ender 3 pro weigert firmware update

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werner1966
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-05 14:53
Ik heb een nieuw mainboard in mijn ender 3 pro geinstalleerd (V4.2.7) en ik wil daar de firmware update van creality op doen.
Ik heb dus hun update gedownload en daarvan de bin file op het sd kaartje gezet, het kaartje in de printer gestoken en dan deze opgezet zoals vermeld in de vele filmpjes op youtube.
Mijn ender 3 pro start gewoon op maar er gebeurt niets en de originele firmware blijft erop staan.
Nu heb ik al gevonden dat je de naam moet wijzigen naar firmware.bin en dan opnieuw proberen maar dat helpt niet, ook word er hier en daar vermeld dat je dit moet doen met het originele sd kaartje maar dat heb ik niet meer
Hoe moet het nu

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gutgut
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-04 19:57
Probeer eens de bin file een eandere naam te geven. volgens mij flasht hij niet als je eerder firmware.bin hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:51
in welk bestandssysteem heb je die sd kaartje geformat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werner1966
@ gutgut, Ik heb de naam al veranderd en dat helpt niet

@boyette, Kaartje is geformatteerd in Fat32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:51
Geen jumper op het moederbord welke je om moet zetten voor een fw update?

Was bij mijn cr10 wel zo destijds

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• werner1966
@MaD_co Volgens de uitleg die ik vind niet

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
ook word er hier en daar vermeld dat je dit moet doen met het originele sd kaartje maar dat heb ik niet meer
Dat is zeker ook helemaal niet nodig.
Heb je het verder al eventueel geprobreerd met een andere SD Kaart? Eventueel formatteren met SD Formatter of zonder 'quick format'?

Welk firmware heb je exact gedownload?

T.Net Creality 3D Printer Discord

• werner1966
ik heb een ender 3 pro met een nieuw hotend (creality spider v3) dus heb ik deze firmware gedownload bij creality :

firmware 4.2.7 mainboard high temp hottend.zip voor de ender 3 pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werner1966
Vandaag nog eens geprobeerd met een sd kaartje van mijn zoon en wonder bij wonder t'is gelukt. Ik heb nu marlin versie 1.0.3 voor de high temp hottend en kan inderdaad de temperatuur voor de hottend hoger zetten dan 260 graden.
Raar dat het met geen een van mijn sd kaartjes lukte en met dat van mijn zoon wel.
Bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1