AYCT-303 koppelen aan APC3-2300R

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-05 20:51
Toevoeging ter verduidelijking: het gaat over KlikAanKlikUit / KAKU.

Ik heb twee setjes ACP3-2300R aangeschaft waarvan ik vier van de zes stekkerontvangers wil koppelen aan een AYCT-303 afstandbediening. Ik dacht de stekkers even makkelijk aan te leren m.b.v. het standaard protocol: inpluggen, gewenste aan-knopje op de AB en klaar.
Helaas werkt dat niet. De stekkerontvangers geven geen sjoege bij het aan-signaal van de AB tijdens de koppelprocedure.

Ik heb het voor elkaar gekregen om de eerste stekker rechtstreeks aan het eerste kanaal van de AB te koppelen via de app. Maar als ik diezelfde procedure volg voor de andere kanalen, dan lukt dat niet. Ik heb wel een workaround gevonden via de smarthub. Alle stekkers en AB in de app opgevoerd en vervolgens een tiental regels aangemaakt om de stekkers individueel m.b.v. de afzonderlijk knoppen 1 t/m 4 en gezamenlijk via de groepsknop G van de YACT-303 te bedienen.

Punt is het volgende: het werken via de smart hub levert een behoorlijke vertraging op in het schakelen. Dat verschil is heel duidelijk merkbaar tussen stekker 1 en de rest. Nummer 1 is direct aan de AB gekoppeld en reageert instantaan, terwijl de nummers 2,3 en 4 vertraagd reageren op aan/uit. Ander dingetje is dat bij in/uitschakelen van de hele groep de stekkers één voor één aan/uit gaan (met een seconde tussenpose) en niet allemaal gelijktijdig.

Weet iemand hoe je de stekkerontvangers APC-2300R tóch rechtstreeks aan de AYCT-303 te koppelen?

[ Voor 2% gewijzigd door Masimo op 26-12-2023 01:15 . Reden: Toevoeging KAKU ]

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-05 20:51
Even een korte terugkoppeling over de oplossing, die afwijkt van wat er in de handleiding staat.

De AYCT-303 in eerste instantie ook geprobeerd te koppelen met een ACC-3500 stekkerontvanger, maar ook dat werkte niet. Vervolgens de AB terug gebracht naar de winkel en geruild voor een nieuw exemplaar
Echter, zelfde probleem. Niet te koppelen.

Wat was nu de oplossing?
Ik ontdekte bij toeval dat je bij de eerste programmeercyclus van de AYCT-303 de aan-knop van het gekozen kanaal twee keer moet indrukken om de koppeling tot stand te brengen.
Daarna werkt het programmeren wél met één druk op de knop voor alle kanalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjanb036
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07-02 09:08
ik ben blij met deze opmerking van masimo.
Twee keer aan is de oplossing die prima werkt.
Jammer dan klikaanklikuit dit niet uit zichzelf meldt.