probleem met doorvoer maken schoorsteen

Pagina: 1
Acties:

• crz06
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-01 09:49
Hoi,

Ik dacht Kerst, leuk moment om extra wcd te plaatsen daar waar ik die nodig heb. Mijn insteek is een doorvodr te maken van de ene wcd, maar de nieuw te plaatsen wcd. Dwars door de niet meer in gebruik zijnde schoorsteen. Dus 2 gaten maken in zowel de linker als rechter wand, en dan verder met sleuve in de muur. Op een oude verbouwingsfoto zie ik de fundering hier op gebouwd als enkel laags basteen, dus boren maar .... Ik boor zo'n 20cm boven mijn vloer. Ik heb ondertussen mijn langste boor (30cm !) gebruikt, en nog steeds heb ik de wand nog niet doorboord. What's happening ? iemand een idee? Ik heb jaren 30 woning. Hadden die een bakstenen vloer, en dat ik daarin zit te boren? Ik heb geen andere foto's , anders dan deze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/giTjRfwJ_5ux_ihtlrRnQZNt6Pk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqF6v6DalL0FfoqDIjugr6oY.jpg?f=fotoalbum_large

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:13

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
voorzet wanden?

• crz06
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-01 09:49
Nee, alleen 2 cm stuc. Enige dat ik kan bedenken is dubbel wandig. Heb nu maar een 60cm boor gekocht, gaan we morgen proberen

• TweakHm
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 25-01 12:05
Boor je nu dwars door de onderzijde van de schoorsteen ?
Als deze voor een kachel is gebruikt zou het kunnen dat het werkelijke kanaal wat hoger boven de vloer begint en het onderste deel nog dient als fundering van de rest van de schoorsteen.
Mogelijk dat het dan zelfs op die hoogte massief is.

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13:26
Of een dwarswandje in de schoorsteen om 2 kanalen te scheiden waar je nu in boort.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte