dockinstation voor mijn dichtgeklapte laptop en dan twee schermen aansluiten voor gebruik. En dit aan een electrisch zit/sta bureau met apart toetsenbord en muis. Een aparte webcam kopen voor een van de twee beeldschermen vind ik een goed idee.

Ik zit nu naar die legion5 te kijken, inderdaad best leuke aanbiedingen, dank!

Ik heb geen dockingstation, maar gewoon een simpele USB hub waar ik keyboard, muis, webcam en beeldscherm aan het hangen.
Erg makkelijk als je inderdaad even weg loopt met je laptop, je hoeft maar 1 usb eruit te trekken (en er weer in)

Mbt het geluid: ik vind de legion erg stil, als de fans vol gaan blazen hoor je het, maar kan nog prima een teams call doen (niet dat ie dan altijd aangaat)

Mbt videokaart: ik heb daar weinig verstand van. Heb vooral gekeken naar snelheid processor en voldoende intern geheugen.

Mbt je budget als ondernemer: ik vermoed dat je de btw terugkrijgt, dus als je daar geen rekening mee had gehouden: je budget is zojuist verhoogd 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Als je met een draadloze koptelefoon wil werken.

Doe er dan eentje met eigen dongle zoals de jabra serie.

Daarnaast:

Kan je bijvoorbeeld ook kijken naar de zakelijke Dell lijn of een Dell XPS.

Ik heb zelf een oudere Dell XPS.
Ideaal ding om mee te nemen en thuis zo aan de koppelen.

Daarnaast zou ik ook echt aanraden dat hij een USB-C lader heeft.

Die kan je zo vervangen wereldwijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk45
Yorro schreef op maandag 25 december 2023 @ 21:59:
[...]

Ik heb geen dockingstation, maar gewoon een simpele USB hub waar ik keyboard, muis, webcam en beeldscherm aan het hangen.
Erg makkelijk als je inderdaad even weg loopt met je laptop, je hoeft maar 1 usb eruit te trekken (en er weer in)

Mbt het geluid: ik vind de legion erg stil, als de fans vol gaan blazen hoor je het, maar kan nog prima een teams call doen (niet dat ie dan altijd aangaat)

Mbt videokaart: ik heb daar weinig verstand van. Heb vooral gekeken naar snelheid processor en voldoende intern geheugen.

Mbt je budget als ondernemer: ik vermoed dat je de btw terugkrijgt, dus als je daar geen rekening mee had gehouden: je budget is zojuist verhoogd 😜
Hahah die BTW had ik wel al meegerekend helaas!

Het enige waar ik nu dus nog over zit te dubben is of voor mijn gebruik een videokaart een meerwaarde is. En dan met name voor het werken met twee schermen en mijn videobellen.

Want ik heb nu een Lenovo Thinkpad samengesteld zonder losse grafische kaart, en voor 1000 euro is het echt een plaatje.

Processor
AMD Ryzen™ 7 PRO 7840U-processor (3,30 GHz tot 5,10 GHz)

Besturingssysteem
Windows 11 Pro 64

RAM
32 GB LPDDR5X-6400MHz (gesoldeerd)

Eerste vaste schijf
1 TB SSD, M.2 2280, PCIe Gen4 Performance TLC Opal

Camera
1080P Hybride FHD RGB/IR-camera met microfoon

Batterij
Li-polymeer met 4 cellen, 86 Wh

Oplader
Platte netvoedingsadapter van 100 W, USB-C (3 pinnen) - EU

Het alternatief is een Lenovo Legion 5. Met een I513500HX-processor, 16g ram ipv 32g, 16" WQXGA (2560 x 1600) ivp 1920 bij 1200, 512g ssd ipv een terabyte, kost die rond de €1150. Ben dus benieuwd of minder 16g minder RAM, minder opslag, een I5 vs AMD Ryzen7 pro die 150 euro meer waard zijn voor de doeleinden waar ik hem voor gebruik.

Iemand toevallig een antwoord op die vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk45
joke_name schreef op maandag 25 december 2023 @ 22:06:
Als je met een draadloze koptelefoon wil werken.

Doe er dan eentje met eigen dongle zoals de jabra serie.

Daarnaast:

Kan je bijvoorbeeld ook kijken naar de zakelijke Dell lijn of een Dell XPS.

Ik heb zelf een oudere Dell XPS.
Ideaal ding om mee te nemen en thuis zo aan de koppelen.

Daarnaast zou ik ook echt aanraden dat hij een USB-C lader heeft.

Die kan je zo vervangen wereldwijd.
Goede tips dankje! Ik heb de Dell XPS vergeleken met wat ik op de Lenovo site heb gevonden. Ik vond voor vergelijkbare specs de Dells echt veel duurder. Het advies voor de koptelefoon neem ik zeker mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:52

Barrycade

Through the...

Beetje office werk heb je toch geen gamelaptop capaciteiten voor nodig?

