Netwerk niet zichtbaar, wel netwerkverbinding.

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
Ik kan in de netwerkomgeving het netwerk niet zien, ik kan echter wel naar de diverse pc's netwerkverbindingen leggen...???

Indien ik de pc's eenmaal in en uit de HUB prik dan verschijnen ze plotseling wél in de netwerkomgeving, doe ik dan een refresh dan verdwijnen ze weer (zaklampje blijft zoeken...)

Het netwerk is dus wel bruikbaar maar niet 100%. Dit probleem doet zich alleen voor op de win98 stations, vanaf de windows 2000 machine zie ik wel alle machines.

Ik heb de poorten van de HUB al verwisseld met hetzelfde resultaat als boven :(

Anybody???

Verwijderd

Je moet ff kijken of hij wel op bestanden sharen staat. Je hoeft geen files te sharen, alleen bij preference van het netwerk bestanden te delen. Dan moet je ze denk ik wel zien.

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
toevallig file-printer sharing al geinstalleerd onder win98..

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
Ja...file en printersharing staat aan. Het vreemde is dat ik na het in en uit prikken in de HUB ik de pc's wel zie...

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 10:34 schreef bartmen het volgende:
toevallig file-printer sharing al geinstalleerd onder win98..
Wij d88 hetzelfde >:)

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 10:35 schreef Ermo het volgende:
Ja...file en printersharing staat aan. Het vreemde is dat ik na het in en uit prikken in de HUB ik de pc's wel zie...
Hoe zien jou instellingen bij het netwerk eruit?

Verwijderd

Tuurlijk zal ie File & Printer sharing al geïnstalleerd hebben anders kan ie handmatig geen netwerkverbinding maken...

Probeer Netbios eens bij de protocolletjes te installeren??

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 03:15

AzzKickah

06-CENSORED

Alles in dezelfde werkgroep/IP-range en dat soort shit?

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
er zit in de win98 één netwerkkaart, internet (@home) wordt geshared vanuit de laptop (win2000 + Sygate). De win98 pc's hebben bindings met ipx/spx, tcp/ip en netbui. De werkgroep is op alle pc's hetzelfde en iedere pc heeft een ip adres in dezelfde range. Op de win98 pc's draait ook de sygate client...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

lijkt eerder een probleem met de hardware, als ze wel even zichtbaar worden bij het opnieuw inpluggen op de hub. heb je de goede kabels (geen crosscables) in je netwerk, gebruik je de uplink poort voor een pc terwijl hij op uplink staat? zijn er continu collissions (zie hub lampje daarvoor)?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
Heb de netwerkkaart al vervangen, denk dat ik de UTP kabels maar eens ga vervangen..dat zou best eens kunnen....alleen verwacht je dan het de pc's zichzelf wel zonder problemen "zien" maar ook dat is niet het geval...

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
de win98 machines zijn 10 / 100 kaartjes, zou ik die misschien keihard op 10 moeten zetten? (HUB = 10)???

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 09:15
probeer eens in de eigenschappen van bestands en printerdeling de lm aankondiging aan te zetten.

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
tnx...maar wat stel ik daarmee in????
Pagina: 1