Vervanger voor HD800S en HiFiman Arya Stealth

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vatoloco777
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-05 20:42
Beste lezers,

Momenteel heb ik een Sennheiser HD800S en een HiFiman Arya Stealth.

De koptelefoons lijken eigenlijk te veel op elkaar om tegelijk aan te houden. De verschillen zitten er vooral in dat de HD800S beter geschikt is voor klassieke en akoestische muziek en net wat beter voor gaming vanwege de iets betere positionele audio. De Arya heeft iets voller geluid en betere bass en is daarom beter geschikt voor elektronische muziek.

Heeft iemand ervaring met deze koptelefoons en kan iemand mij een koptelefoon aanraden die deze 2 vervangt?

NB: als ik 1 zou mogen houden, zou het de Arya zijn. Die is ook vrij goed geschikt voor gaming en dus een betere allrounder.

Verder was ik benieuwd of iemand mij een goeie dac/amp kan aanraden voor deze beide koptelefoons. Ik gebruik nu nog een SoundblasterX G6 en vraag me af of het geluid (veel) beter kan met een betere dac/amp.

Bedankt voor jullie reacties.

[ Voor 6% gewijzigd door vatoloco777 op 24-12-2023 23:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
vatoloco777 schreef op zondag 24 december 2023 @ 23:24:
Beste lezers,

Momenteel heb ik een Sennheiser HD800S en een HiFiman Arya Stealth.

De koptelefoons lijken eigenlijk te veel op elkaar om tegelijk aan te houden. De verschillen zitten er vooral in dat de HD800S beter geschikt is voor klassieke en akoestische muziek en net wat beter voor gaming vanwege de iets betere positionele audio. De Arya heeft iets voller geluid en betere bass en is daarom beter geschikt voor elektronische muziek.

Heeft iemand ervaring met deze koptelefoons en kan iemand mij een koptelefoon aanraden die deze 2 vervangt?

NB: als ik 1 zou mogen houden, zou het de Arya zijn. Die is ook vrij goed geschikt voor gaming en dus een betere allrounder.

Verder was ik benieuwd of iemand mij een goeie dac/amp kan aanraden voor deze beide koptelefoons. Ik gebruik nu nog een SoundblasterX G6 en vraag me af of het geluid (veel) beter kan met een betere dac/amp.

Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat je soundblaster niet sterk genoeg is, als ik de weinige informatie die ik kon vinden mag geloven. Zeker met die 2 high end koptelefoons die niet al te makkelijk aan te sturen zijn.

Persoonlijk zou ik de Arya houden voor het neutrale, gedailteerde geluid (heb er nu letterlijk eentje op ;)) en een bass kanon overwegen. Al EQ ik mn Arya met dikke bass en dan is die ook geweldig met hardcore muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vatoloco777
Ha Danny, bedankt voor je reactie.

Eigenlijk is de Soundblaster G6 een zeer ondergewaardeerd apparaatje. Voor de prijs (circa € 140,-) is het echt een zeer goede dac/amp die niet onder doet voor veel dac/amps van merken als Topping en Schiit. Zelfs audiofielen moeten toegeven dat dit apparaat erg goed is. Lees deze review maar eens:

https://www.audiosciencer...f-sound-blasterx-g6.7016/

Hij stuurt beide koptelefoons trouwens met groot gemak aan. Veel te hard zelfs. De Arya moet echt op 'low gain', want anders gaat het echt te hard.

Inmiddels heb ik de Arya verkocht. Door middel van EQ (Peace/APO) heb ik de HD800s nog aardig wat 'slam' en bass kunnen geven. Voor gaming is de HD800s echt een stuk beter dan de Arya. Zeer natuurlijk geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Als je het geluid luid genoeg vind niets aan veranderen ;)

Zelf ook verschillende 800s kunnen eq'en, maar heb er nooit echt lekkere bass van er ervaren. Maar ja. Das natuurlijk smaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vatoloco777
Ik begrijp wat je bedoelt. De Arya heeft idd meer bass en is beter geschikt voor EDM, maar lijkt verder erg veel op de HD800S.

Daarom heb ik hem weg gedaan. Mogelijk dat ik de DT1990 weer aanschaf of de LCD-X. Die vullen de HD800S beter aan!