Zou eerder naar service contracten kijken als dat ding cruciaal voor je broodwinning is.

Dus skip het consumenten spul en kies voor een Latitude, HP Pro modellen met een goed service contract.

En neem een knap docking station er bij.
Houdt je desktop schoon en overzichtelijk en geen gedoe met schermen die het net niet lekker doen op je DP/USB3 aansluiting.

Dus ik vind je budget beetje karig.

Klinkt alsof je een aannemer wil worden en een leuke 2e hands Alto zoekt om naar de bouw je spullen te vervoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06:25
Zelf ben ik helemaal weg van de HP Elitebook. Vooral de degelijke bouwkwaliteit (volledig aluminium), het verlichte toetsenbord, naar mijn ervaring lekker stil en een mooi schuifje voor de camera zijn voor mij een pluspunt. Het zijn geen gaminglaptops, maar wel ideaal om zonder zorgen mee te kunnen slepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guus...
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-06 17:43
Een losse videokaart heb je niet nodig voor calls of meerdere schermen. Losse videokaarten zijn alleen relevant voor gaming of professioneel werk dat de gpu gebruikt.

Het maakt de laptop ook slechter voor gebruik als laptop door de kortere accuduur, hogere gewicht en de extra warmte die wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-06 13:11
Dirk45 schreef op maandag 25 december 2023 @ 19:46:
[...]

Hi Onno,

De laptop kan in 5 jaar worden afgeschreven. Ik zat inderdaad ook te denken aan een refurbished model mits de prijs daarnaar is. Een werkplek met aparte beeldschermen, toetsenbord en muis is al ingesteld. Welk model heb je nu refurbished gekocht? Ik doelde inderdaad op een extra aparte videokaart in een laptop, bijvoorbeeld een Geforce 4050. Soms zie ik modellen interne graphics gebruiken.
Vorig jaar een "nette gebruikte"HP Z Book 15" G3 gekocht voor 300,- zonder besturigssysteem.
Niet heel handzaam om te reizen, maar past beter in mijn rugzak dan de 17" die ik ooit voor werk had.
Cd drive vervangen door caddy met disk, Er kunnen in totaal 3 disks nu in.

Draait Linux, Hp als wel altijd een strugel om daar weer Linux op te krijgen.
Lenovo is daar weer beter in.

De Dell is ook een een prima idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:52

Barrycade

Through the...

Mooi voor een hobby project, maar TS gaat bedrijfje spelen dan wil je toch niet met Linux gaan zitten spelen?
Nu is geschetst werk allemaal niet zo specifiek dat als je laptop van het bureau valt je niets meer kan. Maar ik zou als ik zou gaan zzp-en toch gewoon een nieuwe zakelijke laptop kopen. Zeker als je gewoon een consultant bent heb je voor de rest geen kosten behalve een werkplek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Bezuinig nooit op het gereedschap waar je je geld mee moet verdienen.
Zelf was ik 'vroeger' ook zo'n beknibbelaar, maar inmiddels heeft de ervaring geleerd dat goede spullen essentieel zijn.
Voor onderweg een 14" Probook, daarbij een los 15" scherm, muis en aparte internet verbinding. Op het kantoor een volwaardige en complete setting, incl. docking en printer waarbij de USB-C aansluiten genoeg is.

[ Voor 4% gewijzigd door HerZon op 26-12-2023 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dirk45 schreef op maandag 25 december 2023 @ 23:01:
[...]

Hahah die BTW had ik wel al meegerekend helaas!

Het enige waar ik nu dus nog over zit te dubben is of voor mijn gebruik een videokaart een meerwaarde is. En dan met name voor het werken met twee schermen en mijn videobellen.

Want ik heb nu een Lenovo Thinkpad samengesteld zonder losse grafische kaart, en voor 1000 euro is het echt een plaatje.

Processor
AMD Ryzen™ 7 PRO 7840U-processor (3,30 GHz tot 5,10 GHz)

Besturingssysteem
Windows 11 Pro 64

RAM
32 GB LPDDR5X-6400MHz (gesoldeerd)

Eerste vaste schijf
1 TB SSD, M.2 2280, PCIe Gen4 Performance TLC Opal

Camera
1080P Hybride FHD RGB/IR-camera met microfoon

Batterij
Li-polymeer met 4 cellen, 86 Wh

Oplader
Platte netvoedingsadapter van 100 W, USB-C (3 pinnen) - EU

Het alternatief is een Lenovo Legion 5. Met een I513500HX-processor, 16g ram ipv 32g, 16" WQXGA (2560 x 1600) ivp 1920 bij 1200, 512g ssd ipv een terabyte, kost die rond de €1150. Ben dus benieuwd of minder 16g minder RAM, minder opslag, een I5 vs AMD Ryzen7 pro die 150 euro meer waard zijn voor de doeleinden waar ik hem voor gebruik.

