Welke bedrijven bouwen master-slave om naar master-master?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik wil graag weten welke bedrijven consumenten/eindgebruikers van dienst kunnen zijn met het ombouwen van een warmtepomp met master-slave systeem naar een master-master systeem.

Ik heb een Remeha Toros Vision warmtepomp met een onbekend merk regelingssysteem.

Ik heb het bouwbedrijf van onze nieuwbouwwoning al diverse malen gemeld dat het systeem totaal niet naar behoren functioneert. Dit bedrijf staat ook niet toe dat ik het installatiebedrijf vraag om de ombouwing te realiseren en wanneer ik het bedrijf rechtsteeks
benader, wordt me beloofd dat de projectleider terugbelt, maar dat gebeurt vervolgens niet.

Is er iemand die me van een aantal namen van bedrijven kan voorzien die een ombouw naar master-master voor consumenten verzorgen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07:29

martijn v o

Certified by Enphase.

Je wilt van het ene niet functionerende systeem naar een ander niet functionerend systeem?
En waarom is het regelsysteem onbekend?
De Remeha's staan namelijk bekend om hun verfijnde regeltechniek. Maar ik snap je vraag denk ik niet vanwege de crypische omschrijving.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het niet functioneert en men komt niet met een oplossing dan wordt het een kwestie van in gebreke stellen, aanschrijven om binnen een redelijke termijn met een oplossing te komen en anders te dagvaarden.

Het wordt wel eens tijd dat mensen wat meer op hun strepen gaan staan bij dit soort dingen. Er wordt je iets beloofd, daar teken je voor en vervolgens doet men maar wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

mag ik eerst even de open deur intrappen met je motivatie om van de regen naar de drup te gaan qua regeling?

beide manieren van aansturen zijn niet echt gemaakt voor warmtepompen in reguliere woningen. volledige naregeling zoals je nu waarschijnlijk hebt is een lapmiddel om een slecht ingeregelde installatie te verhullen.
als je een beetje normaal formaat woning hebt is volledige naregeling bijzonder ongewenst omdat het je efficientie compleet om zeep helpt. het idee van naregeling om kosten te beparen op ruimtes niet te verwrmen gaat niet op bij warmtepompsystemen. de woningen zijn gewoon te klein om daadwerkelijk nut ervan te hebben tegenover de hoge kosten van de aanleg en het hoge verlies in efficientie. allemaal zaken wat je installateur geen biet kan schelen want die heeft geen zin in bellejtes achteraf dus let op waar de prioriteiten liggen als je om advies vraagt.

in nieuwbouw is een thermostaat in elke ruimte vijwel verplicht door de achterhaalde ideeen van de mensen die het bouwbesluit hebben verzonnen maar ik zou zeker overwegen om de hele meuk gewoon eruit te trekken of in elk geval een groot deel op non actief te zetten.

aangezien het om nieuwbouw gaat moet je gewoon meteen op hard spelen met aannemers en je advocaat zijn tanden laten zien. geen doekjes erom winden en meteen hard spelen, andere talen spreken aannemers niet.

[ Voor 29% gewijzigd door flippy op 24-12-2023 20:48 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOP_ERWT|IA
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 16:46
Hallo allemaal, ik weet dat dit topic nu al bijna 2 jaar oud is, maar voor ons behoorlijk relevant. Wij hebben dezelfde Remeha Toros Vision warmtepomp in onze nieuwbouwwoning, opgeleverd in februari 2023. Het gaat om de TVPT5. Hij is onlangs stuk gegaan: de koudtedrukwisselaar is lek. Aangezien wij al sinds begin van de oplevering problemen ervaren zoals TS ook omschrijft met de zoneregeling + constante uitval van de warmtepomp, vermoeden wij sterk dat dit alles met elkaar te maken heeft. Overigens is het vaststellen van die lekke drukwisselar al meer dan een maand geleden, en ondanks herhaaldelijk bellen met de fabrikant hebben ze 0 zicht op wanneer het kapotte onderdeel vervangen gaat worden. Aangezien de WP in noodbedrijf staat hebben we in ieder geval warm water, ook al is dit op basis van een klassiek elekrisch verwarmingselement en niet de WP zelf.

Wij hebben onlangs ook onze aannemer ook in gebreke gesteld, daar wij geen enkel vertrouwen hebben dat de eerstvolgende symptoombestrijdende maatregel ook daadwerkelijk helpt, en wij uiteindelijk met een slechte installatie zitten opgescheept. @Bashaag wat zijn ondertussen jullie stappen geweest in dit hele verhaal?