MacBook Air "ploft" en doet nu niks meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-06 16:31
Mijn MacBook Air 1466 doet het niet meer.
Deze stond aan , plofte en doet nu niks meer.
Het laatste wat ik zag was een klein lichtflitsen midden in het toetsenbord.
Wat zou hier kapot kunnen zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:48
Heb je een andere adapter? Dan dat eerst checken. Kan van alles zijn, van een slechte accu tot kapotte condensators. Maak anders de onderkant even open en kijk of je iets geks ziet, of post een goede foto (evt meerdere foto's dichtbij van het logic board).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 19roland70
sigmundfreund schreef op zondag 24 december 2023 @ 21:14:
Heb je een andere adapter? Dan dat eerst checken. Kan van alles zijn, van een slechte accu tot kapotte condensators. Maak anders de onderkant even open en kijk of je iets geks ziet, of post een goede foto (evt meerdere foto's dichtbij van het logic board).
Ik heb de gewone originele adapter.
Helaas heb ik geen schroevendraaier om het te openen, deze zou ik eerst moeten bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:22
Staat het toetsenbord ook bol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
Nee staat niet bol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Hoe oud is de MacBook? Als je nog garantie hebt (gok van niet), het via daar op laten lossen, anders zou ik zeggen, schroef het ding open, en kijk wat je ziet. Als je niet weet hoe je 'm kan openen, even zoeken (ben niet zo bekend met MacBooks, maar via Google kom ik o.a. op deze pagina van iFixit uit.)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
PeacekeeperNL schreef op zondag 24 december 2023 @ 21:40:
Hoe oud is de MacBook? Als je nog garantie hebt (gok van niet), het via daar op laten lossen, anders zou ik zeggen, schroef het ding open, en kijk wat je ziet. Als je niet weet hoe je 'm kan openen, even zoeken (ben niet zo bekend met MacBooks, maar via Google kom ik o.a. op deze pagina van iFixit uit.)
Ik heb deze 4 jaar .
Maar heb helaas niet de juiste schroevendraaier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-06 12:22

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

sigmundfreund schreef op zondag 24 december 2023 @ 21:14:
Ik denk niet dat na een plof en een lichtflits een andere adapter het nog gaat oplossen.

A1466 is een Macbook air uit 2012. Waarschijnlijk is het financieel het al snel niet meer waard om iets eraan te vervangen.
Wellicht kan je de SSD er nog uit halen om je data te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het modelnummer A1466 beslaat het tijdsvak van 2012 tot 2017 en omvat meerdere modellen. Het is er dus niet per se eentje uit 2012. Desalniettemin zou ik bij een model van voor 2015 sowieso niet meer aan een reparatie beginnen en ook bij de latere modellen heb ik mijn twijfels, aangezien de officiële ondersteuning waarschijnlijk voor het einde van volgend jaar ten einde zal lopen. Het zijn nu ook niet bepaald de meest krachtige of luxe machines.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-06 19:37
19roland70 schreef op zondag 24 december 2023 @ 21:53:
[...]

Ik heb deze 4 jaar .
Maar heb helaas niet de juiste schroevendraaier
Misschien heeft iemand hem te leen? Laat weten waar je ongeveer woont.

Lichtflitsjes onder het toetsenbord is overigens een slecht teken. Dan is er wel iets heel serieus oververhit geraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 19roland70
Heb hem open gemaakt , niks gezien dat er iets geploft is.
Accu stond niet bol.
Gezien de reacties denk ik dat het beter is om een nieuwe te kopen.
Had ook al geïnformeerd wat eventueel een moederbord zou kosten , die zouden moeilijk leverbaar zijn en gezien de prijs raadde ze me ook aan om een nieuwe te kopen.
Toch iedereen bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-06 21:17

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ik heb toevallig ook een probleem met hetzelfde type laptop die al een hele tijd niet gebruikt is. Weet jij misschien of het licht van de oplader brandt als deze niet is aangesloten op de laptop, maar wel in het stopcontact zit? Bij mij blijft het licht in de lader uit, zowel als de lader is aangesloten op de laptop en als hij niet is aangesloten op de laptop. Dan weet ik misschien of het probleem aan de oplader ligt of aan de laptop zelf.

Join het DPC Whatpulse team

Pagina: 1