Ik heb keurig netwerk kabels in huis gemonteerd, vaste kern in de muur, patchpaneel in de meterkast, 2 LAN kabels per contactdoos per kamer.
KPN modem/router in de meterkast zit vol (8 ports).
Om alle kabels aan te sluiten heb ik dus een SRW2008 geïnstalleerd, niet omdat ik perse een managed switch wil hebben, maar omdat dit ding zijn werk gewoon super doet, al jaren probleemloos.
Maar het netwerk wordt nu te groot, inmiddels hangt er een 2e 8 lijns patch panel in de meterkast.
En een oude Linksys router raait als switch mee.
Ik ben overgestapt op digitale TV en de kids beginnen te gamen.
+ een thuis werk kantoor.
De hoeveelheid kabels en apparaten in de meterkast wordt me te groot, dat kan netter.
Ik zou dus de oude router en de SRW2008 willen vervangen door 1 switch.
Wat is een goede switch om de SRW2008 te vervangen?
Ik lees goede reacties op de Linksys LGS116P? (LGS124 lijkt weer zon veel te groot apparaat)
Wat mij betreft koop ik gewoon een grotere SRW2008, maar die zijn niet meer leverbaar.
Ik zou dus graag wat advies willen voor een 16 of 24 kanaals switch en het liefst iets onder de 200 euro.
Of kan ik het beter nog anders doen?
KPN modem/router in de meterkast zit vol (8 ports).
Om alle kabels aan te sluiten heb ik dus een SRW2008 geïnstalleerd, niet omdat ik perse een managed switch wil hebben, maar omdat dit ding zijn werk gewoon super doet, al jaren probleemloos.
Maar het netwerk wordt nu te groot, inmiddels hangt er een 2e 8 lijns patch panel in de meterkast.
En een oude Linksys router raait als switch mee.
Ik ben overgestapt op digitale TV en de kids beginnen te gamen.
De hoeveelheid kabels en apparaten in de meterkast wordt me te groot, dat kan netter.
Ik zou dus de oude router en de SRW2008 willen vervangen door 1 switch.
Wat is een goede switch om de SRW2008 te vervangen?
Ik lees goede reacties op de Linksys LGS116P? (LGS124 lijkt weer zon veel te groot apparaat)
Wat mij betreft koop ik gewoon een grotere SRW2008, maar die zijn niet meer leverbaar.
Ik zou dus graag wat advies willen voor een 16 of 24 kanaals switch en het liefst iets onder de 200 euro.
Of kan ik het beter nog anders doen?