Terratec EWS64XL installatie o.k., geen geluid!

Pagina: 1
Acties:

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Topicstarter
heb al een tijd deze soundcard (EWS64 xl)
maar sinds een paar weken heb ik geen geluid meer, alleen wat een brom op de uitgangen.
heeft het toch vorige week 1 avond gedaan.
maar nu weer niks.
heb alle instellingen geprobeerd in de mixer.
als je een MP3 afspeelt, zie je keurig de tijd lopen, en lijkt alles in orde, drivers zijn ook o.k. en het zijn de nieuwste (.... :-)LOL).Ik doe ook veel met Impulse Tracker, maar daar zie je ook alles gewoon werken, behalve het geluid.
hardware:
I-will K266R mobo,
1,2 Ghz AMD(niet OC'd)
3com ethernetcard,
2e soundcard Xfire1024,
PCTVpro tvkaart,
Geforce 256DDR.

nogmaals, was altijd o.k., en de installatie van het OS (WinME) is ook vers.

anyone??

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

ff Beetje laat maar mischien heb je er wat aan:

Ik heb zelf ook een ews 64XL, en heb ook zo'n probleem gehad. Toen ik mijn kaart van een ouwe (win98)in een nieuwe pc met win2k stopte. Win2k herkende de apparaten wel maar overal stond DISABLED voor. De oplossing was een proggie van Terratec (EEProm heet het geloof ik) dit proggie reset je hardware naar factory default. daarna opnieuw geïnstalleerd en hij deed het! :D

Succes

• BadMotha

BadMotha

be creative!

Topicstarter
tja, hij werkt dus wel, ik heb de digital out op m'n Dolby Digital versterker aangesloten, en toen had ik wel geluid.
de analoge uitgangen werken dus niet meer!!

komt je dit misschien bekend voor?
ik heb die kaart al vanaf 1998 ofzo. en dit heb ik nog nooit beleefd... :r

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

ff heb je mischien het programmatje EWS powerdown gebruikt?
Dit schakelt de codec chip uit (levert volgens terratec betere geluidskwaliteit bij sommige programmas) Dit heb ik namelijk al eens gedaan (en vergeten dat ik het gedaan had) toen ik de kaart daarna in me nieuwe bak deed wou win2k de kaart niet goed installeren. win2k vond het niet leuk dat ik die codec had uitgeschakeld. vervolgens heb ik dit proggie gebruikt:

ftp://ftp.terratec.net/Audio/EWS/64L/Tools/EWS64_Tool_EEprom.exe

ff dit dan installeren en het programmatje ewsNEU uitvoeren en je kaart is weer als nieuw. vervolgens alle terratec dingetje uit je apparaatbeheer weghalen, opnieuw opstarten, installeren EN DAN moet ie het doen (hoop ik)

Succes

• BadMotha

BadMotha

be creative!

Topicstarter
ik schop deze topic ff omhoog.
ik heb namelijk een nieuwe (!) kaart van Terratec duitsland gekregen. (EWS64 XL dus)
maar eh.. mooi geen analoog geluid dus....

anyone???