Iemand toevallig een antwoord op die vraag?
Ik heb een Ideapad 5 met dezelfde specs en ben heel erg enthousiast over de prestaties. Heel erg snappy, goede igpu, licht, fijne resolutie en accuduur. Alleen de speakers zijn heel matig, maar zoals gezegd kun je een koptelefoon of dopjes gebruiken. Gebruik zelf ook altijd earphones voor teams meetings. Maar weet niet of de speakers van de thinkpad beter zijn.

Maar zou zelf dus ook de Thinkpad met die specs aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik adviseer wel om garantie af te nemen op de zakelijke modellen van Dell/HP of Lenovo. Zodat je de komende jaren de volgende dag een monteur op de stoep hebt staan voor hardware vervanging. (NBD)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-06 15:35
Een 16" nog een optie?

uitvoering: Lenovo IdeaPad Pro 5 16ARP8 (83AS0043MH)

In de lenovo shop met 32Gb <900 te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk45
Hoi iedereen, dank voor al jullie suggesties en het meedenken!

Naar aanleiding van de comment van Barrycade heb ik ook de zakelijke laptops van Dell en HP onderzocht. Uiteindelijk heb ik toch de gok genomen om de laptop die ik voor ogen had direct via Lenovo te bestellen. Doorslaggevend was dat deze specs volledig overeen komen met mijn doelgebruik, en daarbij ben ik bij andere merken simpelweg geen laptop met betere fit van tegengekomen. De alternatieven waren namelijk veel duurder vanwege upgrades op punten die ik niet nodig had, zoals de toevoeging van een videokaart, icm processors van een vorige generatie en minder en langerzamer RAMgeheugen. En ondanks dat de comment dat je niet moet beknibbelen op je gereedschap fair is, moet je gereedschap wel passend zijn voor je gebruik.

Wel heb ik aanvullend de service bij Lenovo afgenomen dat bij problemen de volgende werkdag een monteur op locatie komt (met dank aan de suggestie van Quad). Ook heb ik tegen een mooie prijs een dockingstation meebesteld (met dank aan de comment van Barrycade).

Ik werd nog even aan het twijfelen gebracht door FitTiv met zijn Lenovo alternatief met scherm met hogere resolutie OLED scherm, maar aangezien de laptop een aanzienlijk deel van zijn tijd zal zijn aangesloten op een dockingstation waarvan niet het scherm niet wordt gebruikt, toch voor onderstaande gegaan.

Mocht ik iets bijzonders ervaren bij deze aankoop zal ik deze zeker hier delen!

Alvast een fijne jaarwisseling gewenst,

Specs:
Front-facing Lenovo ThinkPad T16 Gen 2 (16ʺ AMD) laptop open 90 degrees with Windows 11 Pro
Processor AMD Ryzen™ 7 PRO 7840U-processor (3,30 GHz tot 5,10 GHz)
Besturingssysteem Windows 11 Pro 64
Geheugen 32 GB LPDDR5X-6400MHz (gesoldeerd)
Eerste vaste schijf 1 TB SSD, M.2 2280, PCIe Gen4 Performance TLC Opal
Display 16" WUXGA (1920 x 1200), IPS, ontspiegeld, geen touch, 45% NTSC, 300 nits, 60 Hz
Grafische kaart Ingebouwde grafische functies
Camera 1080P Hybride FHD RGB/IR-camera met microfoon
Color Thunder Black
Draadloos Qualcomm Wi-Fi 6E NFA725A 2x2 AX en Bluetooth® 5.1 of hoger
Integrated Mobile Broadband Geen draadloze WAN
Ethernet Bekabeld Ethernet
Fingerprint Reader Vingerafdruklezer
Toetsenbord Toetsenbord met achtergrondverlichting en numeriek toetsenblok, zwart, Engels (EU)
System Expansion Slots Geen smartcardlezer
Batterij Li-polymeer met 4 cellen, 86 Wh geselecteerde upgrade
Oplader Platte netvoedingsadapter van 100 W, USB-C (3 pinnen)

4 jaar Premier Support, upgrade vanaf 3 jaar koerier/brengen
€155,12

Lenovo universeel USB-C-dockingstation voor zakelijk gebruik
€90,58

Totaal: €1.302,78

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-06 09:28
Mensen kijken m.i. teveel naar specs en te weinig naar de algehele bouwkwaliteit.
Een goede werklaptop is een stevig betrouwbaar toestel. Met lange accuduur. Uit de pro serie.

Ps geloof ik niet (meer) in baantjes die 100% achter de laptop thuis kunnen worden uitgevoerd, zeker niet in de toekomst met AI zal dit allemaal overbodig worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikv.h.
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-12-2024
Je zou ook de LG gram 17" kunnen overwegen. Lichtgewicht, maar wel groot met losse numpad ernaast.
Pagina: 1