Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzaken zijn gamen en streamen. Daarnaast wordt 'ie ook gebruikt voor thuiswerken, maar dat zal wel goedkomen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer tussen €2000,- en €2500,- uit te komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
3 monitoren, muis/toetsenbord en storage (Samsung 970 EVO 1TB, 2x SSD en 2x HDD. Van die laatste 2 wil ik af
)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Poorten voor mijn 3 monitoren, waarvan 1 114hz QHD scherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De videokaart van Nvidia, sinds ik bepaalde functies van de Nvidia Broadcast software gebruik. Verder geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo laag mogelijk in geluid, maar niet ten koste van prijs/prestatie van componenten. Ben wel bereid om fans apart te kopen.
Ga je overklokken?
Staat niet op de planning, maar vooral omdat ik me hier nog niet eerder mee bezig heb gehouden. Iets opschroeven zou ik niet erg vinden hoor!
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie willen meekijken, aangezien ik wel wat van zelfbouw afweet, maar niet compleet up-to-date ben met specs en best-practices. Ik heb mijn vooronderzoek gedaan (LTT, Best Buy guides en andere posts bekeken), maar ben vooral op zoek naar "goedkeuring" van mijn lijst.
Bij deze:
Bij voorbaat dank!
Hoofdzaken zijn gamen en streamen. Daarnaast wordt 'ie ook gebruikt voor thuiswerken, maar dat zal wel goedkomen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer tussen €2000,- en €2500,- uit te komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
3 monitoren, muis/toetsenbord en storage (Samsung 970 EVO 1TB, 2x SSD en 2x HDD. Van die laatste 2 wil ik af
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Poorten voor mijn 3 monitoren, waarvan 1 114hz QHD scherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De videokaart van Nvidia, sinds ik bepaalde functies van de Nvidia Broadcast software gebruik. Verder geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo laag mogelijk in geluid, maar niet ten koste van prijs/prestatie van componenten. Ben wel bereid om fans apart te kopen.
Ga je overklokken?
Staat niet op de planning, maar vooral omdat ik me hier nog niet eerder mee bezig heb gehouden. Iets opschroeven zou ik niet erg vinden hoor!
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie willen meekijken, aangezien ik wel wat van zelfbouw afweet, maar niet compleet up-to-date ben met specs en best-practices. Ik heb mijn vooronderzoek gedaan (LTT, Best Buy guides en andere posts bekeken), maar ben vooral op zoek naar "goedkeuring" van mijn lijst.
Bij deze:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 394,- | € 394,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 262,- | € 262,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB GAMING OC | € 1.259,- | € 1.259,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 57,89 | € 57,89 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 114,72 | € 114,72 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x SHIFT ATX3.0 | € 160,15 | € 160,15 |
| Totaal | € 2.386,76 | |||
Bij voorbaat dank!
Hennig an!
:strip_exif()/f/image/yc4bRTQVixJgxkfFqwuIi9Kl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zuCy75AU4h6hgRTo2c0KVUgc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TugyDHrmH4Qlm8rZ4vKsz4zX.jpg?f=fotoalbum_large)